Opel Mokka: první jízdní dojmy

Automobilka Opel rozšiřuje nabídku o malé SUV Mokka. Co tento model nabízí a jaký je v praxi?
Seznam kapitol
  1. Klasický Opel, Na silnici sympatický
  2. Turbo a 4x4, Cena od
  3. Fotogalerie

Opel zanedlouho oficiálně začne prodávat své druhé SUV. Po velké a přeci jen už letité Antaře přichází podstatně menší a modernější Mokka postavená na základech modelu Corsa. Novinka je dlouhá pouze 4278 mm, široká 1777 mm a vysoká 1658 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2555 mm a samotný Opel uvádí jako hlavní konkurenty Škodu Yeti, Mitsubishi ASX a Nissan Juke.

Mluvíme tedy o segmentu malých SUV (B-SUV), u kterého se všeobecně očekává růst počtu prodaných automobilů, což je jeden z důvodů, proč Opel věří v to, že bude s touto novinkou slavit úspěch. Nakonec už teď, tedy ještě před oficiálním zahájením prodejů, údajně eviduje přes 40 000 objednávek. Mimochodem Mokka má primárně namířeno do Německa, Ruska, Velké Británie, Francie a Itálie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design kombinuje prvky typické pro Opel. Při pohledu zepředu vynikne velice nízký přední nárazník.

Klasický Opel

Designéři v případě modelu Mokka použili všechny známé prvky, které přišly spolu s Insignií a které automobilka nasadila na všechny své následující modely. Novinka v reálu nevypadá vůbec špatně. Za zmínku stojí velká kola (testovací auta stála na osmnáctkách), malá zadní okna nebo velice nízký přední nárazník, což není zrovna praktická věc. Ujišťuji vás, že každý městský obrubník bude při parkování kolmo k chodníku moc velký.

Test: Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex - v hlavní roli spotřeba

Test: Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex - v hlavní roli spotřeba

Hodnocení typu „klasický Opel“ můžeme s klidným svědomím použít také v interiéru. Kdo někdy zavítal do Opelu z poslední doby, ten bude přesně vědět o čem je řeč. Volant, středový panel, přístrojový štít… Vše už dobře známe. Mokka celkově působí kvalitním dojmem a pokud si připlatíte, můžete dostat tak luxusní provedení interiéru, že vám jej budou závidět i majitelé prémiových malých SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Také interiér vás nejspíš ničím nepřekvapí. Na "první dojem" vypadá velice kvalitně, a pokud si připlatíte, můžete dostat i luxusně působící verze.

Co se prostornosti týká, nečekejte zázraky. Přeci jen se bavíme o velmi malém SUV, takže se nelze divit tomu, že je interiér poměrně úzký a že mnoho prostoru pro kolena vzadu nenajdete. Naopak s místem na hlavu není nejmenší problém ani u vyšších postav. Mokka sází také na praktickou stránku věci, uvnitř najdete devatenáct odkládacích přihrádek, ale opět platí, že jejich velikost odpovídá velikosti automobilu. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání  356 litrů, maximum dostupné po sklopení zadních sedaček a naložení auta až po strop je 1372 litrů.

Opel Mokka: malé SUV na dalších fotografiích

Opel Mokka: malé SUV na dalších fotografiích

Na silnici sympatický

Nabídka motorizací na našem trhu obsahuje dvě benzinové a jednu naftovou jednotku. Nejdostupnější možností bude čtyřválec o objemu 1,6 l s maximálním výkonem 115 koní. Ten si pořídíte pouze ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Výkonnější alternativou je přeplňovaná jedna-čtyřka naladěná na 140 koní. Ta je standardně spojena s pohonem 4x4. Největší prodeje se celkem logicky očekávají od naftové jedna-sedmičky s parametry 130 koní a 300 Nm. V tomto případě máte na výběr jak pohon 4x2, tak 4x4 a dokoupit si můžete i šestistupňový automat. Jen pro úplnost doplním, že zájemci v Rusku si budou moci koupit také benzinovou jedna-osmičku (140 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mokka překvapila tím, jak je tuhá. V zatáčkách si počíná velmi jistě, karoserie se ale více naklání.

Na první kilometry jsem si vzal naftové provedení s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. Úplně první dojem z auta byl takový, že je překvapivě tuhé. A to se bavíme jak o chodu spojky, tak o řízení vybavené elektrickým posilovačem, které je navíc poměrně hodně citlivé. Musím říci, že jsem z tohoto faktu byl dosti překvapen, protože jsem čekal auto zaměřené na ženy řidičky. Ty si budou muset na tužší řízení zvyknout.

První, co mě „zaujalo“ u naftového čtyřválce, byl jeho hluk. Přeci jen bych si dokázal představit lepší odhlučnění, ale tuto drobnou nevýhodu novému Opelu velmi rychle odpustíte, a to z jednoho prostého důvodu – kvůli spotřebě paliva. Výrobce udává v kombinovaném provozu 4,5 l/100 km. Já jsem se pohyboval přibližně o půl litru výše, což je stále velmi dobrý výsledek. Troufám si tvrdit, že kdybych se snažil, pod pět litrů se dostanu bez nejmenších problému. Jízdně Mokka opět docela překvapila. Auto je to pohodlné a v zatáčkách se určitě neztratí. Jen musíte počítat s většími náklony karoserie. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Klasický Opel, Na silnici sympatický
  2. Turbo a 4x4, Cena od
  3. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků