Opel Insignia OPC: vylepšení i pro špičkovou verzi

Značka Opel představuje poslední část do puzzle své modernizované modelové řady Insignia.

Automobilka Opel se s pozorností obrací od Opelu Adam a dalších nových modelů ke své vlajkové lodi v podobě sedanu a kombi Opel Insignia. Facelift řady Insignia přinese nejen rozšířenou multimediální soustavu včetně docela zajímavého systému Opel IntelliLink, ale také zcela novou, „soft-roadovou“ verzi Opel Insignia Country Tourer. Celá paleta verzí řady Insignia oslaví svoji výstavní premiéru na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia OPC s vylepšeními pro modelový rok 2014

A bude mezi nimi i špičková, na jízdní výkony zaměřená verze Opel Insignia OPC. Ačkoli se proslýchalo, že by s faceliftem mohly pod kapotu Insignie OPC zamířit nějaké další koně, po stránce výkonu nakonec zůstane bohužel vše při starém. Známý vidlicový šestiválec s objemem 2,8 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel zůstane na výkonu 325 koní (239 kW) a točivém momentu 435 Nm, pohon všech kol stále zajišťuje systém se spojkou Haldex.

Vauxhall Insignia VXR SuperSport: rychlejší než Insignia OPC, až 274 km/h

Vauxhall Insignia VXR SuperSport: rychlejší než Insignia OPC, až 274 km/h

Pokud jste dobrými pozorovateli, zaznamenáte na voze přepracované čelo karoserie i její záď s párem koncovek výfuků vestavěných do rohů nárazníku. Na palubě si všimneme nového volantu (s páčkami řazení u vozů s automatickou převodovkou), upravených sedadel Recaro, ale hlavně nového přístrojového štítu s dominujícím osmipalcovým displeje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinky zaznamenáme také v interiéru

Co ale zákazníky bude zřejmě zajímat nejvíce, to jsou úpravy na podvozku. Ty se dotkly především přepracované zadní nápravy a účinnějšího tlumení přenosů hluku a vibrací do prostoru pro posádku. Změnami prošlo také řízení tlumičů a nastavení ESP, jež má účinněji omezovat tendence vozu k nedotáčivosti.

Opel Insignia Country Tourer: 4x4 a 20 mm argumentů

Opel Insignia Country Tourer: 4x4 a 20 mm argumentů

Insignia OPC zrychlí z 0 na 100 km/h v závislosti na provedení okolo 6 s, verze Unlimited zůstává k dispozici s nejvyšší rychlostí 270 km/h. A také stále platí, že britský Vauxhall Insignia VXR je o 4 km/h rychlejší...
 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků