Opel Karl je odpověď na Dacii. Bude stát pod 200 000 korun?

Nový Opel Karl bude hrát roli úplně základního modelu automobilky. V Německu se nová třídveřová Corsa prodává od 11 980 eur (u nás od 234 900 korun v pětidveřovém provedení), nový Karl má ale základní německou cenovku stanovenou na 9500 eur. Uvidíme, jestli se tedy na našem trhu dostane pod magickou hranici 200 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Karl má být nejen konkurence velmi levným autům, ale také soupeř například pro tria 108/C1/Aygo a Citigo/Mii/Up!. V nabídce značky půjde o úplně základní model

Automobilka Opel si od modelu Karl slibuje opravdu hodně. Spolu s Corsou a Adamem má vytvořit silnou základnu z malých a cenově dostupných modelů. Přesto se nemá jednat o laciné auto a například interiér ukazuje, že se tu zrovna moc nešetřilo. Opel si chce evidentně připravit obranu proti invazi levných, především čínských aut.

Opel chce konkurovat Dacii. Zvažuje výrobu levných aut

Opel chce konkurovat Dacii. Zvažuje výrobu levných aut

Opel také slibuje vybavenost bezpečnostními systémy obvyklými o dvě třídy výše, například rozpoznáváním dopravních značek, protikolizním systémem a podobně. Pod kapotou bude jako základní motor celohliníkový atmosférický litrový tříválec Ecotec o výkonu 75 koní, ale bude i diesel a zřejmě také nový tříválec 1.0 SIDI s přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků