Opel Meriva dostal slabší (a levnější) diesel 1.6 CDTI

Opel Meriva dostal slabší (a levnější) diesel 1.6 CDTI

Malé MPV Opel Meriva dostalo slabší verzi nového turbodieselu 1.6 CDTI s výkonem 95 koní a točivým momentem 280 Nm. Motor 1.6 CDTI byl v Merivě prozatím k dispozici jen ve vrcholné verzi s výkonem 136 koňských sil a točivým momentem 320 Nm.

Nová verze nahradí diesel 1.3 CDTI původem ve Fiatu, který měl sice stejný výkon, ale o 100 Nm nižší točivý moment. Meriva se slabší naftovou jednašestkou spotřebuje v kombinaci 4,0 l/100 km, tedy aspoň podle normovaného cyklu měření spotřeby.

Opel Meriva 2014: více elegance, skvělý motor první jízdní dojmy

Opel Meriva 2014: více elegance, skvělý motor první jízdní dojmy

Nižší spotřeby se dosáhlo také s použitím nové šestistupňové mechanické převodovky se sníženým třením, systému stop/start a pneumatik s nižším valivým odporem.

Naftový motor 1.6 CDTI postupně nahradí všechny verze starších turbodieselů 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Českou cenu nové slabší verze 1.6 CDTI bohužel ještě neznáme, ale logicky bude nižší než u nejsilnějšího provedení.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků