Opel Meriva dostal slabší (a levnější) diesel 1.6 CDTI

Opel Meriva dostal slabší (a levnější) diesel 1.6 CDTI

Malé MPV Opel Meriva dostalo slabší verzi nového turbodieselu 1.6 CDTI s výkonem 95 koní a točivým momentem 280 Nm. Motor 1.6 CDTI byl v Merivě prozatím k dispozici jen ve vrcholné verzi s výkonem 136 koňských sil a točivým momentem 320 Nm.

Nová verze nahradí diesel 1.3 CDTI původem ve Fiatu, který měl sice stejný výkon, ale o 100 Nm nižší točivý moment. Meriva se slabší naftovou jednašestkou spotřebuje v kombinaci 4,0 l/100 km, tedy aspoň podle normovaného cyklu měření spotřeby.

Opel Meriva 2014: více elegance, skvělý motor první jízdní dojmy

Opel Meriva 2014: více elegance, skvělý motor první jízdní dojmy

Nižší spotřeby se dosáhlo také s použitím nové šestistupňové mechanické převodovky se sníženým třením, systému stop/start a pneumatik s nižším valivým odporem.

Naftový motor 1.6 CDTI postupně nahradí všechny verze starších turbodieselů 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Českou cenu nové slabší verze 1.6 CDTI bohužel ještě neznáme, ale logicky bude nižší než u nejsilnějšího provedení.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků