Opel končí s modely Adam, Karl a Cascada. Neplánuje pro ně nástupce

Zombot  |  10. 10. 2018 19:32

Speciálně Cascady je mi líto, ale zároveň mám pocit, že si za její neúspěch může Opel sám. Když jí před lety ohlásil jako novinku, tak jsem byl nadšený, protože velký pohodlný kabriolet od neprémiové značky je přesně auto pro mě. Když jsem si ho byl vyzkoušet, tak mě však Cascada velmi rychle odradila, a to hned z několika důvodů:
1. Nepoužitelné zadní sedačky - Z venku to vypadá, že si dozadu sednou da dospělí cestující, ale ve skutečnosti nejsou zadní sedačky o moc lepší než u Camara nebo Mustangu. V žádném případě nejsou na delší cesty ve více lidech, což úplně pohřbívá smysl velkého kabrioletu.
2. Nepoužitelný kufr - Kvůli zvolenému mechanismu skládání střechy má kufr se složenou střechou velmi omezený objem i otvor pro nakládání. Někomu to možná nevadí, ale když dokázal Chrysler i Ford vyřešit tenhle problém už před dvaceti lety, tak to Cascadě neodpustím.
3. Strašně vysoký posez - I se sedačkou v nejnižší poloze se mi v Cascadě sedí nepřirozeně vysoko. Nejsem žádný čahoun a přesto jsem si připadal, že mám hlavu na úrovni horní hrany čelního skla.
4. Malé benzinové motory - Zážehovému motoru o zdvihovém objemu 1.6 v takhle velkém autě prostě nevěřím. Kdyby tam byl alespoň dvoulitr, tak nic neřeknu, ale 1.6 v poměrně těžkém kabrioletu za tři čtvrtě milionu mi připadá jako dost nemístná motorizace.
5. Cena - Za rozumně vybavenou Cascadu chtěl Opel na začátku prodeje kolem 750 tisíc Kč, dnes vychází rozumně vybavené auto dokonce na 960 000 (!!) a při troše snahy se s příplatkovou výbavou není problém dostat přes milion.

Ve výsledku jsem byl z Cascady dost zklamaný, protože ve srovnání s 15 let starým Sebringem je úplně ve všem horší, ale zato stojí balík. Bohužel na trhu není žádná rozumná alternativa, protože všechny plebejské značky dělají jen nepraktické sportovní kabriolety nebo s kabriolety pro jistotu skončily úplně. Velké kabriolety tak dělají jen prémiové značky, takže normálnímu člověku nezbývá než koupit ojetinu

Odpovědět  |   | 
Marty  |  23. 10. 2018 15:27

no, v USA se to prodává jako Buick a aní tam to prodejní rekordy netrhá...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A