Opel Insignia GSi je s dvoulitrem na Nordschleife rychlejší, než minulé OPC

Za odvážným tvrzením prý stojí poctivá mechanika a snížení hmotnosti.

Opel se oficiálně vrátil k označení GSi. Použil jej u přiostřeného Opelu Insignia. Nazývat jej však sportovním sedanem není vůči ostatním úplně fér. Vždyť dvoulitrová kubatura je i v době downsizingu na střední třídu spíše tak akorát.

Čtyřválec nabízí 260 koňských sil 400 Nm maximálního točivého momentu a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Opel se však rozhodl rozvířit debaty o této novince. Šéf sportovní divize Opelu Volker Strycek tak prohlásil, že GSi je na severní smyčce okruhu Nürburgring rychlejší, než Insignia OPC minulé generace. Ta využívala přeplňovaný šestiválec 2,8.

Tyrkysový Opel Insignia? S personalizačním programem Exclusive je to možné

Tyrkysový Opel Insignia? S personalizačním programem Exclusive je to možné

Tomu se možná nevěří lehce, ale k důvěryhodnosti tohoto tvrzení přispívá třeba fakt, že novinka je o 160 kilogramů lehčí než OPC. "Dosáhli jsme toho díky snížení váhy zejména na přední nápravě. To, spolu s nízkým těžištěm, propracovaným podvozkem, širokou škálou využitelného točivého momentu a skvělou trakcí dělá GSi tak rychlou," doplnil Strycek, šampion DTM z roku 1984.

Americký Opel Insignia dostal šestiválec a 310 koní. Dočkáme se i v Evropě?

Americký Opel Insignia dostal šestiválec a 310 koní. Dočkáme se i v Evropě?

Insignia GSi navazuje na tradici tří písmen, kterou zavedly modely Kadett či Manta před třiatřiceti lety. Novinku poprvé zřejmě spatříme na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej by měl odstartovat ještě letos. Otázka visí nad variantou OPC. Zámořský příbuzný Buick Regal GS byl nedávno představen se šestiválcem...

Prohlédněte si galerii Insignie GSi:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků