Opel Insignia GSi je s dvoulitrem na Nordschleife rychlejší, než minulé OPC

Za odvážným tvrzením prý stojí poctivá mechanika a snížení hmotnosti.

Opel se oficiálně vrátil k označení GSi. Použil jej u přiostřeného Opelu Insignia. Nazývat jej však sportovním sedanem není vůči ostatním úplně fér. Vždyť dvoulitrová kubatura je i v době downsizingu na střední třídu spíše tak akorát.

Čtyřválec nabízí 260 koňských sil 400 Nm maximálního točivého momentu a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Opel se však rozhodl rozvířit debaty o této novince. Šéf sportovní divize Opelu Volker Strycek tak prohlásil, že GSi je na severní smyčce okruhu Nürburgring rychlejší, než Insignia OPC minulé generace. Ta využívala přeplňovaný šestiválec 2,8.

Tyrkysový Opel Insignia? S personalizačním programem Exclusive je to možné

Tyrkysový Opel Insignia? S personalizačním programem Exclusive je to možné

Tomu se možná nevěří lehce, ale k důvěryhodnosti tohoto tvrzení přispívá třeba fakt, že novinka je o 160 kilogramů lehčí než OPC. "Dosáhli jsme toho díky snížení váhy zejména na přední nápravě. To, spolu s nízkým těžištěm, propracovaným podvozkem, širokou škálou využitelného točivého momentu a skvělou trakcí dělá GSi tak rychlou," doplnil Strycek, šampion DTM z roku 1984.

Americký Opel Insignia dostal šestiválec a 310 koní. Dočkáme se i v Evropě?

Americký Opel Insignia dostal šestiválec a 310 koní. Dočkáme se i v Evropě?

Insignia GSi navazuje na tradici tří písmen, kterou zavedly modely Kadett či Manta před třiatřiceti lety. Novinku poprvé zřejmě spatříme na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej by měl odstartovat ještě letos. Otázka visí nad variantou OPC. Zámořský příbuzný Buick Regal GS byl nedávno představen se šestiválcem...

Prohlédněte si galerii Insignie GSi:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků