Opel končí s modely Adam, Karl a Cascada. Neplánuje pro ně nástupce

Zombot  |  10. 10. 2018 19:32

Speciálně Cascady je mi líto, ale zároveň mám pocit, že si za její neúspěch může Opel sám. Když jí před lety ohlásil jako novinku, tak jsem byl nadšený, protože velký pohodlný kabriolet od neprémiové značky je přesně auto pro mě. Když jsem si ho byl vyzkoušet, tak mě však Cascada velmi rychle odradila, a to hned z několika důvodů:
1. Nepoužitelné zadní sedačky - Z venku to vypadá, že si dozadu sednou da dospělí cestující, ale ve skutečnosti nejsou zadní sedačky o moc lepší než u Camara nebo Mustangu. V žádném případě nejsou na delší cesty ve více lidech, což úplně pohřbívá smysl velkého kabrioletu.
2. Nepoužitelný kufr - Kvůli zvolenému mechanismu skládání střechy má kufr se složenou střechou velmi omezený objem i otvor pro nakládání. Někomu to možná nevadí, ale když dokázal Chrysler i Ford vyřešit tenhle problém už před dvaceti lety, tak to Cascadě neodpustím.
3. Strašně vysoký posez - I se sedačkou v nejnižší poloze se mi v Cascadě sedí nepřirozeně vysoko. Nejsem žádný čahoun a přesto jsem si připadal, že mám hlavu na úrovni horní hrany čelního skla.
4. Malé benzinové motory - Zážehovému motoru o zdvihovém objemu 1.6 v takhle velkém autě prostě nevěřím. Kdyby tam byl alespoň dvoulitr, tak nic neřeknu, ale 1.6 v poměrně těžkém kabrioletu za tři čtvrtě milionu mi připadá jako dost nemístná motorizace.
5. Cena - Za rozumně vybavenou Cascadu chtěl Opel na začátku prodeje kolem 750 tisíc Kč, dnes vychází rozumně vybavené auto dokonce na 960 000 (!!) a při troše snahy se s příplatkovou výbavou není problém dostat přes milion.

Ve výsledku jsem byl z Cascady dost zklamaný, protože ve srovnání s 15 let starým Sebringem je úplně ve všem horší, ale zato stojí balík. Bohužel na trhu není žádná rozumná alternativa, protože všechny plebejské značky dělají jen nepraktické sportovní kabriolety nebo s kabriolety pro jistotu skončily úplně. Velké kabriolety tak dělají jen prémiové značky, takže normálnímu člověku nezbývá než koupit ojetinu

Odpovědět  |   | 
Marty  |  23. 10. 2018 15:27

no, v USA se to prodává jako Buick a aní tam to prodejní rekordy netrhá...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A