Opel Monza Concept dostal pod kapotu elektromotor a tříválec

Jak bude vypadat budoucnost automobilky Opel? To má naznačit nový koncept Monza, který si dnes odbyl svou virtuální premiéru. Ta úplná a fyzická proběhne samozřejmě ve Frankfurtu. Sluší se doplnit, že Opel před časem vypustil do světa první fotografii, která se veskrze líbila. Představa zajímavého kupé, které by navázalo na své historické předky, je pěkná, jenže realita nakonec vypadá trochu jinak.

Opel Monza: nový koncept poprvé oficiálně

Opel Monza: nový koncept poprvé oficiálně

Začít můžeme třeba od toho nejdůležitějšího. Původní Monza se světu představila v roce 1977 se šestiválcem pod kapotou. Dnešní koncept dostal systém podobný tomu, co používá Ampera (jak se někteří z vás obávali). Pohon tedy má na starost elektromotor, případný dojezd pomůže prodloužit litrový tříválec SIDI. Ten navíc nespaluje benzin, ale pro ještě lepší produkci emisí využívá zemní plyn. Parametry systému Opel zatím nezveřejnil.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Nová Monza je dlouhá 4,69 m a vysoká pouze 1,31 m. Zaujmout chce také vzhůru výklopnými dveřmi. Vůz dostal čtyřmístný interiér, zavazadelník zvládne 500 litrů. Kromě nového designu ukazuje tento koncept také systém propojení řidiče s okolím pomocí chytrého telefonu, přičemž ovládat ho bude možné pomocí tří slov. ME znamená odpojení telefonu řidiče, US spojí dohromady posádku a případné vybrané další lidi. Ti dostanou přístup k multimediálnímu systému auta a mohou si posílat zprávy, sdílet obrázky nebo hudbu. Třetím slovem je ALL, kdy budete propojeni jednoduše se vším.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků