Opel Mokka X má nový design, motory, interiér, převodovky i LED světla

Kompaktní SUV od Opelu dostalo pod kapotu modernizovanou techniku a také inteligentní LED světla.
Seznam kapitol
  1. Opel Mokka X
  2. Fotogalerie: Opel Mokka X

Vedle konceptu Opel GT přiveze německá automobilka na autosalon do Ženevy také přepracované kompaktní SUV Opel Mokka. Do názvu se nastěhovalo písmeno X a toto velmi dobře prodávané SUV se dočkalo vylepšení pod kapotou, nových převodovek a také modernizovaného interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod kapotou jsou nové motory a přenos síly na silnici zajišťuje přepracovaný pohon všech kol a nový šestistupňový automat. Uvnitř najdeme palubní systém z nové Astry

Uvnitř najdete dotykovou obrazovku s multimediálním systémem, kterou známe třeba z nového Opelu Astra. Samozřemostí jsou široké možnosti konektivity se smartphony, ale u palubního systému to nekončí. Opel Mokka X může mít za příplatek také nová inteligentní LED světla, stejně jako nová Astra. Spolu s nimi dostanete i modernizovaný systém Opel Eye, což je dopředu směřující kamera a senzor.

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Díky tomu pak může Opel Mokka X disponovat například přednárazovým systémem s funkcí nouzového brzdění, bude umět číst dopravní značky a Opel se také umí udržet v jízdním pruhu. Bez podobných fíčur už by to dnes samozřejmě nešlo.

Pokud jde o techniku, pod kapotou najdeme samozřejmě nové turbodiesely 1.6 CDTI, které v modelové řadě Opelu nahradily starou jednotku 1.7 CDTI. Nejsilnější provedení tohoto dieselu bude mít výkon 100 kW (136 k). Slabší má prozatím 81 kW (110 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prozatím je pod kapotou nová čtrnáctistovka s turbem a dvě výkonové verze turbodieselu 1.6 CDTI. Základní provedení Mokky X bude s pohonem předních kol a manuálem

Novinkou je pak benzínový motor 1.4 Turbo, který se představil v nové Astře. V Opelu Mokka X nabízí výkon až 112 kW (152 k). Vedle základního provedení s pohonem předních kol a manuální převodovkou pak samozřejmě můžete mít modernizovaný pohon všech kol a také nové automatické převodovky.

Nový šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem má nižší mechanické ztráty a řadí rychleji. Opel modernizoval pohon všech kol s mezinápravovou elektromagnetickou spojkou. Pohon všech kol se přizpůsobuje podmínkám a podle potřeby rozděluje sílu mezi přední a zadní nápravu v poměru 100:0 až 50:50. Do prodeje se modernizovaný Opel Mokka X dostane na podzim roku 2016.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Opel Mokka X
  2. Fotogalerie: Opel Mokka X
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků