Opel Insignia OPC je zde, s 325 koňmi

Očekávaná Insignia OPC vezme segment rychlých sedanů ztečí. Na všechna kola bude posílat 325 koní a „stovku“ pokoří pod 6 sekund.

Bezmála rok po představení Opelu Insignia se na trhu objeví její ostrá verze s tradičním přívlastkem OPC, která je málokoho nechá chladným. Pravdou je, že vám zatím předkládáme snímky britského provedení Vauxhall Insignia VXR, jež však bude opět jen Opelem s řízením vpravo. Na většině trhů bude tak vrcholné provedení úspěšné Insignie nabízeno pod tradičním označením OPC, jež je zkratkou Opel Performance Center a dosud se používalo zejména pro elitní verze menších typů Corsa, Astra, ale též Zafira.

Opel Insignia OPC byla řadu měsíců terčem objektivů špionážních fotografů, kteří jej již několikrát stihli zachytit při testovacích jízdách. Novinka však ještě v tu dobu byla samozřejmě pod více či méně důkladným maskováním a o jejím agregátu kolovalo mnoho spekulací. Nyní je tomu všemu konec a my už víme, čím nová Insignia OPC zabojuje o zákazníka.

Hned na úvod můžeme zmínit pro mnohé to nejzajímavější a to pohonnou jednotku. Pod kapotou vozů Insignia VXR i OPC se bude nacházet přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,8 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Ten bude vozu dodávat výkon 239 kW/325 koní. To bohatě stačí na to, aby tento atraktivní sedan zrychloval z nuly na 100 km/h za 5,8 sekundy, ručička tachometru se pak díky elektronickému omezovači zastaví na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

S ohledem na dosavadní pověst modelů OPC však nezůstalo ani v případě Insignie jen u navýšení výkonu či drobných aerodynamických úprav karosérie. Vůz se bude moci v prvé řadě pyšnit trvalým pohonem všech kol (mezi vozy OPC vůbec poprvé). Důkladně byl upraven o 10 mm snížený podvozek, který se vyznačuje novými předními závěsy HiPerStrut (High Performance Strut), které zůstanou typickými prvky Insignie OPC. Jejich konstrukce byla zaměřena na dvě oblasti. HiPerStrut tak má za úkol snížit citlivost řízení na pohyby předních kol při prudké akceleraci v zatáčce a zachovat vozu neutrální chování za všech okolností, ale také zlepšit schopnost přenosu točivého momentu na suchou i mokrou vozovku. K tomu napomáhá též použití elektronicky řízeného diferenciálu s proměnnou svorností (LSD). Podvozek dostal nové pružiny i tlumiče. O modifikacích mechanických částí vozu napovídají zvenčí i specifická, standardní litá kola s průměrem 19 palců, ráfky s ještě větším průměrem přitom nalezneme v seznamu příplatkové výbavy. Skrze tyto ráfky pak ve všech případech prosvítají tmavé, mohutné brzdiče Brembo, jež tisknou odvrtávané a rovněž o něco větší brzdové kotouče.

Uvnitř Insignie OPC pak můžeme očekávat pozměněné přístroje, sportovní sedadla Recaro a širší aplikaci „hliníkových“ obkladů, použitých především na volantu, pedálech a v okolí řadicí páky i přímo na její hlavici. Volant je potažen dvěma druhy kůže, jeho ve spodní části plochý věnec má v oblasti úchopu „za deset minut dvě“ příjemné rozšíření a na svých ramenech nese ovladače tempomatu a audiosoustavy.

Insignia OPC ještě ve fázi vývoje absolvovala několik testovacích jízd na věhlasné Severní Smyčce, kde si prý vedla mnohem lépe, než její předchůdce.
Novinka se představí 7. května na autosalonu v Barceloně s tím, že prodeje budou odstartovány na podzim. Přívlastkem OPC se již brzy bude moct chlubit i verze kombi, nebo-li Sport Tourer, zda ji Opel stihne představit ještě do tohoto termínu, zatím není jisté.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia OPC se svým britským dvojčetem VRX

bazar

Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2012
Stav: 142 961 km
Cena: 260 000 Kč
Opel Zafira 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 141 760 km
Cena: 80 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 63 580 km
Cena: 150 000 Kč
Opel Astra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 195 855 km
Cena: 98 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2004
Stav: 138 817 km
Cena: 51 000 Kč
Opel Zafira 1,8
Rok výroby: 2001
Stav: 193 983 km
Cena: 48 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků