Opel Meriva dostal tvář z Insignie a „mimořádně kultivovaný“ diesel

Malé MPV s unikátním otevíráním zadních dveří proti směru jízdy má za sebou facelift. Opel ho neukázal ve Frankfurtu, počkal si na začátek října.

Tři roky po uvedení nové Merivy přichází Opel s faceliftem menšího ze svých MPV. Opel Meriva modelového roku 2014 dostal novou tvář, inspirovanou čerstvým faceliftem modelu Insignia. Poznáte ji podle velkorysejšího přídělu chromování na masce chladiče, propracovanějších detailů ve světlometech a nového vzhledu spodní části předního nárazníku. Nově Meriva „umí“ mít LED zadní svítilny a denní svícení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Meriva 2014 má LED světla, masku z Insignie a nový turbodiesel

Velkou novinku představuje vznětový motor 1,6 CDTi. Opel ho v tiskové zprávě označuje za „prvotřídní“, „mimořádně kultivovaný“ a „nejtišší ve třídě“. Vzhledem k tomu, že dosavadní diesely z Rüsselsheimu rozhodně nepředstavují vrchol kultivovanosti, jsme na první praktické zkušenosti s novou jednotkou velmi zvědaví.

Zpočátku bude motor 1,6 CDTi k dostání pouze ve variantě 136 koní/320 Nm s kombinovanou spotřebou 4,4 l/100 km, během roku 2014 mají následovat další verze.

Opel zapracoval rovněž na převodovkách, které by měly teď mít přesnější řazení a hladší chod. K zážehovému motoru 1,4 l lze objednat šestistupňový automat.

Video: Insignia Country Tourer v pohybu a nový IntelliLink v akci

Video: Insignia Country Tourer v pohybu a nový IntelliLink v akci

Svoji klíčovou vlastnost si Meriva pochopitelně zachovala i po modernizaci. Zadní dveře FlexDoor se otevírají proti směru jízdy, což usnadňuje nastupování na zadní sedadla. Ve výbavě na přání se objevuje zadní parkovací kamera, jejíž obraz se přenáší na sedmipalcovou barevnou obrazovku, a mezi malými auty zřídka vídané vyhřívání volantu.

Ceny modernizované Merivy slíbil Opel zveřejnit v listopadu, kdy začne přijímat objednávky. Dodávky prvním zákazníkům automobilka plánuje na leden. 

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků