Opel Insignia OPC: vylepšení i pro špičkovou verzi

Značka Opel představuje poslední část do puzzle své modernizované modelové řady Insignia.

Automobilka Opel se s pozorností obrací od Opelu Adam a dalších nových modelů ke své vlajkové lodi v podobě sedanu a kombi Opel Insignia. Facelift řady Insignia přinese nejen rozšířenou multimediální soustavu včetně docela zajímavého systému Opel IntelliLink, ale také zcela novou, „soft-roadovou“ verzi Opel Insignia Country Tourer. Celá paleta verzí řady Insignia oslaví svoji výstavní premiéru na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia OPC s vylepšeními pro modelový rok 2014

A bude mezi nimi i špičková, na jízdní výkony zaměřená verze Opel Insignia OPC. Ačkoli se proslýchalo, že by s faceliftem mohly pod kapotu Insignie OPC zamířit nějaké další koně, po stránce výkonu nakonec zůstane bohužel vše při starém. Známý vidlicový šestiválec s objemem 2,8 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel zůstane na výkonu 325 koní (239 kW) a točivém momentu 435 Nm, pohon všech kol stále zajišťuje systém se spojkou Haldex.

Vauxhall Insignia VXR SuperSport: rychlejší než Insignia OPC, až 274 km/h

Vauxhall Insignia VXR SuperSport: rychlejší než Insignia OPC, až 274 km/h

Pokud jste dobrými pozorovateli, zaznamenáte na voze přepracované čelo karoserie i její záď s párem koncovek výfuků vestavěných do rohů nárazníku. Na palubě si všimneme nového volantu (s páčkami řazení u vozů s automatickou převodovkou), upravených sedadel Recaro, ale hlavně nového přístrojového štítu s dominujícím osmipalcovým displeje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinky zaznamenáme také v interiéru

Co ale zákazníky bude zřejmě zajímat nejvíce, to jsou úpravy na podvozku. Ty se dotkly především přepracované zadní nápravy a účinnějšího tlumení přenosů hluku a vibrací do prostoru pro posádku. Změnami prošlo také řízení tlumičů a nastavení ESP, jež má účinněji omezovat tendence vozu k nedotáčivosti.

Opel Insignia Country Tourer: 4x4 a 20 mm argumentů

Opel Insignia Country Tourer: 4x4 a 20 mm argumentů

Insignia OPC zrychlí z 0 na 100 km/h v závislosti na provedení okolo 6 s, verze Unlimited zůstává k dispozici s nejvyšší rychlostí 270 km/h. A také stále platí, že britský Vauxhall Insignia VXR je o 4 km/h rychlejší...
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků