Opel Insignia Combi: první živé seznámení

Měli jsme možnost prvně se naživo seznámit s Insignií s karosérií kombi. Před klasickým testem si nejdříve shrňme základní fakta.

Několik dnešních postřehů a fotografií ze showroomu brněnského Renocaru zanedlouho doplníme naším klasickým redakčním testem kombíku Insignia, označeného výrobcem jako Sports Tourer. A jak jsme zjistili, řešení zádi je opravdu poměrně originální.

Sports Tourer se představil jako třetí karosářská verze nové řady Insignia na pařížském autosalonu vloni na podzim a nyní se dostává i na český trh. Použité technologie jsou v podstatě shodné s dosud představenými variantami, které jsme vám představili v našem prvním testu. Má k dispozici stejné „vychytávky“ jako Insignia v provedení sedan a liftback, včetně kamerového systému OpelEye (kromě jiného sleduje a na přístrojovém štítě zobrazuje dopravní značky a varuje před opuštěním zvoleného jízdního pruhu), adaptivních světlometů AFL+, pohonu všech kol Adaptive 4x4 či podvozku FlexRide.

Doplňkem jsou výbavy typické pro kombi, jako např. elektricky ovládané páté dveře v zádi s programovatelnou výškou vyklopení, zařízení pro nivelaci světlosti zadní nápravy nebo systém FlexOrganizer pro dokonalé využití zavazadlového prostoru a bezpečný transport předmětů. Zavazadlový prostor se zcela plochou podlahou má objem, ačkoli se to na první pohled nezdá, od 540 l do 1510 litrů. S koeficientem aerodynamického odporu vzduchu Cx nižším než 0,3 je Insignia Sports Tourer nejaerodynamičtějším kombi značky Opel v její historii (čelní plocha činí 0,69 m2).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rozvor náprav u Toureru byl zachován na 2 737 mm, délka karosérie však narostla na 4 908 mm, tedy o nějakých 80 mm. Insignia Sports Tourer je bez zrcátek široká 1 856 mm a vysoká 1 520 mm. Jak jsme si ověřili, ani Insignia Sports Tourer není na zadních sedadlech nikterak extrémně prostorná, ale doby, kdy byly vozy střední třídy vzadu skutečně prostorné se zřejmě již jen tak nevrátí. Na druhou stranu tři dospělí se zde usadí pohodlně a budou mít nad hlavami dostatek místa.

Vůz na snímcích byl v provedení s naftovým motorem a výbavou Cosmo, které bude cenově začínat na 760 000 Kč. Zaujaly nás bohatá výbava (některá za příplatek), komfortní béžové kožené čalounění doplněné slušně vypadající dřevěnou imitací i přívětivá palubní deska s přehledně rozmístěnými ovladači, velkým středovým displejem navigace a jednoduchým přístrojovým štítem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   

Designéři se i u tohoto kombíku pokusili zachovat dynamický švih karosérie Insignie a zvýšit jeho užitnou hodnotu. Velmi robustní víko zavazadlového prostoru mělo elektrické ovládání, otevřít jej lze tlačítkem nad SPZ a zavřít spínačem na jeho spodní hraně. Proces zcela bezhlučného otevírání je signalizován aktivací varovného osvětlení a lze jej kdykoli přerušit, aby nedošlo k poškození dveří třeba v garáži. Víko zasahuje hluboko do zadních nárazníků a jeho spodní hrana po zavření takřka plynule přechází v nárazník kombinovaný se spoilerem. Po zdvihnutí zadní stěny se po stranách objeví světla pro obrysovky a blinkry, aby zůstala zachována bezpečnost silničního provozu i ve tmě (nutnost instalace vyplynula z tvarování až do boků zasahujícího víka s horizontálně uloženými sdruženými světly).

Rovná podlaha zavazadlového prostoru je v rovině nákladového prahu, základní objem kufru lze zvětšit sklápěním nestejně dělených zadních opěradel na sedáky bez nutnosti manipulovat s pásy či vyjímat hlavové opěrky. Po stranách se nachází kotevní oka pro jisticí síť a dvojice dvířek, jež umožní spíše nahlédnout do útrob zadních podběhů než bezpečně uložit drobnosti. „Falešná“ podlaha ukrývá kobercem čalouněné a mělké druhé dno pro odložení nepříliš často používaných drobností. Podlaha i boky zavazadelníku byly u předváděného vozu čalouněny kvalitním béžovým kobercem, který bude zřejmě odolný proti opotřební a zároveň bude bránit odloženým zavazadlům v pohybu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvláště robustní a zajímavě řešené víko zavazadelníku v nás zanechalo příjemný dojem a již se těšíme, že vám brzy nabídneme zkušenosti z praktického provozu s Opelem Insignia Sports Tourer.
   
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Insignia Sports Tourer
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků