Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat modernizované provedení malého SUV Mokka. Důležitější než změněný vzhled je nová technika v útrobách.

Už za 377 900 Kč lze v současnosti u tuzemských dealerů značky Opel získat modernizované provedení Opelu Mokka, který má nyní v názvu rovněž písmeno X.

Za tyto peníze zákazník získá vůz s benzinovým čtyřválcem o zdvihovém objemu válců 1,6 litru (výkon 85 kW/115 koní) v základní výbavě Selection.

Ta mimo jiné obsahuje rádio s ovládáním na volantu, manuální klimatizaci, palubní počítač, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, alarm, dálkové ovládání centrálního zamykání, asistent pro rozjezdy do kopců a střešní ližiny.

Opel Mokka by Bitter: Kompaktní crossover dostal luxusní interiér

Opel Mokka by Bitter: Kompaktní crossover dostal luxusní interiér

Nejlevnější verze s pohonem všech kol (ve výbavě Enjoy a se zážehovým přeplňovaným motorem 1,4) pak přijde na 510 900 Kč. Pohon všech kol s mezinápravovou elektromagnetickou spojkou byl přepracován. Podle potřeby posílá buď sto procent výkonu na přední kola nebo dokáže sílu mezi přední a zadní nápravu rozdělovat až do poměru 50:50. V běžných podmínkách jezdí Mokka X 4x4 pouze s poháněnými předními koly.  

Motor 1,4 turbo je jednou z novinek, které se objevily pod kapotou. nabízí se ve dvou výkonových provedeních - 103 a 112 kW.  Pro zájemce o vozy tankující naftu jsou tu také nové jednotky. Letitý agregát 1,7 CDTi nahradily úspornější a tišší turbodiesely 1,6 CDTi. Lze volit buď výkon 81 nebo 100 kW. Kromě manuálních převodovek je v nabídce i nový "automat". Jedná se o klasický typ s hydrodynamickým měničem s šesti převodovými stupni

Třetím typem paliva, které Mokka dokáže využít, je opět LPG. V nižší výbavě ho lze pořídit za 495 900 Kč.

V interiéru během modernizace zmizela na středu horní hrany palubní desky kaplička s displejem multimediálního systému a byla nahrazena dotykovým displejem usazeným níže.

Vůbec elektronická výbava je teď ve voze Mokka X výrazně bohatší. Například inovovaná kamera Opel Eye nyní umí nejen číst dopravní značky a přepínat světla, ale dokáže rovněž udržovat vůz v jízdním pruhu, varovat před srážkou a "zařídit" nouzové brzdění.

Novinkou je rovněž systém Onstar, který je součástí již druhého stupně výbavy. Pomocí něj je možné si již nyní (před povinným zavedením systém tísňového volání e-call) přivolat si v případě zdravotní indispozice nebo nehody pomoc, nebo se spojit se servisem. První rok mají navíc zákazníci zdarma k dispozici aplikaci, pomocí které lze zjistit polohu vozu, zkontrolovat na dálku stav paliva a oleje, upozornění na odcizení vozidla zablokování zapalování v něm. Tři měsíce jsou také k zdarma k dispozici mobilní data. Ty jinak v České republice stojí 399 Kč za 5 GB. Druhý a každý další rok provozu vozu se pak za provoz balíčku služeb Onstar bude platit 2499 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků