Opel Meriva EV: Meriva na elektřinu podrobněji

Rüsselsheim přinesl další informace k elektrické verzi svého nového MPV Meriva. K prodejům má ale ještě hodně daleko.

Evropská část General Motors chce v Merivě EV především „zkoumat nové inteligentní způsoby dobíjení“. O pohon tohoto konceptu se stará elektromotor s výkonem 82 koní (60 kW) a točivým momentem až 215 Nm, jenž vozu umožní dosáhnout rychlosti 130 km/h a dojezdu zatím skromných 64 km. Pohonné jednotce dodává energii baterie 16 kWh. Pohonná soustava navíc nijak nezasáhla do prostoru pro posádku a zavazadla. Až na mizerný dojezd působí tyto hodnoty zajímavě a prakticky využitelně.

Za pozornost ale stojí především dvousměrný dobíjecí systém. V prvním režimu lze akumulátory dobíjet z běžné sítě s napětím 230, případně 400 V, v druhém směru může Meriva EV naopak napájet domácí síť se všemi spotřebiči. Meriva EV se tak má stát dočasným záložním zdrojem pro případ, kdy v domácnosti dojde k výpadku energie ze sítě.

Viceprezidentka konstrukčního oddělení automobilky Opel Rita Forst k premiéře nového prototypu oznámila: „Elektricky poháněná Meriva může vypadat jako poměrně sériový automobil, ale ve skutečnosti jde o čistě výzkumné vozidlo. Zkoušíme na něm zkrácené dobíjení, jež by zabralo méně než hodinu, stejně jako komunikaci mezi strojem a dobíjecí stanicí“.

Opel Meriva EV vznikla zatím ve třech prototypech a na jejím vzniku se podílela agentura MeRegioMobil. Tu založilo německé Ministerstvo ekonomiky a technologií s posláním zkoušet alternativní způsoby pohonů pro budoucnost. Jeden z vozů nyní bude zkoušet společnost KIT Karlsruhe Institute of Technology. Připomeňme, že sériovému provedení Opelu Meriva jsme se podrobněji věnovali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Opel Meriva EV
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků