Opel Insignia GSi vstupuje na český trh. Ceny se drží lehce nad milionem

Sportovní Insignia je k mání se dvěma motory a jako liftback či kombi.

Opel v Česku začíná nabízet sportovní variantu Insignie. Ta se vzdává označení OPC a také není tak brutální jako předchůdce s těmito písmeny. Místo toho si říká GSi - legendárním označením starších modelů.

Liftback označený Grand Sport začíná na částce 1.014.900 korun.  Tehdy s benzinovým motorem 2.0 Turbo s výkonem 260 koní. Dvakrát přeplňovaný diesel je o dvacet tisíc dražší. Obě motorizace se standardně vážou k pohonu všech kol a osmistupňové automatické převodovce. Kombi Sports Tourer je vždy o 25 tisíc dražší. Při využití značkového financování si odečtěte 30tisícovou slevu.

Opel bude na autosalonu v Ženevě chybět. Nemá tam prý co představovat

Opel bude na autosalonu v Ženevě chybět. Nemá tam prý co představovat

Ve standardu získáte Pohon všech kol s dvouspojkovým diferenciálem, přepracovaný adaptivní podvozek FlexRide se sníženou světlou výškou, sportovní brzdy Brembo, sportovní volant, řazení pádly pod volantem, hliníkové pedály a odlišný bodykit. Dále také vrcholný infotainment s osmipalcovou obrazovkou, bezklíčový vstup a start, sedm reproduktorů, čalounění kombinací kůže/látka či černou stropnici.

Kombi se v základní výbavě liší střešními lištami, dvojitým dnem zavazadelníku nebo organizačním systémem v kufru a příplatky v podobě panoramatické střechy (+31.000) a bezdotykovým ovládáním víka (+15.000). Diesel má navíc elektrické topení, benzín pak navigaci v ceně.

Minitest Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo: Je vrcholná verze nejlepší?

Minitest Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo: Je vrcholná verze nejlepší?

Dál se nabídka příplatků v závislosti na karoserii nemění. Vynikající LED Matrix světlomety stojí 35.000 korun. Opel nabízí tři sady bezpečnostních asistentů od 27 do 40 tisíc korun. V rámci nich si můžete objednat 360stupňový kamerový systém, adaptivní tempomat či automatické parkování.

Sedadla Performance s ventilací a elektrickým ovládání pořídíte za 65 tisíc korun, s "prémiovou" hnědou kůží o 35 tisíc dráž. Navigace k dieselovému provedení stojí 22.200 korun, k benzinovému provedení je ve standardu. Head-up displej můžete mít za 25 tisíc korun. Za dvacetipalcové ráfky se připlácí taktéž 25 tisíc.

Opel Insignia GSi - technická data a české ceny nabízené motorizace
Verze Grand Sport 2.0 TURBO 4x4 Grand Sport 2.0 CDTI BiTurbo 4x4 Sports Tourer 2.0 TURBO 4x4 Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1998 1956 1998 1956
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 191/5500 154/4000 191/5500 154/4000
Točivý moment [N.m/min] 400/2500-4000 480/1500 400/2500-4000 480/1500
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 233 245 231
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3 7,9 7,5 8,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,7 7,1 8,7 7,2
GSi [Kč] 1.014.900 1.034.900 1.039.900 1.059.900
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků