Opel Mokka hodlá prohnat Škodu Yeti

Mokka by mohla být hodně silná automobilová káva. Alespoň podle slov, která zazněla na dnešní české premiéře malého SUV v Rosovicích u Příbrami. Opel od něj čeká hodně…
Opel Mokka hodlá prohnat Škodu Yeti

„S tímhle modelem završujeme smršť, kterou jsme rozpoutali v roce 2012,“ řekl Pavel Šilha, šéf českého zastoupení Opelu. „Nejprve se objevila Zafira, pak Astra GTC, Ampera, Combo, facelift Astry, GTC OPC, třetí verze sedanu Astra, nové motory a teď tedy Mokka.“

Zvláštní, Opel opravdu na první pohled nevypadá jako automobilka v krizi. Přitom se ještě nedávno jeho postavení vykreslovalo ve světových médiích jen v těch nejčernějších barvách. Letos představil přehršli nových modelů, příští rok přijede Adam a Cascada. Však to neopomněl nejvyšší představitel Opelu v Česku s lehkou ironií zmínit.

„Teď plujeme pozitivně proti proudu. Zatímco jiní některé modelové řady úplně ruší, my se ubíráme opačným směrem. A Mokka, první německé SUV SUB-B segmentu je toho důkazem.“

Opel Mokka: první jízdní dojmy

Opel Mokka: první jízdní dojmy

Proč právě Mokka? Proč Opel přichází s tímto vozem?

Na odpověď stačí pohled na to, co se děje na evropských trzích. Prodej malých SUV rychle roste, za první pololetí letošního roku o 67 procent ve srovnání s rokem loňským. Loni se prodalo v Evropě 2,6 milionu vozů SUV, z toho 18 % tvořily vozy segmentu SUB-B.

Klepněte pro větší obrázek
Cena novinky začíná na 379 900 korunách, nejlevnější čtyřkolka stojí 494 900 korun (viz ceník).

A Mokka zaznamenala už 50 000 objednávek. Jen několik týdnů po svém uvedení na trh. Zatím tedy od dealerů, nejsou to zákaznické objednávky. Ale prodejci vycházejí ze zájmu lidí navštěvujících showroomy. Už teď je jasné, že kdo si auto objedná nyní, bude muset čekat. U nás prý až do poloviny roku příštího.

„Cílovými zákazníky budou hlavně soukromníci, ze 75 procent,“ řekl Pavel Šilha. „Od tohoto vozu si slibujeme, že nám přivede nové zákazníky. Počítáme, že ročně prodáme kolem 500 těchto vozů. Už teď máme 70 zákaznických objednávek. Počítám, že se s tímto vozem utkáme s přímými konkurenty – Škodou Yeti a Nissanem Juke. Chceme ale přetáhnout i zákazníky, kteří si kupovali vozy jako Nissan Qashqai.“
 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků