Opel Karl je odpověď na Dacii. Bude stát pod 200 000 korun?

Nový Opel Karl bude hrát roli úplně základního modelu automobilky. V Německu se nová třídveřová Corsa prodává od 11 980 eur (u nás od 234 900 korun v pětidveřovém provedení), nový Karl má ale základní německou cenovku stanovenou na 9500 eur. Uvidíme, jestli se tedy na našem trhu dostane pod magickou hranici 200 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Karl má být nejen konkurence velmi levným autům, ale také soupeř například pro tria 108/C1/Aygo a Citigo/Mii/Up!. V nabídce značky půjde o úplně základní model

Automobilka Opel si od modelu Karl slibuje opravdu hodně. Spolu s Corsou a Adamem má vytvořit silnou základnu z malých a cenově dostupných modelů. Přesto se nemá jednat o laciné auto a například interiér ukazuje, že se tu zrovna moc nešetřilo. Opel si chce evidentně připravit obranu proti invazi levných, především čínských aut.

Opel chce konkurovat Dacii. Zvažuje výrobu levných aut

Opel chce konkurovat Dacii. Zvažuje výrobu levných aut

Opel také slibuje vybavenost bezpečnostními systémy obvyklými o dvě třídy výše, například rozpoznáváním dopravních značek, protikolizním systémem a podobně. Pod kapotou bude jako základní motor celohliníkový atmosférický litrový tříválec Ecotec o výkonu 75 koní, ale bude i diesel a zřejmě také nový tříválec 1.0 SIDI s přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků