Zdravim vsetkych !!!Nie je to nahodou motor z dielne Fiat GM Powertrain, tak ako sucasna 1,6 16V v Astre ?
že je mi líto všech majitelů opla, kteří si myslí jak skvělé mají auto
To Martin:Já nemyslím,že si majitelé Opla domnívají,že mají něco extra,prostě normální auto.Prostě to asi nejsou typy třeba jako ty,kteří asi zřejmě onanují nad výkonem 141Kw od Toyoty a myslí si,že mají kdoví jak skvělé auto
Narozdíl od tebe potřebu onanovat nemám a před barákem mi stojí auta 2 - služební opel do kterého sedám s předtuchou kde mě zase nechá a corolla, kterou opouštím jen nerad a doufám že mi jí přítelkyně nezboří.
A myslíš,že já tu potřebu mám?Tak to se opravdu mýlíš a hodně,ale to je jedno.Jde o to,že ty jsi vyrukoval s tím,jak je motor Toyoty super a zdá se podle toho,co jsi napsal,že lepší není.Pokud máš s Oplem špatné zkušenosti,tak třeba máš jiný názor.Mě Vectra nikde nikdy nenechala a zásadní problémy s ní nikdy nebyly.Já jenom nemám rád,když někdo něco odsuzuje pro jednu věc,která třeba není dokonalá a nemusí se to týkat jen aut.Každé auto se může posr...,i Toyota.Známýmu taky klekla Honda za meloun a neodsuzoval ji a koupil další.Když se ti třeba rozlepjej Adidasy,tak už žádný nekoupíš?No,to je jedno,tak ať máš co nejméně problémů s auty.
Nevšiml jsem si že bych napsal že motor corolly ts není lepší než opel...Moje špatné zkušenosti s oplem jsou opakované - musím podotknout že Srba servis z mých pravidelných návštěv musí mít dost dobrej vejvar
Proč by tě měl Opel někde nechat? To jako Corolla ne? Mýtus o japonských autech, který se nerouchají, je skutečně jen mýtus
je to o zkušenostech - a ty služební oply mě opravdu již několikrát nechali na holičkách ( např. na služebce na Slovensku) a právě z toyotou mám zkušenost opačnou. Oplů mám odježděno (nových) 5 a Toyoty 2. A spolehlivost japonců není mýtus - je to realita doložená čísly a musím říci že pro mne hlavně mojí zkušeností ( toyota starlet dokázala přesvědčit i mne - byl jsem ještě donedávna zarytý stoupenec německých značek). Pokud chceš můžu rozepsat jednotlivé zkušenosti.
To chce klid Nejvýkonnější Astra má 176 kW, Corolla jen 141 kW. Náskok o 35 kW
I já jsem v klidu. Corollu si koupím na normální ježdění a když si budu chtít zařádit tak zvolím supru nebo celicu a tady je jakejkoli opel daleko, daleko - kdepak asi? A když 176kW tak z jakého objemu? Nebude to takhle trochu o turbu mimo jiné....
Každý výrobce zvyšuje výkon jinak. Japonci obvykle proměnných časováním ventilů, ostrými vačkami, zvyšováním použitelných otáček aj., Evropa na to jde turbem. Každé řešení má svá pro a proti.
Ještě jsem se chtěl zeptat jaká jsou proti u japonského řešení ? Děkuji za odpověď pokud sem ještě zabrousíte.
Ne každý má rád vytáčení motoru, někomu se to vysloveně příčí a zdá se mu, že motor ničí. Pohybuje se tedy v nízkých otáčkách a zdá se mu, že motor nejede. Příkladem za všechny je Wankel v Mazdě RX-8; jakmile tam nemáte tak 4 000 ot., je auto mrtvolka. Tu pravou radost dělají motoru otáčky mezi 6 a 9 tis. Jenže přijde k tomu člověk neznalý a řekne: "Vždyť ono to vůbec nejede...". Naopak, sedne do stejně výkonného turba a řekne: "To je super zátah odspodu, skoro jako dýzl." Myslím, že je to jasné...
Ta poslední citace byla super
A ten motor o kterém je řeč ve článku využívá jaké technologie ( není to náhodou časování ventilů - že by to němec konečně pochopil?) Co se týče turba - používají ho snad všechny automobilky včetně japonských - snad jen o něco méně než evropa.
Klidný jsem,ale občas nějaké reakce nechápu.To je pořád Opel je šmejd,Škoda je šmejd,VW je šmejd...,pořád se někomu něco nelíbíJinak já osobně už čekal na tento motor až se o něm objeví zmínka.Pokud bych měl peníze a kupoval třeba novou Vectru,tak je to optimální motorizace pro klidnější cestování.I se starou 1.8 mám zrychlení 11s,což mi plně postačuje a maximálka 203Km/h zcela úplně a ten nový bude ještě lepší.No,o když stejně na nový auto mít nebudu,jsem jen chudý student
Já bych Opla klidně bral, ale nějak mi moc nesednou designem. Hezká je Astra B a Vectra B, ty nový jsou takový divný, hlavně kombi. Asi nejvíc se mi líbí Astra GTC, nejlíp s motorem 2.0T
Mně se docela líbí,každý má jiný vkus.GTC je fajn,ale nějak mi nepřirostly k srdci 3 dvéřová auta.A vůbec mám rád spíš větší.Po řidičáku jsem jezdil Omegou A 1.8,která nevydržela náraz do stromu v 80Km/h(nikomu se nic nestalo,já měl zlomený prst),pak Omegu A caravan,chvilku Lagunu(asi 10dní) a teď máme ještě v rodině staršího Citroena XM + má Vectra.Takže, kdybych měl volit nové auto tak do milionu,tak určitě střední třídu-ta Vectra mi příjde docela fajn nebo Accord či korejce.
Něco podobného chybí konkurentům (škoda, VW, ford...)
co je na tomto motoru tak zajímavého že stojí za to o něm psát. Mě se zdá že se jedná o nic moc výkon a velmi dlouho používanou technologii u jiných automobilek. Ale možná pro opel je to něco extra
kdyz si vezmete ze ve starych VW potrebovala 1.8 turbo na 110kW a ted uz opel umi 103kW z atmosferickeho tak je to urcite zajimave. Je to technologie jako v motorech TwinPort nebo ne? ty ctyri ventily.
Pokud se dobře pamatuji, tak stařičký Golf GTI (tuším druhá generace) měl atm. osmnáctistovku s výkonem 118 kW, ale úplně jist si tím nejsem.
118kW mela verze G60 tedy 1.8 8V s kompresorem, jinak nepreplnovane 1.8 mely 94 a 102kW
No vida, tak si to pamatuji špatně
Ale je nutno podotknout tu vec, ze u zakladni 1.8 T neslo o max. vykon, ale o vyborny prubeh kouticiho momentu. Posledni vyladena 1.8 T ma 176 kW.
oprava: "tociveho momentu"
Hm a třeba taková toyota už několik let dělá atmosférickou 1,8 s 141KW takže podle mě lemplové z opel a GM jsou asi tak 10 let za vyspělou technikou. Takže opel
:-D Tak teda kdo je lempl ? věřím ty a ještě nevíš o čem je řeč ! neco si otom přečti pro martina
:-D Tak teda kdo je lempl ? věřím ty a ještě nevíš o čem je řeč ! neco si otom přečti
Stačí si najít příslušná data:Toyota 1,8 VVTL-i výkon 141kW/7800, nejv.kr.moment 180/6800Opel 1.8 výkon 103kW/6300, nejv.kr.moment 175/3800.Z těchto údajů je jasné, že se jedná o dva zcela rozdílné produkty a nemá smysl tyto 2 motory srovnávat.
a proč - protože ten od opel se nechytá?
Ne, autor příspěvku tím jen chtěl ukázat, že ty motory jsou zcela jinak naladěné a tedy oba míří na jiné řidiče Někdo holt nechce jezdit v sedmi tisících a neustále řadit, ale chce si brumlat pěkně ve dvou třech tis. otáčkách a jet na pohodu.
V tom případě kupuji diesel. Pokud koupím motor o výkonu nad 100kW v benzínu - jsem řidič, který si to chce užít a co se týče sportovní jízdy ta se myslím vždy odehrává ve vyšších otáčkách..
Myslím, že je to také otázka peněz. Nafťák je zpravidla o 50-70 tisíc dražší.
V případě aetry je rozdíl mezi 1,8 a 1,9cdti přesně 20 tisíc a v případě corolly neexistuje dražší diesel než ts, ale jinak to většinou platí.
presnetenhle motor se dava do lotusu elise
Ale tady zjevně nešlo o maximální výkon, ale vhodnou kombinaci dynamiky a spotřeby. Vzhledem k tomu, že v současné době málokterý motor 1.8 má přes 100 kW, je to docela slušný výsledek... PS. To je to samé, jako kdybyste šmahem odsoudil všechny atm. dvoulitry, které mají méně než 177 kW.
Chápu, ale pokud vezmete motor corolly TS a tento - který má lepší kombinaci dynamiky a spotřeby?? Neberu v potoz, že motor v TS je už nějaký ten rok na světě. Děkuji za odpověď.
Porovnávejme porovnatelné. Corolla má top verzi 1.8 s výkonem 141 kW. Astra má top verzi OPC s výkonem 176 kW. Pro uživatele je přece jedno, jak bylo maxima dosaženo, pro něho důležitá cena a jízdní požitek. Jestli to bude z dvoulitru nebo z osmnáctistovky, na tom přece tak moc nezáleží. Pokud se budeme bavit o technickém řešení, pak ano, Toyota to má lépe zmáknuté, protože dokázala udělat špičkový atmosférický motor.
přesně tak porovnávejme porovnatelné - corolla ts se prodává 3,5 roku a OPC jsem v autosalonu ještě neviděl - čím to bude? Jak je mám porovnat? No a pro mne jako uživatele není jedno jak bylo výkonu dosaženo - pro mne je důležité jak dlouho a jak spolehlivě mi ten motor bude sloužit a já si troufám tvrdit že ts bude sloužit ještě dávno po tom co motor z opc bude na šrotišti
To klidně tvrdit můžete, ale vůbec to nemusí být pravda. Jinak Astra se prodává i s motorem 2.0T 147 kW, a to už několik měsíců.
Ano tento motor se prodává, ale ve Vašem předchozím příspěvku jste poukazoval na astru OPC tak se na mne nesmíte zlobit, že reaguji na to co píšete. Obecně Vás považuji za jednoho z nejlepších redaktorů v auto-moto žánru, ale v tomto případě nechápu zda se zastáváte svého článku nebo kvality koncernu GM? Každopádně přeji hodně dobrých článků (mimochodem se testům japonců věnujete mnohem víc než ostatní servery).
Já se ničeho nezastávám, jen se snažím vžít do role běžného řidiče, kterému prostě motor 1.8 103 kW může stačit.
OK takhle to beru, vše ostatní je už navíc.
Taky musíš brát v potaz cenu, není náhodou Corolla Sport 1.8 dražší než Astra 1.8?
Milý Krulle, než něco napíšeš měl by jsi si to ověřit. Doporučuji vzít si corollu TS v ceníku a tam zjistíš základní cenu bez slev - 699.900,- Kč. No a pokud si stejně sestavíš 1,8 astru ve stejné výbavě tak i u mnohem horšího motoru, který v astře je dostaneš cifru 724.000,- Kč. Takže prosím neblekotej nesmysl.
Co by na tom mělo být světoborného? Je to zlepšení o 11 kW, nižší spotřeba, lepší točák, to je myslím dost na to, aby se o tom psalo. Já si dycky rád přečtu, co se chystá.
tak nejakBMW melo podobny motor jiz pred cca 20 lety, nevim, co je na tom tak obdivuhodneho...
A nevíte,zda ho dostane i Astra?
To by bylo docela fajn. Řekl bych ale, že ho dostane až po faceliftu tak za 2-3 roky
No,uvidíme.V Astře má ten stávající pomerně vyšší papírovou spotřebu,takže by to změnu docela chtělo.Ten starý je dobrý,mám ho ve Vectře,ale stejně.Navíc je to v Astře jediný motor,který se dá kombinovat s automtickou převodovkou(nepočítám Easytronic)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.