Opel Insignia se představil velkolepě

Dějištěm včerejší předpremiéry nového modelu Insignia, pro General Motors Europe velmi důležitého typu, se stal nový park Potters Fields v Londýně. Připraven zde byl mohutný válcový tubus o průměru 4,7 m zavěšený ve výšce 45 metrů, jenž se pak otevřel a z něj doslova vypadnul nový Opel Insignia.

První oficiální představení Opelu Insignia veřejnosti sledovaly více než tři stovky prominentních hostí. Oficiální debut si Opel Insignia odbude právě dnes na autosalonu British International Motor Show, kde Opel zároveň s technickými daty oznámí i německou cenu nového modelu. V Německu se také okamžitě poté rozběhne prodej nových modelů, a to jak ve verzi sedan, tak i hatchback, přičemž zákazníci budou moci volit z celkem sedmi motorů. Všechny pohonné jednotky přitom plní limity emisní normy Euro 5 a jsou propojeny výhradně se šestistupňovými manuálními, nebo automatickými převodovkami.

Nová Insignie je výkladní skříní nových technologií značky Opel. Už v sobotu se 3,2 tuny těžký tubus, ukrývající nový model, „zabořil“ do země v parku Potters Fields. A v neděli potom 62 metrů vysoký jeřáb vyzdvihl tubus z jeho kráteru a připravil vše pro dramatickou pondělní scénu, kdy se Opel Insignia zřítil z výšky 45  metrů zpátky na zem. Největším oříškem samozřejmě bylo zaručit „měkké přistání“.

Na celém představení se podílelo na 60 expertů, kteří odpracovali celkem více než 7200 hodin při přípravách, zkouškách i vlastní akci. Ve finále pracoval tento tým 96 hodin bez přestávky přímo v parku Potters Fields. Nejdůležitější samozřejmě bylo zaručit úspěch spektakulárního pádu, při kterém Opel Insignia řítí k zemi rychlostí 7,6 metrů za sekundu. Stroje a technologie, které pád Insignie zajišťují, jsou propojeny více než třemi kilometry elektrických kabelů a 152 metry vzduchotlakých hadic. Pneumatické brzdy systému kontroluje a řídí celkem třináct propojených počítačů, které bdí nad krkolomným pádem více než tunového vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 182 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 139 229 km
Cena: 252 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 38 291 km
Cena: 246 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků