Opel Manta GSe Elektromod oficiálně: Je to elektromobil s manuálem a švihadly!

Dnes je ten den, kdy automobilka Opel v plné parádě ukazuje své pojetí slova restomod. Na nový první koncept nás nechala nahlédnout už koncem dubna, nyní si ho konečně můžete prohlédnout skrz na skrz. Nechybí ani technické údaje.

Opel Manta GSe Elektromod je moderní reinkarnace kupé Manta ze sedmdesátek. Jedná se o elektromobil, který nám ukazuje budoucnost značky. Jdeme rovnou na pohon. Tam, kde byste u předchůdce čekali čtyřválcovou šestnáctistovku, je nyní elektromotor o výkonu 108 kW (147 koní) a s točivým momentem 255 N.m.

Motor pohání zadní kola a zajímavé je, že to probíhá přes čtyřstupňovou manuální převodovku. Technologii automobilka blíže nespecifikuje. Zmiňuje ale, že při jízdě můžete dát čtyřku a převodovka se bude chovat automaticky. Jednoduše se prý snažila, aby Manta GSe byla moderním klasickým autem, i když jde o protiklady.

Bateriový Opel Elektro GT lámal rekordy už před 50 lety. Stačilo mu jen 160 koní

Bateriový Opel Elektro GT lámal rekordy už před 50 lety. Stačilo mu jen 160 koní

Energie se sbírá do lithium-iontové baterie o kapacitě 31 kWh, která by měla vydržet na 200 kilometrů jízdy. Samozřejmostí je pak i rekuperace z brzd. Nabíjení je pak možné výkonem maximálně 9 kW. O technologii rychlého nabíjení se automobilka nezmiňuje. S tímto výkonem trvá dobití okolo čtyř hodin.

Vzhledově je to klasické kupé se sedmdesátek s moderní maskou, černě lakovanou kapotou a 17palcovými koly Ronal. Vnitřek je co nejvíc retro, všimněte si hlavně tříramenného sportovního volantu, manuálního otevírání oken a klasické ruční brzdy. Před řidičem je ale samozřejmě digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky najdete velký infotainment.

Za volantem nového Opelu Mokka 1.2 Turbo: Úklid po Francouzích zase vyšel!

Za volantem nového Opelu Mokka 1.2 Turbo: Úklid po Francouzích zase vyšel!

Zajímavostí je pak audiosystém, o který se zde postaral přední výrobce kytarových aparátů Marshall. Zatím nemáme žádné informace o tom, kdy a jestli vůbec se tento koncept podívá do sériové výroby. Když už se ale Opel pustil do něčeho takového, byla obrovská škoda to nedodělat do konce.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků