Kapitoly článku:
Variabilní interiér
Meriva stále vyniká specifickým interiérem. Přístup k zadním sedadlům usnadňují proti směru jízdy otevírané zadní dveře (jejich nechtěné otevření jistí samočinné zamykání už při 7 km/h), jimž přijdete na chuť až při dlouhodobém užívání. Na zadní sedadla se tak lépe nastupuje, lépe se z nich vystupuje a manipulace s drobotinou je pak úplně jinou kapitolou.
Dveře...
„Sebevražedné dveře“, tedy dveře otevírané proti směru jízdy, provázely dějiny automobilu od jejich počátků. Původně šlo o ryze praktickou záležitost, kliky u prvních aut totiž vedly jednoduše skrz, jako jsme zvyklí u dveří v domech.
Přední sedadla vynikají mimořádně širokou škálou možností nastavení, také zadní sedadla jsou stavitelná v podélném směru, což usnadňuje konfiguraci prostoru pro cestující přesně podle aktuálních potřeb. Pro obsazení zadních sedadel jen dvojčlennou posádkou (v pěti bude Meriva zřejmě jezdit jen málokdy) lze středovou část vyklopit vpřed a sedadla posunout mírně vzad, čímž cestující dostanou více místa pro kolena i v příčném směru.
Interiér Merivy nabízí širokou škálu možnosti pro konfiguraci
V případě potřeby přepravy rozměrnějších zavazadel nebo samostatných předmětů lze zadní sedadla sklápět do roviny se zvýšenou podlahou zavazadlového prostoru, přičemž vzniklé mezery elegantně překlenou sklopné mostky. Středová konzole Flex Rail mezi předními sedadly u lépe vybavených verzí Merivy umožňuje zástavbu přestavitelných segmentů.
Závěrem
Drobné retuše karoserie Merivy a jejího interiéru prospěly vzhledu i užitným vlastnostem. Vylepšená Meriva nyní začíná na 259 900 Kč ve verzi Selection s konvenčním motorem 1,4 l/74 kW, ale v ceně jsou jak všestranně stavitelná zadní sedadla Flex Space, tak i ESP, dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání zrcátek, předních oken a parkovací brzdy (!) nebo denní svícení.
Nová Meriva vyniká celou řadou důmyslných řešení včetně výsuvnéhoío nosiče na kola
Verze Enjoy přidává za cenu od 312 900 Kč rádio, boční a hlavové airbagy a manuální klimatizaci, přičemž Meriva Active má tempomat, dvouzónovou klimatizaci, zatmavená zadní kola, rezervní kolo, lité ráfky nebo alarm. Model Opel Meriva je primárně určen městskému a příměstskému provozu, kde vyniká usnadněným nastupováním a vyšším posazem nabízejícím lepší rozhled, ale neztratí se ani na dálnici.
Tam Opel Meriva zajišťuje dostatečnou stabilitu i v rychlostech vysoce přesahujících české dálniční limity, přičemž certifikovaná anatomická sedadla podpírají těla cestujících tak, že ani po delších jízdách z nich nebudete vystupovat rozlámaní.