Opel Insignia se představil velkolepě

Dějištěm včerejší předpremiéry nového modelu Insignia, pro General Motors Europe velmi důležitého typu, se stal nový park Potters Fields v Londýně. Připraven zde byl mohutný válcový tubus o průměru 4,7 m zavěšený ve výšce 45 metrů, jenž se pak otevřel a z něj doslova vypadnul nový Opel Insignia.

První oficiální představení Opelu Insignia veřejnosti sledovaly více než tři stovky prominentních hostí. Oficiální debut si Opel Insignia odbude právě dnes na autosalonu British International Motor Show, kde Opel zároveň s technickými daty oznámí i německou cenu nového modelu. V Německu se také okamžitě poté rozběhne prodej nových modelů, a to jak ve verzi sedan, tak i hatchback, přičemž zákazníci budou moci volit z celkem sedmi motorů. Všechny pohonné jednotky přitom plní limity emisní normy Euro 5 a jsou propojeny výhradně se šestistupňovými manuálními, nebo automatickými převodovkami.

Nová Insignie je výkladní skříní nových technologií značky Opel. Už v sobotu se 3,2 tuny těžký tubus, ukrývající nový model, „zabořil“ do země v parku Potters Fields. A v neděli potom 62 metrů vysoký jeřáb vyzdvihl tubus z jeho kráteru a připravil vše pro dramatickou pondělní scénu, kdy se Opel Insignia zřítil z výšky 45  metrů zpátky na zem. Největším oříškem samozřejmě bylo zaručit „měkké přistání“.

Na celém představení se podílelo na 60 expertů, kteří odpracovali celkem více než 7200 hodin při přípravách, zkouškách i vlastní akci. Ve finále pracoval tento tým 96 hodin bez přestávky přímo v parku Potters Fields. Nejdůležitější samozřejmě bylo zaručit úspěch spektakulárního pádu, při kterém Opel Insignia řítí k zemi rychlostí 7,6 metrů za sekundu. Stroje a technologie, které pád Insignie zajišťují, jsou propojeny více než třemi kilometry elektrických kabelů a 152 metry vzduchotlakých hadic. Pneumatické brzdy systému kontroluje a řídí celkem třináct propojených počítačů, které bdí nad krkolomným pádem více než tunového vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky