Opel Insignia GSi vstupuje na český trh. Ceny se drží lehce nad milionem

Sportovní Insignia je k mání se dvěma motory a jako liftback či kombi.

Opel v Česku začíná nabízet sportovní variantu Insignie. Ta se vzdává označení OPC a také není tak brutální jako předchůdce s těmito písmeny. Místo toho si říká GSi - legendárním označením starších modelů.

Liftback označený Grand Sport začíná na částce 1.014.900 korun.  Tehdy s benzinovým motorem 2.0 Turbo s výkonem 260 koní. Dvakrát přeplňovaný diesel je o dvacet tisíc dražší. Obě motorizace se standardně vážou k pohonu všech kol a osmistupňové automatické převodovce. Kombi Sports Tourer je vždy o 25 tisíc dražší. Při využití značkového financování si odečtěte 30tisícovou slevu.

Opel bude na autosalonu v Ženevě chybět. Nemá tam prý co představovat

Opel bude na autosalonu v Ženevě chybět. Nemá tam prý co představovat

Ve standardu získáte Pohon všech kol s dvouspojkovým diferenciálem, přepracovaný adaptivní podvozek FlexRide se sníženou světlou výškou, sportovní brzdy Brembo, sportovní volant, řazení pádly pod volantem, hliníkové pedály a odlišný bodykit. Dále také vrcholný infotainment s osmipalcovou obrazovkou, bezklíčový vstup a start, sedm reproduktorů, čalounění kombinací kůže/látka či černou stropnici.

Kombi se v základní výbavě liší střešními lištami, dvojitým dnem zavazadelníku nebo organizačním systémem v kufru a příplatky v podobě panoramatické střechy (+31.000) a bezdotykovým ovládáním víka (+15.000). Diesel má navíc elektrické topení, benzín pak navigaci v ceně.

Minitest Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo: Je vrcholná verze nejlepší?

Minitest Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo: Je vrcholná verze nejlepší?

Dál se nabídka příplatků v závislosti na karoserii nemění. Vynikající LED Matrix světlomety stojí 35.000 korun. Opel nabízí tři sady bezpečnostních asistentů od 27 do 40 tisíc korun. V rámci nich si můžete objednat 360stupňový kamerový systém, adaptivní tempomat či automatické parkování.

Sedadla Performance s ventilací a elektrickým ovládání pořídíte za 65 tisíc korun, s "prémiovou" hnědou kůží o 35 tisíc dráž. Navigace k dieselovému provedení stojí 22.200 korun, k benzinovému provedení je ve standardu. Head-up displej můžete mít za 25 tisíc korun. Za dvacetipalcové ráfky se připlácí taktéž 25 tisíc.

Opel Insignia GSi - technická data a české ceny nabízené motorizace
Verze Grand Sport 2.0 TURBO 4x4 Grand Sport 2.0 CDTI BiTurbo 4x4 Sports Tourer 2.0 TURBO 4x4 Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1998 1956 1998 1956
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 191/5500 154/4000 191/5500 154/4000
Točivý moment [N.m/min] 400/2500-4000 480/1500 400/2500-4000 480/1500
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 233 245 231
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3 7,9 7,5 8,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,7 7,1 8,7 7,2
GSi [Kč] 1.014.900 1.034.900 1.039.900 1.059.900
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků