Opel Insignia Country Tourer: 4x4 a 20 mm argumentů

Značka Opel v předpremiéře odhalila novou verzi její špičkové modelové řady Insignia.

O přípravách tohoto kombíku se ví již docela dlouho. Původně se o něm hovořilo jako o Insignii CrossFour a v půli minulého měsíce jsme vám již ukázali docela věrohodně působící špionážní snímky Insignie Country Tourer. Novinka nese všechny prvky teprve nedávno představeného faceliftu Opelu Insignia a rozsah jejích modifikací oproti výchozímu modelu nijak nepřekvapil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia Country Tourer poprvé bez maskování

Nový Opel Insignia Country Tourer (na přiložených snímcích vidíte i britskou verzi Vauxhall) míří především proti vozům typu Škoda Superb Outdoor či Volkswagen Passat Alltrack a oficiálně bude představen na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, kde se dočkáme také stanovených prodejních cen. Na první pohled si všimneme pozměněných nárazníků a navazujících plastových obkladů blatníků a prahů.

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Co by ale opravdu mělo zlepšovat možnosti pohybu v lehčím terénu, to jsou hlavně o 20 mm zvýšená světlá výška a pohon všech kol elektronicky řízenou soustavou Haldex, jež údajně umožňuje v závislosti na provozních podmínkách každou z náprav zásobovat točivým momentem v rozmezí 0 až 100 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Britská verze Vauxhall

Na výběr bude z trojice přeplňovaných, přímovstřikových pohonných jednotek s objemem 2,0 l. Jedinou zážehovou a zároveň nejsilnější variantou bude motor z nové generace agregátů SIDI, jenž nabídne výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 400 Nm. Zájemci o diesely mohou volit z verzí CDTI s výkonem 162 koní (120 kW) a točivým momentem 350 Nm a známého BiTurbo CDTI o výkonu 195 koní (143 kW) a točivém momentu 400 Nm. Slabší z dieselů poznáte podle jediné koncovky výfuku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme plastových obkladů a nepatrně zvýšené světlé výšky

Převodovky jsou pro nový Opel Insignia Country Tourer výhradně šestistupňové a dle přání manuální, nebo automatické, přičemž BiTurbo bude k dispozici výhradně s automatem.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků