Lom mezi modelovými roky 2011 a 2012 se blíží. Pro model Insignia ale zatím žádné velké změny znamenat nebude, spíše se dočkáme drobných vylepšení. Britská filiálka koncernu General Motors Vauxhall se dala slyšet, že mezi ně budou patřit nové motory, a je takřka jasné, že se to bude týkat také kontinentálních verzí Opelů Insignia. Skromná 1,4 TSI ve srovnatelné Škodě Superb zřejmě inspiruje, takže Insignia bude nově k mání s přeplňovaným a z typu Astra dobře známým zážehovým motorem 1,4i s výkonem 140 koní (103 kW) a točivým momentem 200 Nm, který jsme testovali ve verzi Opel Astra 1,4 Turbo (pro srovnání, Superb 1,4 TSI vykazuje výkon jen 125 koní, tj. 92 kW, ale stejný točivý moment 200 Nm). Novinka má Insignii zajistit průměrnou spotřebu jen 5,5 l/100 km (u Superbu 6,8 l/100 km).
Tip: Přečtěte si náš test Opelu Insignia s motorem CDTI a pohonem 4x4
Modifikací prošel také vznětový čtyřválec 2,0 CDTI, který je v provedení ecoFLEX i nadále k dispozici ve výkonových stupních 130 a 160 koní (96, resp. 118 kW), nově však se soustavou start/stop, další optimalizací proudění vzduchu pod vozem a pneumatikami se sníženým valivým odporem. Oba motory, dodávané výhradně s manuálně řazenými šestistupňovými převodovkami, se i po modernizaci vyznačují identickými hodnotami spotřeby paliva ve všech režimech a totožnými emisemi CO2, jejichž hladina klesla z původních 136 na 115 g/km.