Opel Insignia: nové motory pro rok 2012

Opel přichystal pro model Insignia facelift, který znamená především úpravy na motorech. Insignia modelového roku 2012 se tak nově představí s benzinovou přeplňovanou jedna-čtyřkou, která nahradí atmosféricky plněný Ecotec 1,8 l. V nabídce se objeví také motor 2.0 Turbo Ecotec s výkonem 250 koní.

Pohonnou jednotku 1.4 Turbo Ecotec dobře známe z jiných modelů značky (např. Astra). Motor vyprodukuje maximální výkon 140 k a točivý moment 200 Nm. Insignii tyto hodnoty stačí k nejvyšší rychlosti 205 km/h a ke zdolání sprintu z nuly na 100 km/h za 10,9 s. V kombinovaném provozu si novinka řekne o necelých šest litrů paliva (5,9 l/100 km).

Čtěte také:
Opel Insignia CDTI 4x4: milovník sněhu
Opel Insignia 2.0 CDTI: český ideál?
Opel Insignia OPC Sports Tourer: pekelný kombík
Opel Insignia ST 1.6T: kombi na úrovni

Přeplňovaný dvoulitr s maximálním výkonem 250 k bude určen pouze pro Insignii 4x4. Maximální rychlost tohoto provedení je elektronicky omezena na 250 km/h, přičemž zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 7,5 vteřiny. Průměrná spotřeba činí 8,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V nabídce zůstane také původní agregát 2.0 Turbo nalděný na 220 k. Ten bude spojen s pohonem předních kol, manuální šestistupňovou převodovkou, systémem Start/Stop, pneumatikami s nízkým valivým odporem a aerodynamickým paketem. Tohle všechno má dopomoci k nižší spotřebě. Ta by měla klesnout o půl litru na 7,6 l/100 km.

Zájemci o Insignii si budou moci díky faceliftu objednat nové multimediální systémy s jinou navigací a slotem pro SD kartu, systém Lane Keep Assist nebo nové kožené čalounění. Opel Insignia modelového roku 2012 se představí na autosalonu ve Frankfurtu. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků