Opel GT zamířil do šuplíku. Přednost mají mainstreamové modely

Opel GT zamířil do šuplíku. Přednost mají mainstreamové modely

Koncept kompaktní sportovní zadokolky Opel GT neskončil v koši, ale automobilka na něj jednoduše nemá čas a volné kapacity. Ani ne kapacity finanční, ale především lidské. Důležitý je totiž vývoj mainstreamových modelů, které mohou (a musí) generovat zisk. Na hračky bude čas až pak.

Opel chce ještě letos dokončit vývoj nové generace důležitého fleetového modelu Insignia. Světovou premiéru by měla novinka zažít na autosalonu v Ženevě na jaře 2017. Už dřívější zprávy ukázaly, že Opel má jako laťku nastavenou Škodu Superb. Nová Insignia se ji bude snažit překonat především v prostoru a praktičnosti.

Opel GT (1968-1973): Nejkrásnější blesk

Opel GT (1968-1973): Nejkrásnější blesk

Důležitým modelem je také nová generace MPV Opel Meriva, které se změní na crossover a vypůjčí si platformu Peugeotu 308. Opel rovněž plánuje další levný model, který se postaví vedle hatchbacku Karl. Připravují se i plug-in hybridy a elektromobily.

V takové situaci si Opel nemůže dovolit plýtvat prostředky na malosériové kupé s pohonem zadních kol. Projekt se přesunul do šuplíku, ale podle Opelu se budoucí modely designem inspirují právě v konceptu Opel GT.

Německá automobilka také pro model GT nemá vhodnou platformu, musela by spojit zadní nápravu z modelu Mokka a použít předek pravděpodobně z Astry. Také ale nemá vhodnou převodovku a celý projekt by byl podle propočtů Opelu v současné situaci beznadějně ztrátový.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků