Opel Insignia 2014: nově se spotřebou 3,7 l/100 km

Opel představí na frankfurtském autosalonu modernizovanou Insignii. Kromě lehce přepracovaného designu se máme těšit na nový naftový motor, díky kterému se Insignia chlubí titulem nejúspornější vůz ve své kategorii.

Opel přichází s faceliftem pro model Insignia. Přesně jak je v podobných případech zvykem, nečekejte žádné radikální změny, co se designu týká. Přepracovaná jsou přední světla, oba nárazníky a úpravy se dotkly také koncových svítilen. To je v podstatě vše. Do interiéru se stěhuje u vyšších výbav nový osmipalcový dotykový displej a na středový tunel také nový multifunkční ovladač s touchpadem. S tím souvisí menší množství tlačítek na středovém panelu. Spolu s faceliftem dorazil i nový přístrojový štít, kde opět najdete velký barevný displej.

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Nejvíce se změnila použitá technika Novinkou pod kapotou je dvoulitrový turbodiesel naladěný buď na 120 koní (320 Nm), nebo na 140 koní (370 Nm). V obou případech produkuje 99 gramů emisí CO2 a ve spojení s karoserií sedan/liftback si vystačí v kombinovaném provozu s přídělem 3,7 l/100 km. U kombi je spotřeba vyšší o 0,2 l/100 km. Naftová novinka dělá z přepracované Insignie nejúspornější model ve své třídě, tedy alespoň podle tiskové zprávy. Vrcholem naftové části nabídky je dvakrát přeplňovaný dvoulitr s parametry 195 koní a 400 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zájemci o benzin mají na výběr mezi dvoulitrem SIDI Turbo (250 k a 400 Nm) nebo menší jedna-šestkou, která nabídne 170 koní a 260 Nm, respektive 280 Nm díky funkci overboost. Vrcholný dvoulitr je dostupný jak s pohonem předních, tak s pohonem zadních kol. Komu by se nezamlouvala spotřeba benzinových jednotek, pro něj Opel připravil navíc verzi 1.4 LPG (140 k, 200 Nm). Ta plní normu Euro 6.

Aby toho nebylo málo, slibuje Opel ještě upravený podvozek. Konkrétně se měnilo odpružení, stabilizátory a řízení. Výsledkem by měl být lepší komfort, méně vibrací a nižší hluk. Jako první si budou moci objednat novou Insignii zákazníci v Německu, a to už od 21. Června. Cena začíná na 24 325 euro. Ve Frankfurtu by se pak spolu s faceliftem měla představit i oplastovaná verze CrossFour.
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků