Opel Mokka hodlá prohnat Škodu Yeti

Mokka by mohla být hodně silná automobilová káva. Alespoň podle slov, která zazněla na dnešní české premiéře malého SUV v Rosovicích u Příbrami. Opel od něj čeká hodně…
Opel Mokka hodlá prohnat Škodu Yeti

„S tímhle modelem završujeme smršť, kterou jsme rozpoutali v roce 2012,“ řekl Pavel Šilha, šéf českého zastoupení Opelu. „Nejprve se objevila Zafira, pak Astra GTC, Ampera, Combo, facelift Astry, GTC OPC, třetí verze sedanu Astra, nové motory a teď tedy Mokka.“

Zvláštní, Opel opravdu na první pohled nevypadá jako automobilka v krizi. Přitom se ještě nedávno jeho postavení vykreslovalo ve světových médiích jen v těch nejčernějších barvách. Letos představil přehršli nových modelů, příští rok přijede Adam a Cascada. Však to neopomněl nejvyšší představitel Opelu v Česku s lehkou ironií zmínit.

„Teď plujeme pozitivně proti proudu. Zatímco jiní některé modelové řady úplně ruší, my se ubíráme opačným směrem. A Mokka, první německé SUV SUB-B segmentu je toho důkazem.“

Opel Mokka: první jízdní dojmy

Opel Mokka: první jízdní dojmy

Proč právě Mokka? Proč Opel přichází s tímto vozem?

Na odpověď stačí pohled na to, co se děje na evropských trzích. Prodej malých SUV rychle roste, za první pololetí letošního roku o 67 procent ve srovnání s rokem loňským. Loni se prodalo v Evropě 2,6 milionu vozů SUV, z toho 18 % tvořily vozy segmentu SUB-B.

Klepněte pro větší obrázek
Cena novinky začíná na 379 900 korunách, nejlevnější čtyřkolka stojí 494 900 korun (viz ceník).

A Mokka zaznamenala už 50 000 objednávek. Jen několik týdnů po svém uvedení na trh. Zatím tedy od dealerů, nejsou to zákaznické objednávky. Ale prodejci vycházejí ze zájmu lidí navštěvujících showroomy. Už teď je jasné, že kdo si auto objedná nyní, bude muset čekat. U nás prý až do poloviny roku příštího.

„Cílovými zákazníky budou hlavně soukromníci, ze 75 procent,“ řekl Pavel Šilha. „Od tohoto vozu si slibujeme, že nám přivede nové zákazníky. Počítáme, že ročně prodáme kolem 500 těchto vozů. Už teď máme 70 zákaznických objednávek. Počítám, že se s tímto vozem utkáme s přímými konkurenty – Škodou Yeti a Nissanem Juke. Chceme ale přetáhnout i zákazníky, kteří si kupovali vozy jako Nissan Qashqai.“
 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků