Opel Insignia je zde, Vectra odchází

Německá automobilka Opel představuje nástupce známého modelu Vectra. Ten bude po všech stránkách nový a jiný.

Opel se před nedávnem rozhodl, že jméno Vectra ze silnic definitivně zmizí. Tento model v nové generaci tak ponese jméno Insignia a automobilka tím chce ukázat, že vše bude od této doby nové. A taky že je.

V první řadě Insignia radikálně nabere na velikosti. Na délku bude měřit 4 830 mm, což je o 220 mm více než současná generace. Insignia se tak stane absolutně největším vozem střední třídy a i takové nové Mondeo překonává o více než 50 mm. Trochu horší to bude ovšem s rozvorem, který bude s hodnotou 2 740 mm patřit spíše do průměru. Zmíněné Mondeo má osy kol od sebe vzdáleny 2 850 mm.

Zcela nové je i pojetí designu. Ostré rysy současné Vectry jsou pryč a vše nahrazuje svalnatý a oblý design. V provedení sedan navíc Insignia působí spíše jako vozy kategorie sedan-kupé, kdy víko zavazadelníku splývavě míří k zemi a není vodorovné, jak tomu u sedanu bývá.

Tím ovšem proměny nekončí. Insignia se po létech vrací také k náhonu na všechna čtyři kola. K dispozici tak budou modely s přední poháněnou nápravou a také s náhonem na všechna kola, který bude zajišťovat mezinápravová spojka Haldex II.

Jak tomu je o Opelů již dnes, také Insignia nabídne propracovaný systém klasického a aktivního odpružení všech kol.

O pohon vozu se bude starat plejáda agregátů od čtyřválce 1,6, až po šestiválec 2,8. Výkony pak budou od 115 do 260 koní a u vrcholné verze OPC se očekává výkon přes 300 koní. Naftu pak zastoupí také řada agregátů o objemech 2 a 2,9 litru. Druhý zmíněný pak disponuje šesti válci a výkon u nafty se bude pohybovat v rozmezí 110 až 250 koní.

Insignia bude také vybavena novou generací adaptivních světlometů, které se nejen natáčejí do stran, ale světelný kužel se mění dle aktuální rychlosti tak, aby pokryl co největší prostor před vozem s ohledem na rychlost. Přední světlomety pak budou vybaveny denními LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Insignia

 

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 182 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 139 229 km
Cena: 252 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 38 291 km
Cena: 246 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků