Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Německá značka nám poskytuje první informace o modernizaci Insignie a již naplno odhaluje drobné změny na designu.

Než se dočkáme kompletní prezentace modernizovaného Opelu Insignia, která proběhne v lednu na autosalonu v Bruselu, automobilka nám již nyní představuje hrstku novinek, jež máme ve vylepšeném liftbacku a kombi očekávat. Kromě lehce pozměněné přídě a zádě bude chtít Insignia zaujmout například novými adaptivními světlomety IntelliLux LED Pixel Light.

Ještě schopnější adaptivní světlomety použijí celkem 84 LED diod v každé lampě, namísto předchozích 32, takže má novější Insignia zajistit ještě preciznější viditelnost v noci. Nebude chybět přisvěcování do prostoru dopravních značek či tlumení jednotlivých proudů světla pro neoslnění dopravy před autem.

Nový Opel Corsa má české ceny. Vešel se pod 300.000 Kč, bez slevy to ale nešlo

Nový Opel Corsa má české ceny. Vešel se pod 300.000 Kč, bez slevy to ale nešlo

Uvnitř máme očekávat aktualizované systémy infotainmentů s dotykovými obrazovkami pro jednotlivé stupně výbavy, také možnost bezdrátového nabíjení telefonu, systém tísňového volání e-Call, head-up displej či poprvé u Insignie rovněž zadní parkovací kameru včetně funkce varování o provozu za autem.

Ostatně mezi asistenčními a bezpečnostními systémy zmiňuje Opel u modernizace taktéž předkolizní systém s detekcí chodců a automatickým brzděním, funkci udržování jízdy v pruhu, hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat s krizovým brzděním, funkci rozpoznávání dopravních značek a rozšířený parkovací asistent.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Pod kapotou se máme těšit na zcela nové benzinové a naftové jednotky s nižší hmotností a úspornějším chodem. Modernizovaná Insignia si samozřejmě ještě vystačí s platformou vyvíjenou pod koncernem General Motors. Opel by tak mohl v nabídce zatím udržet některé své motory, i když jisté zdroje uvádějí využití určitých jednotek francouzského PSA – od kterého bude Insignia v nové generaci již využívat motory výhradně.

Co se týče zbrusu nové generace, té bychom se měli dočkat v roce 2022. Základem bude platforma EMP2, takže novinka by sdílela techniku používanou například u Peugeotu 508. Po stránce celkových proporcí by si Insignia udržela stylověji pojatou karoserii se splývající zádí – Peugeot ji dnes u 508 popisuje jako „fastback“. Na nový kombík ale určitě dojde také.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků