Opel Insignia ecoFlex dostane úsporný dvoulitr

V expozici automobilky Opel v Paříži byla představena i nová Insignia s přívlastkem ecoFlex, o niž se rozroste početná rodina úsporných modelů s logem tohoto výrobce na přídi. Pod kapotou tohoto ekologického sedanu dřímá vznětový dvoulitrový čtyřválec CDTI Ecotec nabízející slušný výkon 160 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Z dalších parametrů je pak zajímavé především zrychlení, které úpravou převodových stupňů pro lepší hospodárnost příliš „neutrpělo“, akceleraci z nuly na stovku zvládne úsporná Insignia za 9,5 vteřin a maximální rychlost činí 216 km/h.

Další provedené změny určitě nebudou nijak zvlášť překvapivé, jelikož je vidíme téměř u každého auta podobného ražení. I přesto si ale zmiňme třeba pneumatiky Michelin s nižším valivým odporem, přední spoiler a upravenou masku chladiče. Těmito úpravami a snížením světlé výšky o 10 mm se povedlo výrazně zlepšit aerodynamické vlastnosti, což se, celkem logicky, podepsalo pod lepší hospodárnost. Automobilka uvádí, že vůz vyprodukuje o málo méně, než 140 gramů emisí CO2 na kilometr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia ecoFlex
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků