Opel končí s modely Adam, Karl a Cascada. Neplánuje pro ně nástupce

Zombot  |  10. 10. 2018 19:32

Speciálně Cascady je mi líto, ale zároveň mám pocit, že si za její neúspěch může Opel sám. Když jí před lety ohlásil jako novinku, tak jsem byl nadšený, protože velký pohodlný kabriolet od neprémiové značky je přesně auto pro mě. Když jsem si ho byl vyzkoušet, tak mě však Cascada velmi rychle odradila, a to hned z několika důvodů:
1. Nepoužitelné zadní sedačky - Z venku to vypadá, že si dozadu sednou da dospělí cestující, ale ve skutečnosti nejsou zadní sedačky o moc lepší než u Camara nebo Mustangu. V žádném případě nejsou na delší cesty ve více lidech, což úplně pohřbívá smysl velkého kabrioletu.
2. Nepoužitelný kufr - Kvůli zvolenému mechanismu skládání střechy má kufr se složenou střechou velmi omezený objem i otvor pro nakládání. Někomu to možná nevadí, ale když dokázal Chrysler i Ford vyřešit tenhle problém už před dvaceti lety, tak to Cascadě neodpustím.
3. Strašně vysoký posez - I se sedačkou v nejnižší poloze se mi v Cascadě sedí nepřirozeně vysoko. Nejsem žádný čahoun a přesto jsem si připadal, že mám hlavu na úrovni horní hrany čelního skla.
4. Malé benzinové motory - Zážehovému motoru o zdvihovém objemu 1.6 v takhle velkém autě prostě nevěřím. Kdyby tam byl alespoň dvoulitr, tak nic neřeknu, ale 1.6 v poměrně těžkém kabrioletu za tři čtvrtě milionu mi připadá jako dost nemístná motorizace.
5. Cena - Za rozumně vybavenou Cascadu chtěl Opel na začátku prodeje kolem 750 tisíc Kč, dnes vychází rozumně vybavené auto dokonce na 960 000 (!!) a při troše snahy se s příplatkovou výbavou není problém dostat přes milion.

Ve výsledku jsem byl z Cascady dost zklamaný, protože ve srovnání s 15 let starým Sebringem je úplně ve všem horší, ale zato stojí balík. Bohužel na trhu není žádná rozumná alternativa, protože všechny plebejské značky dělají jen nepraktické sportovní kabriolety nebo s kabriolety pro jistotu skončily úplně. Velké kabriolety tak dělají jen prémiové značky, takže normálnímu člověku nezbývá než koupit ojetinu

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou u…

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000 korun není žádný problém. Sestavili jsme žebříček těch nejlevnějších aut podle výsledků registrací na českém trhu.

20.  10.  2018 | | 141 N/A
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je …

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit zodolněná Tatrovka. Nese jméno Titan a je dělaná pro ty nejtěžší situace.

14.  10.  2018 | | 33 N/A
Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu odhalil vítanou novinku

Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu …

Video a několik fotografií nástupce Škody Rapid nám poslal čtenář Autorevue. Vůz chytil při cestě z Prahy do Mladé Boleslavi a podělil se s námi i o pár informací, které dosud nezazněly.

26.  9.  2018 | | 73 N/A
Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východ…

Tohle auto si spousta lidí pořád plete se slavnou Škodou 130 RS, je však starší, mělo větší a modernější motor, převodovku od Porsche a stotřicítka existuje právě i díky němu.

8.  10.  2018 | | 19 N/A
Tato nenápadná Škoda Superb má 560 koní. Ve sprintu porazí i BMW M5

Tato nenápadná Škoda Superb má 560 koní. Ve…

Superb dostal dvojnásobný výkon a zrychlení na úrovni supersportů. U ladění motoru to ovšem nezůstalo.

8.  10.  2018 | | 31 N/A