Opel Meriva EV: Meriva na elektřinu podrobněji

Rüsselsheim přinesl další informace k elektrické verzi svého nového MPV Meriva. K prodejům má ale ještě hodně daleko.

Evropská část General Motors chce v Merivě EV především „zkoumat nové inteligentní způsoby dobíjení“. O pohon tohoto konceptu se stará elektromotor s výkonem 82 koní (60 kW) a točivým momentem až 215 Nm, jenž vozu umožní dosáhnout rychlosti 130 km/h a dojezdu zatím skromných 64 km. Pohonné jednotce dodává energii baterie 16 kWh. Pohonná soustava navíc nijak nezasáhla do prostoru pro posádku a zavazadla. Až na mizerný dojezd působí tyto hodnoty zajímavě a prakticky využitelně.

Za pozornost ale stojí především dvousměrný dobíjecí systém. V prvním režimu lze akumulátory dobíjet z běžné sítě s napětím 230, případně 400 V, v druhém směru může Meriva EV naopak napájet domácí síť se všemi spotřebiči. Meriva EV se tak má stát dočasným záložním zdrojem pro případ, kdy v domácnosti dojde k výpadku energie ze sítě.

Viceprezidentka konstrukčního oddělení automobilky Opel Rita Forst k premiéře nového prototypu oznámila: „Elektricky poháněná Meriva může vypadat jako poměrně sériový automobil, ale ve skutečnosti jde o čistě výzkumné vozidlo. Zkoušíme na něm zkrácené dobíjení, jež by zabralo méně než hodinu, stejně jako komunikaci mezi strojem a dobíjecí stanicí“.

Opel Meriva EV vznikla zatím ve třech prototypech a na jejím vzniku se podílela agentura MeRegioMobil. Tu založilo německé Ministerstvo ekonomiky a technologií s posláním zkoušet alternativní způsoby pohonů pro budoucnost. Jeden z vozů nyní bude zkoušet společnost KIT Karlsruhe Institute of Technology. Připomeňme, že sériovému provedení Opelu Meriva jsme se podrobněji věnovali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Opel Meriva EV
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků