Opel Insignia OPC Sports Tourer: pekelný kombík

Insignia OPC ve verzi Sports Tourer vstoupí do prodejů ještě letos, ale ještě předtím si projde Zeleným peklem.

A jak mnozí z vás jistě dobře vědí, nebude to hlasování v Evropském parlamentu. Green Hell, tak nazval někdejší pilot Formule 1 Jackie Stewart jízdu na Severní smyčce německého Nürgurgringu.

Opel zde své sportovně laděné modely vyvíjí průběžně, nyní k nim ale přidá zvláštní vytrvalostní test, během kterého kterého na zmíněném úseku o délce 20,8 km vůz v plném tempu absolvuje 10 000 km prakticky v jednom kuse. Představitelé automobilky Opel před časem oznámili, že mu postupně podrobí všechny své vozy z řady OPC (Opel Performance Center). Insignia sedan v provedení OPC jej absolvovala teprve před několika dny - během dvanácti dní zde odkroužila 487 kol a podle prohlášení Opelu bez potíží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také Insignii OPC Sports Tourer čeká dvanáctidenní martyrium. Za volantem se vystřídá dvanáct řidičů z řad konstruktérů, závodníků a specialistů z okruhu Nürgurgring. Vůz pojede takřka bez přestávky a minimálně devadesát procent z celého testu na plný výkon. Díky tomu lze inkriminovaných 10 000 okruhových kilometrů přirovnat ke 180 000 kilometrů v běžném provozu. Opel Insignia OPC Sports Tourer během 487 kol zaznamená 27 000 změn převodů a projede 35 551 zatáček. Na Nürgurgringu se bude dolaďovat především podvozek vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Insignii s karosérií kombi jsme vám představili třeba na tomto místě, kde jsme vám nabídli naše postřehy z prvního živého setkání. Opel Insignia OPC v provedení sedan jsme pak podrobně popsali na tomto místě, nyní přichází řada na kombi Sports Tourer ve vrcholném provedení OPC.

Stejně jako v případě sedanu půjde opět o výkladní skříň konstruktérů továrny Opel. Vůz má pod svojí kapotou přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem 2,8 l, jehož výkon oproti běžnému provedení z verzí Insignia Sport a Cosmo vzrostl o čtvrtinu. Díky přepracovanému výfukovému traktu se sníženým odporem a dalším drobným úpravám tak dává 325 koní (239 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 435 Nm. V kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou tento mohutný rodinný vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. To vše při maximálním objemu zavazadlového prostoru až 1 530 litrů.

Výkon se na vozovku přenáší skrze trvalý pohon všech kol s elektronickým řízením a samosvorným diferenciálem na zadní nápravě. Pro Insignii OPC byly zásadním způsobem překonstruovány závěsy předních kol pod názvem HiPerStrut (High Performance Strut), které mají za úkol přesnější vedení při vysokých rychlostech. Světlá výška se snížila v porovnání s Insignií Sport AWD o dalších 10 mm.  Standardně dodávané aktivní pérování FlexRide má tři stupně: komfortní, sportovní a OPC pro skutečně agresivní jízdu.

Opel Insignia OPC Sports Tourer má nač navazovat. V roce 1953 představil Opel svůj model Olympia Rekord Car-A-Van, jenž je považován za jeden z vůbec prvních pokusů o kombinaci osobního vozu s dodávkou v Evropě, za zmínku stojí i Ascona Voyage z roku 1970. V roce 1991 byl představen výkonný kombík Omega Caravan 24v s třílitrovým šestiválcem o výkonu 204 koní. Verze OPC se pak objevila u Vectry poslední generace, jež s pohonem pouze předních kol dávala až 280 koní. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall Insignia OPC Sports Tourer, snadno odvozený derivát s řízením vpravo...
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků