Opel Insignia se představil velkolepě

Dějištěm včerejší předpremiéry nového modelu Insignia, pro General Motors Europe velmi důležitého typu, se stal nový park Potters Fields v Londýně. Připraven zde byl mohutný válcový tubus o průměru 4,7 m zavěšený ve výšce 45 metrů, jenž se pak otevřel a z něj doslova vypadnul nový Opel Insignia.

První oficiální představení Opelu Insignia veřejnosti sledovaly více než tři stovky prominentních hostí. Oficiální debut si Opel Insignia odbude právě dnes na autosalonu British International Motor Show, kde Opel zároveň s technickými daty oznámí i německou cenu nového modelu. V Německu se také okamžitě poté rozběhne prodej nových modelů, a to jak ve verzi sedan, tak i hatchback, přičemž zákazníci budou moci volit z celkem sedmi motorů. Všechny pohonné jednotky přitom plní limity emisní normy Euro 5 a jsou propojeny výhradně se šestistupňovými manuálními, nebo automatickými převodovkami.

Nová Insignie je výkladní skříní nových technologií značky Opel. Už v sobotu se 3,2 tuny těžký tubus, ukrývající nový model, „zabořil“ do země v parku Potters Fields. A v neděli potom 62 metrů vysoký jeřáb vyzdvihl tubus z jeho kráteru a připravil vše pro dramatickou pondělní scénu, kdy se Opel Insignia zřítil z výšky 45  metrů zpátky na zem. Největším oříškem samozřejmě bylo zaručit „měkké přistání“.

Na celém představení se podílelo na 60 expertů, kteří odpracovali celkem více než 7200 hodin při přípravách, zkouškách i vlastní akci. Ve finále pracoval tento tým 96 hodin bez přestávky přímo v parku Potters Fields. Nejdůležitější samozřejmě bylo zaručit úspěch spektakulárního pádu, při kterém Opel Insignia řítí k zemi rychlostí 7,6 metrů za sekundu. Stroje a technologie, které pád Insignie zajišťují, jsou propojeny více než třemi kilometry elektrických kabelů a 152 metry vzduchotlakých hadic. Pneumatické brzdy systému kontroluje a řídí celkem třináct propojených počítačů, které bdí nad krkolomným pádem více než tunového vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků