Opel Meriva: nový kompaktní minivan

Před časem přišla rüsselsheimská automobilka s typem Zafira, který stanovil jakýsi nový subsegment kompaktních minivanů. O něco podobného se teď pokouší s novinkou nazvanou Meriva, na rozdíl od zafiry pětimístnou.

Díky promyšlené koncepci „FlexSpace“ lze pětimístnou Merivu během několika okamžiků (a bez nutnosti vyjímat jakákoli sedadla z vozu ven) přeměnit na prostorný čtyřsedadlový  model, ve kterém mají pasažéři na zadních sedadlech prostor jako v moderním sedanu střední třídy. V pětimístném uspořádání nabízí Opel Meriva ve své zádi prostor pro zavazadla o objemu 490 dm3. A stačí jen několik jednoduchých úkonů a Meriva se změní na dvoumístný vůz s prostorem pro zavazadla o objemu více než 1300 dm3, přičemž ložná plocha je dlouhá téměř 1,7 m.  Konstruktéři automobilky Opel rozdělili zadní sedadla na tři zcela samostatné sekce – vznikla tak dvě široká krajní sedadla a jedno o něco užší střední místo. Na originální koncept „FlexSpace“ si Opel podal patentovou přihlášku, která se v tomto období posuzuje.

Stěžejním prvkem inovativního konceptu „FlexSpace“ je promyšlené provedení zadního středového sedadla. To má samozřejmě tříbodový samonavíjecí bezpečnostní pás a plně nastavitelnou opěrku hlavy. Opěradlo středního sedadla je o 15 cm užší než sedák a pokud je překlopeno dopředu, je ve stejné úrovni jako sedáky obou krajích sedadel. Díky horizontálním ližinám je možný posun obou krajních sedadel o 75 mm na každé straně směrem k ose vozu. Potom je možné každé z krajních sedadel posunout o 70 mm směrem dozadu, protože už jim v posuvu nepřekáží vystupující podběhy zadních kol. Opěradla obou sedadel lze navíc naklopit ze standardního úhlu 23 stupňů na komfortnějších 29 stupňů.

Je-li třeba zvětšit prostor pro zavazadla, lze každé z vnějších zadních sedadel zvlášť posunout směrem dopředu o 130 mm. Celkový posun zadních sedadel v podélné ose tedy činí  rovných 200 mm. Úhel opěradel lze navíc fixovat v šesti polohách v rozmezí 17 stupňů, čímž se prostor pro zavazadla zvětší až na více než 530 litrů.

Ačkoli je Meriva dlouhá jen 4042 mm, rozvor činí 2630 mm, což je jenom o 64 mm méně než v případě většího sedmimístného modelu Zafira. A co se týká porovnání šířky, rozdíl mezi Merivou a jejím větším sourozencem představuje pouze 48, resp. 56 mm.

O pohon nového jednoprostorového modelu se starají zážehové a vznětové motory o objemu 1,6 l až 1,8 l, jejichž výkony se pohybují od 55 kW/75 k až po 92 kW/125 k.

Nový Opel Meriva si svoji výstavní premiéru odbude koncem září na mezinárodním autosalonu v Paříži a na evropský trh bude uveden v první polovině roku 2003.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků