Opel Insignia je zde, Vectra odchází

Německá automobilka Opel představuje nástupce známého modelu Vectra. Ten bude po všech stránkách nový a jiný.

Opel se před nedávnem rozhodl, že jméno Vectra ze silnic definitivně zmizí. Tento model v nové generaci tak ponese jméno Insignia a automobilka tím chce ukázat, že vše bude od této doby nové. A taky že je.

V první řadě Insignia radikálně nabere na velikosti. Na délku bude měřit 4 830 mm, což je o 220 mm více než současná generace. Insignia se tak stane absolutně největším vozem střední třídy a i takové nové Mondeo překonává o více než 50 mm. Trochu horší to bude ovšem s rozvorem, který bude s hodnotou 2 740 mm patřit spíše do průměru. Zmíněné Mondeo má osy kol od sebe vzdáleny 2 850 mm.

Zcela nové je i pojetí designu. Ostré rysy současné Vectry jsou pryč a vše nahrazuje svalnatý a oblý design. V provedení sedan navíc Insignia působí spíše jako vozy kategorie sedan-kupé, kdy víko zavazadelníku splývavě míří k zemi a není vodorovné, jak tomu u sedanu bývá.

Tím ovšem proměny nekončí. Insignia se po létech vrací také k náhonu na všechna čtyři kola. K dispozici tak budou modely s přední poháněnou nápravou a také s náhonem na všechna kola, který bude zajišťovat mezinápravová spojka Haldex II.

Jak tomu je o Opelů již dnes, také Insignia nabídne propracovaný systém klasického a aktivního odpružení všech kol.

O pohon vozu se bude starat plejáda agregátů od čtyřválce 1,6, až po šestiválec 2,8. Výkony pak budou od 115 do 260 koní a u vrcholné verze OPC se očekává výkon přes 300 koní. Naftu pak zastoupí také řada agregátů o objemech 2 a 2,9 litru. Druhý zmíněný pak disponuje šesti válci a výkon u nafty se bude pohybovat v rozmezí 110 až 250 koní.

Insignia bude také vybavena novou generací adaptivních světlometů, které se nejen natáčejí do stran, ale světelný kužel se mění dle aktuální rychlosti tak, aby pokryl co největší prostor před vozem s ohledem na rychlost. Přední světlomety pak budou vybaveny denními LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Insignia

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků