Opel Insignia dostane motory 1,4i Turbo a úspornější diesely ecoFLEX

Lom mezi modelovými roky 2011 a 2012 se blíží. Pro model Insignia ale zatím žádné velké změny znamenat nebude, spíše se dočkáme drobných vylepšení. Britská filiálka koncernu General Motors Vauxhall se dala slyšet, že mezi ně budou patřit nové motory, a je takřka jasné, že se to bude týkat také kontinentálních verzí Opelů Insignia. Skromná 1,4 TSI ve srovnatelné Škodě Superb zřejmě inspiruje, takže Insignia bude nově k mání s přeplňovaným a z typu Astra dobře známým zážehovým motorem 1,4i s výkonem 140 koní (103 kW) a točivým momentem 200 Nm, který jsme testovali ve verzi Opel Astra 1,4 Turbo (pro srovnání, Superb 1,4 TSI vykazuje výkon jen 125 koní, tj. 92 kW, ale stejný točivý moment 200 Nm). Novinka má Insignii zajistit průměrnou spotřebu jen 5,5 l/100 km (u Superbu 6,8 l/100 km).

Tip: Přečtěte si náš test Opelu Insignia s motorem CDTI a pohonem 4x4

Modifikací prošel také vznětový čtyřválec 2,0 CDTI, který je v provedení ecoFLEX i nadále k dispozici ve výkonových stupních 130 a 160 koní (96, resp. 118 kW), nově však se soustavou start/stop, další optimalizací proudění vzduchu pod vozem a pneumatikami se sníženým valivým odporem. Oba motory, dodávané výhradně s manuálně řazenými šestistupňovými převodovkami, se i po modernizaci vyznačují identickými hodnotami spotřeby paliva ve všech režimech a totožnými emisemi CO2, jejichž hladina klesla z původních 136 na 115 g/km. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků