Opel Insignia GSi je s dvoulitrem na Nordschleife rychlejší, než minulé OPC

Za odvážným tvrzením prý stojí poctivá mechanika a snížení hmotnosti.

Opel se oficiálně vrátil k označení GSi. Použil jej u přiostřeného Opelu Insignia. Nazývat jej však sportovním sedanem není vůči ostatním úplně fér. Vždyť dvoulitrová kubatura je i v době downsizingu na střední třídu spíše tak akorát.

Čtyřválec nabízí 260 koňských sil 400 Nm maximálního točivého momentu a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Opel se však rozhodl rozvířit debaty o této novince. Šéf sportovní divize Opelu Volker Strycek tak prohlásil, že GSi je na severní smyčce okruhu Nürburgring rychlejší, než Insignia OPC minulé generace. Ta využívala přeplňovaný šestiválec 2,8.

Tyrkysový Opel Insignia? S personalizačním programem Exclusive je to možné

Tyrkysový Opel Insignia? S personalizačním programem Exclusive je to možné

Tomu se možná nevěří lehce, ale k důvěryhodnosti tohoto tvrzení přispívá třeba fakt, že novinka je o 160 kilogramů lehčí než OPC. "Dosáhli jsme toho díky snížení váhy zejména na přední nápravě. To, spolu s nízkým těžištěm, propracovaným podvozkem, širokou škálou využitelného točivého momentu a skvělou trakcí dělá GSi tak rychlou," doplnil Strycek, šampion DTM z roku 1984.

Americký Opel Insignia dostal šestiválec a 310 koní. Dočkáme se i v Evropě?

Americký Opel Insignia dostal šestiválec a 310 koní. Dočkáme se i v Evropě?

Insignia GSi navazuje na tradici tří písmen, kterou zavedly modely Kadett či Manta před třiatřiceti lety. Novinku poprvé zřejmě spatříme na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej by měl odstartovat ještě letos. Otázka visí nad variantou OPC. Zámořský příbuzný Buick Regal GS byl nedávno představen se šestiválcem...

Prohlédněte si galerii Insignie GSi:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků