Opel Meriva dostal tvář z Insignie a „mimořádně kultivovaný“ diesel

Malé MPV s unikátním otevíráním zadních dveří proti směru jízdy má za sebou facelift. Opel ho neukázal ve Frankfurtu, počkal si na začátek října.

Tři roky po uvedení nové Merivy přichází Opel s faceliftem menšího ze svých MPV. Opel Meriva modelového roku 2014 dostal novou tvář, inspirovanou čerstvým faceliftem modelu Insignia. Poznáte ji podle velkorysejšího přídělu chromování na masce chladiče, propracovanějších detailů ve světlometech a nového vzhledu spodní části předního nárazníku. Nově Meriva „umí“ mít LED zadní svítilny a denní svícení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Meriva 2014 má LED světla, masku z Insignie a nový turbodiesel

Velkou novinku představuje vznětový motor 1,6 CDTi. Opel ho v tiskové zprávě označuje za „prvotřídní“, „mimořádně kultivovaný“ a „nejtišší ve třídě“. Vzhledem k tomu, že dosavadní diesely z Rüsselsheimu rozhodně nepředstavují vrchol kultivovanosti, jsme na první praktické zkušenosti s novou jednotkou velmi zvědaví.

Zpočátku bude motor 1,6 CDTi k dostání pouze ve variantě 136 koní/320 Nm s kombinovanou spotřebou 4,4 l/100 km, během roku 2014 mají následovat další verze.

Opel zapracoval rovněž na převodovkách, které by měly teď mít přesnější řazení a hladší chod. K zážehovému motoru 1,4 l lze objednat šestistupňový automat.

Video: Insignia Country Tourer v pohybu a nový IntelliLink v akci

Video: Insignia Country Tourer v pohybu a nový IntelliLink v akci

Svoji klíčovou vlastnost si Meriva pochopitelně zachovala i po modernizaci. Zadní dveře FlexDoor se otevírají proti směru jízdy, což usnadňuje nastupování na zadní sedadla. Ve výbavě na přání se objevuje zadní parkovací kamera, jejíž obraz se přenáší na sedmipalcovou barevnou obrazovku, a mezi malými auty zřídka vídané vyhřívání volantu.

Ceny modernizované Merivy slíbil Opel zveřejnit v listopadu, kdy začne přijímat objednávky. Dodávky prvním zákazníkům automobilka plánuje na leden. 

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků