Opel Insignia se čtečkou dopravních značek

Opel postupně představuje jednotlivé systémy, které dostane do vínku nový model Insignia, neboli nástupce modelu Vectra. Mezi zajímavůstky lze zařadit kompletní balík, který se skrývá pod zkratkou FCS (Front Camera System).

Tento systém, jak již napovídá, se skládá z kamery umístěné vpředu a pak z kompletního systému, který má dvě základní funkce.

Tou první je TSR (Traffic Sign Recognition). Za tímto názvem se skrývá systém, který je schopen rozpoznat určité typy dopravních značek. Pokud systém na značce najde čísla, pak je srovná se svou databázi a vyhodnotí, zda se nejedná o značku omezující rychlost. Pokud ano a řidič jede rychleji, upozorní ho na tuto skutečnost systém jak vizuálně na displeji palubního počítače tak v případě nastavení, i akusticky.

Druhý systém LDW (Lane Departure Warning) je již klasicky systém varování při opuštění jízdního pruhu, který lze najít i u jiných automobilek. Systém sleduje čáry na silnici. Pokud by řidič přejížděl z pruhu do pruhu velmi pozvolna, bez směrového světla, pak toto systém vyhodnotí jako nechtěné a upozorní řidiče akusticky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků