Opel Meriva: menší bratr Zafiry

Nový model Opelu, patří mezi malé velkoprostorové automobily a ve světové premiéře se představí koncem září na mezinárodním autosalonu v Paříži.
Opel Meriva: menší bratr Zafiry

Již koncem ledna se objevily zprávy o chystaném menším bratrovi Zafiry, a to v podobě studie nazvané Concept M, která měla svou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. Karoserie Merivy se od zmíněné studie téměř neliší a v budoucnu bude možné i v její výbavě najít prvky, kterými disponovala zmíněná studie.

Klepněte pro větší obrázek
Opel Concept M, představený v Ženevě

V interiéru

Meriva si klade za cíl dosáhnout obdobného úspěchu, jakého docílila Zafira. Meriva je automobilem menším, proto v ní můžeme nají jen pět sedadel ve dvou řadách. Systém konstrukce a uchycení sedadel však umožňuje individuální nastavování samostatných zadních sedadel, takže interiér je možné přizpůsobit okamžitým přepravním požadavkům. Je také možné vytvořit jen čtyřsedadlové uspořádání (tedy vzadu je jen dvojice sedadel) a tím nabízí Meriva nadmíru prostoru a pohodlí.

Stejně jako u Zafiry je možné zadní sedadla během okamžiku posunout dopředu nebo zcela zapustit do podlahy a tak získat dostatek prostoru pro náklad.

Rozměry

Opel Meriva má téměř identický rozvor jako větší Zafira. Rozvor Merivy je tedy 263 centimetry a Zafiry 269 centimetrů. Jen o šest centimetrů kratší rozvor musíme však dát do souvislosti s celkovou délkou, která je u Merivy o 27,5 centimetru menší než u Zafiry. (Meriva – 402 cm, Zafira – 429,5 cm). Při kompaktních vnějších rozměrech tak, Meriva nabízí cestujícím na prvních dvou řadách sedadel dostatek prostoru, který je zejména v podélném směru téměř identický s větší Zafirou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Meriva vlevo, Vauxhall Meriva vpravo.

Pod kapotou

Opel Meriva se představí nejprve se zážehovými a vznětovými motory o objemu 1,6 až 1,8 l, jejichž výkonová škála sahá od 55 kW/75 k až po 92 kW/125 k.

Opel Meriva se začne vyrábět počátkem roku 2003 ve španělském závodě automobilky Opel v Zaragoze, jakmile budou známy další podrobnosti k novému Opelu, okamžitě vám je přineseme.   

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků