Opel Insignia GSi je s dvoulitrem na Nordschleife rychlejší, než minulé OPC

Za odvážným tvrzením prý stojí poctivá mechanika a snížení hmotnosti.

Opel se oficiálně vrátil k označení GSi. Použil jej u přiostřeného Opelu Insignia. Nazývat jej však sportovním sedanem není vůči ostatním úplně fér. Vždyť dvoulitrová kubatura je i v době downsizingu na střední třídu spíše tak akorát.

Čtyřválec nabízí 260 koňských sil 400 Nm maximálního točivého momentu a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Opel se však rozhodl rozvířit debaty o této novince. Šéf sportovní divize Opelu Volker Strycek tak prohlásil, že GSi je na severní smyčce okruhu Nürburgring rychlejší, než Insignia OPC minulé generace. Ta využívala přeplňovaný šestiválec 2,8.

Tyrkysový Opel Insignia? S personalizačním programem Exclusive je to možné

Tyrkysový Opel Insignia? S personalizačním programem Exclusive je to možné

Tomu se možná nevěří lehce, ale k důvěryhodnosti tohoto tvrzení přispívá třeba fakt, že novinka je o 160 kilogramů lehčí než OPC. "Dosáhli jsme toho díky snížení váhy zejména na přední nápravě. To, spolu s nízkým těžištěm, propracovaným podvozkem, širokou škálou využitelného točivého momentu a skvělou trakcí dělá GSi tak rychlou," doplnil Strycek, šampion DTM z roku 1984.

Americký Opel Insignia dostal šestiválec a 310 koní. Dočkáme se i v Evropě?

Americký Opel Insignia dostal šestiválec a 310 koní. Dočkáme se i v Evropě?

Insignia GSi navazuje na tradici tří písmen, kterou zavedly modely Kadett či Manta před třiatřiceti lety. Novinku poprvé zřejmě spatříme na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej by měl odstartovat ještě letos. Otázka visí nad variantou OPC. Zámořský příbuzný Buick Regal GS byl nedávno představen se šestiválcem...

Prohlédněte si galerii Insignie GSi:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků