Opel Insignia: nový diesel s dvojicí turbodmychadel

Již nyní je nabídka pohonných jednotek pro vlajkovou loď značek Opel a Vauxhall docela rozsáhlá, nyní však vstupuje do nové etapy.

Na volání doktríny směřující k omezování emisí CO2 všemi dostupnými prostředky evropská část amerického koncernu General Motors zareagovala širokou plejádou vznětových i zážehových motorů s přímým vstřikováním a přeplňováním, nicméně nyní se hra posouvá o stupeň dále.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel/Vauxhall Insignia modelového roku 2011

General Motors (zatím jen ve Velké Británii) představil novou Insignii BiTurbo. Jak již její jméno napovídá, pod svojí kapotou ukrývá motor přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Jde o vznětovou jednotku s objemem 2,0 l, která se vyznačuje nejvyšším výkonem 194 koní (143 kW) a točivým momentem 400 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor bi-turbo pro Insignii

Nový motor má Insignii zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,7 s a dosažení rychlosti 230 km/h, to vše při průměrné spotřebě v kombinovaném režimu jen 4,9 l/100 km. Tato jednotka bude dostupná pro všechny druhy karoserií a její cena ve Velké Británii začíná v přepočtu na 838 000 Kč.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků