Opel Insignia Country Tourer: 4x4 a 20 mm argumentů

Značka Opel v předpremiéře odhalila novou verzi její špičkové modelové řady Insignia.

O přípravách tohoto kombíku se ví již docela dlouho. Původně se o něm hovořilo jako o Insignii CrossFour a v půli minulého měsíce jsme vám již ukázali docela věrohodně působící špionážní snímky Insignie Country Tourer. Novinka nese všechny prvky teprve nedávno představeného faceliftu Opelu Insignia a rozsah jejích modifikací oproti výchozímu modelu nijak nepřekvapil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia Country Tourer poprvé bez maskování

Nový Opel Insignia Country Tourer (na přiložených snímcích vidíte i britskou verzi Vauxhall) míří především proti vozům typu Škoda Superb Outdoor či Volkswagen Passat Alltrack a oficiálně bude představen na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, kde se dočkáme také stanovených prodejních cen. Na první pohled si všimneme pozměněných nárazníků a navazujících plastových obkladů blatníků a prahů.

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Co by ale opravdu mělo zlepšovat možnosti pohybu v lehčím terénu, to jsou hlavně o 20 mm zvýšená světlá výška a pohon všech kol elektronicky řízenou soustavou Haldex, jež údajně umožňuje v závislosti na provozních podmínkách každou z náprav zásobovat točivým momentem v rozmezí 0 až 100 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Britská verze Vauxhall

Na výběr bude z trojice přeplňovaných, přímovstřikových pohonných jednotek s objemem 2,0 l. Jedinou zážehovou a zároveň nejsilnější variantou bude motor z nové generace agregátů SIDI, jenž nabídne výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 400 Nm. Zájemci o diesely mohou volit z verzí CDTI s výkonem 162 koní (120 kW) a točivým momentem 350 Nm a známého BiTurbo CDTI o výkonu 195 koní (143 kW) a točivém momentu 400 Nm. Slabší z dieselů poznáte podle jediné koncovky výfuku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme plastových obkladů a nepatrně zvýšené světlé výšky

Převodovky jsou pro nový Opel Insignia Country Tourer výhradně šestistupňové a dle přání manuální, nebo automatické, přičemž BiTurbo bude k dispozici výhradně s automatem.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků