Opel Insignia ecoFlex dostane úsporný dvoulitr

V expozici automobilky Opel v Paříži byla představena i nová Insignia s přívlastkem ecoFlex, o niž se rozroste početná rodina úsporných modelů s logem tohoto výrobce na přídi. Pod kapotou tohoto ekologického sedanu dřímá vznětový dvoulitrový čtyřválec CDTI Ecotec nabízející slušný výkon 160 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Z dalších parametrů je pak zajímavé především zrychlení, které úpravou převodových stupňů pro lepší hospodárnost příliš „neutrpělo“, akceleraci z nuly na stovku zvládne úsporná Insignia za 9,5 vteřin a maximální rychlost činí 216 km/h.

Další provedené změny určitě nebudou nijak zvlášť překvapivé, jelikož je vidíme téměř u každého auta podobného ražení. I přesto si ale zmiňme třeba pneumatiky Michelin s nižším valivým odporem, přední spoiler a upravenou masku chladiče. Těmito úpravami a snížením světlé výšky o 10 mm se povedlo výrazně zlepšit aerodynamické vlastnosti, což se, celkem logicky, podepsalo pod lepší hospodárnost. Automobilka uvádí, že vůz vyprodukuje o málo méně, než 140 gramů emisí CO2 na kilometr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia ecoFlex
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků