Opel Insignia GSi po faceliftu má české ceny. Je výhodnější než Octavia RS TSI!

Kolik byste dali za sportovně střižený liftback se silným benzinovým dvoulitrem, automatem a pohonem 4x4? Možná vás překvapí, jak levně je u nás možné pořídit omlazenou Insignii GSi!

Opel Insignia GSi po faceliftu se světu poprvé ukázal už loni v prosinci, stejně jako jeho umírněnější běžné verze si však razí cestu na český trh teprve v těchto dnech. Vůz prodělal vcelku bouřlivý vývoj. Zprvu byl v nabídce s benzinovým (191 kW) i naftovým (154 kW) dvoulitrem, benzinová verze se následně odebrala a zůstal pouze nafťák.

Po modernizaci se GSi vrací na trh s jediným motorem, a sice s novým benzinovým dvoulitrem o výkonu 169 kW, devítistupňovou automatickou převodovkou, pohonem všech kol s dvouspojkovým zadním diferenciálem a velmi bohatou základní výbavou. A asi nejsme sami, koho překvapí, za kolik je vůz na našem trhu k dispozici. Pravda, po velké slevě platící do konce letošního roku, nebo do vyprodání zásob, i tak se ale jedná o mimořádně atraktivní nabídku.

Nový Opel Insignia GSi je oficiálně tady. Má nový dvoulitr s výkonem Octavie RS

Nový Opel Insignia GSi je oficiálně tady. Má nový dvoulitr s výkonem Octavie RS

Díky slevě ve výši 180.000 Kč pořídíte nový Opel Insignia GSi na českém trhu za ceny od 919.900 Kč (Grand Sport), respektive 949.900 Kč (Sports Tourer). Základní výbava zahrnuje 20palcová litá kola, adaptivní podvozek FlexRide, brzdy Brembo, Pixel LED Matrix světlomety, bezklíčové odemykání a startování, 8palcový infotainment s navigací, DAB, sportovní sedadla AGR čalouněná Alcantarou, digitální přístrojový štít, dvouzónovou klimatizaci s výdechy i pro druhou řadu sedadel, tempomat s omezovačem rychlosti, a protože jde o GSi, tak i specifické díly karoserie (nárazníky, zadní spoiler).

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

V loňském článku jsme se neubránili srovnání s Octavií RS, která měla v minulé generaci rovněž dvoulitrový turbobenzin o výkonu 169 kW. Insignia je automaticky řazena do střední třídy, zatímco octavia jen dle SDA (co do rozměrů je někde mezi nižší střední a střední třídou), přesto nyní vychází výhodněji než srovnatelně výkonná Octavia RS TSI nové generace. Ta s motorem 2.0 TSI o výkonu 180 kW a převodovkou DSG stojí 939.900 Kč, s TSI ale nemá a ani nemůže mít pohon 4x4.

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

Octavia má ve standardu třeba sedm airbagů, 18palcová litá kola, DAB, sportovní přední sedadla s vyhříváním, Matrix LED světlomety, TOP LED zadní svítilny, parkovací senzory vpředu a vzadu, virtuální pedál pro bezdotykové otevírání víka kufru, sportovní kryty pedálů, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, ambientní LED osvětlení či virtuální kokpit či infotainment s navigací a 10palcovým dotykovým displejem. Za podvozek DCC se připlácí 25.000 Kč a sportovní sedadla čalouněná Alcantarou stojí 48.000 Kč.

Opel Insignia GSi vs. Škoda Octavia RS TSI DSG
Model Opel Insignia GSi Škoda Octavia RS TSI
Motor 2.0 Turbo 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1998 1984
Pohon 4x4 přední
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 169/5000 180/-
Točivý moment [N.m/min]  350/1500-4000 370/-
Převodovka 9A 7A
Max. rychlost [km/h] 237 250
Zrychl. 0-100 km/h [s] 7,4 6,7
Spotřeba [l/100 km] 7,0 6,5
Základní cena [Kč] 919.990 939.900
*Ceny Insignie GSi po slevě 180.000 Kč, platí do konce roku

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 je Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 2 příspěvky
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků