Opel Meriva: menší bratr Zafiry

Nový model Opelu, patří mezi malé velkoprostorové automobily a ve světové premiéře se představí koncem září na mezinárodním autosalonu v Paříži.
Opel Meriva: menší bratr Zafiry

Již koncem ledna se objevily zprávy o chystaném menším bratrovi Zafiry, a to v podobě studie nazvané Concept M, která měla svou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. Karoserie Merivy se od zmíněné studie téměř neliší a v budoucnu bude možné i v její výbavě najít prvky, kterými disponovala zmíněná studie.

Klepněte pro větší obrázek
Opel Concept M, představený v Ženevě

V interiéru

Meriva si klade za cíl dosáhnout obdobného úspěchu, jakého docílila Zafira. Meriva je automobilem menším, proto v ní můžeme nají jen pět sedadel ve dvou řadách. Systém konstrukce a uchycení sedadel však umožňuje individuální nastavování samostatných zadních sedadel, takže interiér je možné přizpůsobit okamžitým přepravním požadavkům. Je také možné vytvořit jen čtyřsedadlové uspořádání (tedy vzadu je jen dvojice sedadel) a tím nabízí Meriva nadmíru prostoru a pohodlí.

Stejně jako u Zafiry je možné zadní sedadla během okamžiku posunout dopředu nebo zcela zapustit do podlahy a tak získat dostatek prostoru pro náklad.

Rozměry

Opel Meriva má téměř identický rozvor jako větší Zafira. Rozvor Merivy je tedy 263 centimetry a Zafiry 269 centimetrů. Jen o šest centimetrů kratší rozvor musíme však dát do souvislosti s celkovou délkou, která je u Merivy o 27,5 centimetru menší než u Zafiry. (Meriva – 402 cm, Zafira – 429,5 cm). Při kompaktních vnějších rozměrech tak, Meriva nabízí cestujícím na prvních dvou řadách sedadel dostatek prostoru, který je zejména v podélném směru téměř identický s větší Zafirou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Meriva vlevo, Vauxhall Meriva vpravo.

Pod kapotou

Opel Meriva se představí nejprve se zážehovými a vznětovými motory o objemu 1,6 až 1,8 l, jejichž výkonová škála sahá od 55 kW/75 k až po 92 kW/125 k.

Opel Meriva se začne vyrábět počátkem roku 2003 ve španělském závodě automobilky Opel v Zaragoze, jakmile budou známy další podrobnosti k novému Opelu, okamžitě vám je přineseme.   

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků