Opel Insignia Country Tourer: 4x4 a 20 mm argumentů

Značka Opel v předpremiéře odhalila novou verzi její špičkové modelové řady Insignia.

O přípravách tohoto kombíku se ví již docela dlouho. Původně se o něm hovořilo jako o Insignii CrossFour a v půli minulého měsíce jsme vám již ukázali docela věrohodně působící špionážní snímky Insignie Country Tourer. Novinka nese všechny prvky teprve nedávno představeného faceliftu Opelu Insignia a rozsah jejích modifikací oproti výchozímu modelu nijak nepřekvapil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia Country Tourer poprvé bez maskování

Nový Opel Insignia Country Tourer (na přiložených snímcích vidíte i britskou verzi Vauxhall) míří především proti vozům typu Škoda Superb Outdoor či Volkswagen Passat Alltrack a oficiálně bude představen na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, kde se dočkáme také stanovených prodejních cen. Na první pohled si všimneme pozměněných nárazníků a navazujících plastových obkladů blatníků a prahů.

Testy | Design | Zajímavosti | Technika | Kombi | Palivo | Opel

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Co by ale opravdu mělo zlepšovat možnosti pohybu v lehčím terénu, to jsou hlavně o 20 mm zvýšená světlá výška a pohon všech kol elektronicky řízenou soustavou Haldex, jež údajně umožňuje v závislosti na provozních podmínkách každou z náprav zásobovat točivým momentem v rozmezí 0 až 100 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Britská verze Vauxhall

Na výběr bude z trojice přeplňovaných, přímovstřikových pohonných jednotek s objemem 2,0 l. Jedinou zážehovou a zároveň nejsilnější variantou bude motor z nové generace agregátů SIDI, jenž nabídne výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 400 Nm. Zájemci o diesely mohou volit z verzí CDTI s výkonem 162 koní (120 kW) a točivým momentem 350 Nm a známého BiTurbo CDTI o výkonu 195 koní (143 kW) a točivém momentu 400 Nm. Slabší z dieselů poznáte podle jediné koncovky výfuku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme plastových obkladů a nepatrně zvýšené světlé výšky

Převodovky jsou pro nový Opel Insignia Country Tourer výhradně šestistupňové a dle přání manuální, nebo automatické, přičemž BiTurbo bude k dispozici výhradně s automatem.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků