Opel Meriva EV: Meriva na elektřinu podrobněji

Rüsselsheim přinesl další informace k elektrické verzi svého nového MPV Meriva. K prodejům má ale ještě hodně daleko.

Evropská část General Motors chce v Merivě EV především „zkoumat nové inteligentní způsoby dobíjení“. O pohon tohoto konceptu se stará elektromotor s výkonem 82 koní (60 kW) a točivým momentem až 215 Nm, jenž vozu umožní dosáhnout rychlosti 130 km/h a dojezdu zatím skromných 64 km. Pohonné jednotce dodává energii baterie 16 kWh. Pohonná soustava navíc nijak nezasáhla do prostoru pro posádku a zavazadla. Až na mizerný dojezd působí tyto hodnoty zajímavě a prakticky využitelně.

Za pozornost ale stojí především dvousměrný dobíjecí systém. V prvním režimu lze akumulátory dobíjet z běžné sítě s napětím 230, případně 400 V, v druhém směru může Meriva EV naopak napájet domácí síť se všemi spotřebiči. Meriva EV se tak má stát dočasným záložním zdrojem pro případ, kdy v domácnosti dojde k výpadku energie ze sítě.

Viceprezidentka konstrukčního oddělení automobilky Opel Rita Forst k premiéře nového prototypu oznámila: „Elektricky poháněná Meriva může vypadat jako poměrně sériový automobil, ale ve skutečnosti jde o čistě výzkumné vozidlo. Zkoušíme na něm zkrácené dobíjení, jež by zabralo méně než hodinu, stejně jako komunikaci mezi strojem a dobíjecí stanicí“.

Opel Meriva EV vznikla zatím ve třech prototypech a na jejím vzniku se podílela agentura MeRegioMobil. Tu založilo německé Ministerstvo ekonomiky a technologií s posláním zkoušet alternativní způsoby pohonů pro budoucnost. Jeden z vozů nyní bude zkoušet společnost KIT Karlsruhe Institute of Technology. Připomeňme, že sériovému provedení Opelu Meriva jsme se podrobněji věnovali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Opel Meriva EV
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků