Opel Insignia může mít lak za 165.000 Kč. V čem je tak výjimečný?

Individualizace, za kterou by se v případě laku nestyděl ani Rolls-Royce, vstupuje na český trh s bleskem ve znaku.

Opel u nové Insignie na českém trhu startuje očekávaný individualizační program. Jde na to trošku odlišně než ostatní výrobci, kteří svůj tovární tuning často nabízejí v rámci oddělených katalogů příslušenství. Exclusive totiž představuje oddělený stupeň výbavy.

Ten sám o sobě není nijak zvláštní, ale bohatší základní výbavou otevírá možnosti další individualizace. Nejzásadnější jsou v tomto případě tři prvky: množství speciálně navrhnutých disků kol o průměru až 20 palců, optický paket karoserie s černými prvky za dvanáct, respektive sedmnáct tisíc korun v případě kombi, a také laky karoserie.

Menší zájem o turbodiesely Opel neřeší. Grandland X dostal hned dva nové!

Menší zájem o turbodiesely Opel neřeší. Grandland X dostal hned dva nové!

Právě lakování si zaslouží více pozornosti. Na výběr je krom klasické sady také několik laků Exclusive za příplatek 65.000 korun. Kdo se však s paletou nespokojí, Opel nabízí vytvoření speciálního odstínu. Výběr je v podstatě neomezený, existují miliony barev, které si můžete vybrat. Krom odstínů je na výběr z pěti způsobů lakování - od lesklé, metalické, perleťové až po třívrstvý a s intenzivním svrchním lakováním.

Samotný výběr odstínu probíhá ve třech fázích komunikace s dealerem. Nejprve v rámci konfigurace nového vozu, kdy fyzicky přijdete do showroomu se vzorkem vybraného odstínu. Může jím být obrázek, předmět, a pokud jste už dále, klidně i specifický lakýrnický kód barvy. Předveden vám poté bude malý vzorek lakování. Následně získáte čas na to, abyste na základě tohoto vzorku výsledný odstín schválili.

Po celou dobu tohoto procesu můžete parametry barvy měnit. Účet za takovou zcela individuální barvu je 165.000 korun. Pokud se vám to zdá příliš, pak je zapotřebí si připomenout, že tak extrémní míru individualizace žádný velkosériový výrobce v případě laků nenabízí. A například u BMW a programu Individual máte vždy na výběr z několika předvolených drahých laků, za které v příplatku často zaplatíte více než 100 tisíc korun. Nejsou ale úplně "individual"...

Opel Insignia GSi vstupuje na český trh. Ceny se drží lehce nad milionem

Opel Insignia GSi vstupuje na český trh. Ceny se drží lehce nad milionem

Uvnitř pak lze volit z méně všedních materiálů a odstínů, jakým je třeba modrá kůže nebo specifická dřevěná obložení. Linie Exclusive o sobě dává vědět například logem na řadicí páce nebo prosvětlenými prahovými lištami.

Ve výbavě Exclusive jsou k dispozici všechna tři karosářská provedení, tedy liftback Grand Sport, kombi Grand Tour a "terénní" kombi Country Tourer. Také mezi motorizacemi je velký výběr. Na benzín lze takto objednat patnáctistovku o výkonu 165 koní od 769.900 korun nebo dvoulitr s 260 koni, vznětové jednotky zastupuje šestnáctistovka o výkonu 136 koňských sil od 846.900 korun, dvoulitr se 170 koni a nejsilnější bi-turbo s 210 koni. Na výběr je pochopitelně ze šestistupňového manuálu a osmistupňové automatické převodovky. Opel tak, co se týče techniky, zájemce o individualizaci ničím nevydírá.

Základní výbava Exlusive v podstatě vychází z nejvyšší výbavy standardní nabídky. Zahrnuje například automatická dálková světla, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, osmipalcový displej infotainmnetu s navigací, sedm reproduktorů, čalounění kůže/látka, sportovní volant OPC line a pro silnější motorizace i adaptivní tlumiče.

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018, co a kdy sledovat?

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků