Opel končí s modely Adam, Karl a Cascada. Neplánuje pro ně nástupce

Zombot  |  10. 10. 2018 19:32

Speciálně Cascady je mi líto, ale zároveň mám pocit, že si za její neúspěch může Opel sám. Když jí před lety ohlásil jako novinku, tak jsem byl nadšený, protože velký pohodlný kabriolet od neprémiové značky je přesně auto pro mě. Když jsem si ho byl vyzkoušet, tak mě však Cascada velmi rychle odradila, a to hned z několika důvodů:
1. Nepoužitelné zadní sedačky - Z venku to vypadá, že si dozadu sednou da dospělí cestující, ale ve skutečnosti nejsou zadní sedačky o moc lepší než u Camara nebo Mustangu. V žádném případě nejsou na delší cesty ve více lidech, což úplně pohřbívá smysl velkého kabrioletu.
2. Nepoužitelný kufr - Kvůli zvolenému mechanismu skládání střechy má kufr se složenou střechou velmi omezený objem i otvor pro nakládání. Někomu to možná nevadí, ale když dokázal Chrysler i Ford vyřešit tenhle problém už před dvaceti lety, tak to Cascadě neodpustím.
3. Strašně vysoký posez - I se sedačkou v nejnižší poloze se mi v Cascadě sedí nepřirozeně vysoko. Nejsem žádný čahoun a přesto jsem si připadal, že mám hlavu na úrovni horní hrany čelního skla.
4. Malé benzinové motory - Zážehovému motoru o zdvihovém objemu 1.6 v takhle velkém autě prostě nevěřím. Kdyby tam byl alespoň dvoulitr, tak nic neřeknu, ale 1.6 v poměrně těžkém kabrioletu za tři čtvrtě milionu mi připadá jako dost nemístná motorizace.
5. Cena - Za rozumně vybavenou Cascadu chtěl Opel na začátku prodeje kolem 750 tisíc Kč, dnes vychází rozumně vybavené auto dokonce na 960 000 (!!) a při troše snahy se s příplatkovou výbavou není problém dostat přes milion.

Ve výsledku jsem byl z Cascady dost zklamaný, protože ve srovnání s 15 let starým Sebringem je úplně ve všem horší, ale zato stojí balík. Bohužel na trhu není žádná rozumná alternativa, protože všechny plebejské značky dělají jen nepraktické sportovní kabriolety nebo s kabriolety pro jistotu skončily úplně. Velké kabriolety tak dělají jen prémiové značky, takže normálnímu člověku nezbývá než koupit ojetinu

Odpovědět  |   | 
Marty  |  23. 10. 2018 15:27

no, v USA se to prodává jako Buick a aní tam to prodejní rekordy netrhá...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 51 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 81 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan