Opel GT zamířil do šuplíku. Přednost mají mainstreamové modely

Opel GT zamířil do šuplíku. Přednost mají mainstreamové modely

Koncept kompaktní sportovní zadokolky Opel GT neskončil v koši, ale automobilka na něj jednoduše nemá čas a volné kapacity. Ani ne kapacity finanční, ale především lidské. Důležitý je totiž vývoj mainstreamových modelů, které mohou (a musí) generovat zisk. Na hračky bude čas až pak.

Opel chce ještě letos dokončit vývoj nové generace důležitého fleetového modelu Insignia. Světovou premiéru by měla novinka zažít na autosalonu v Ženevě na jaře 2017. Už dřívější zprávy ukázaly, že Opel má jako laťku nastavenou Škodu Superb. Nová Insignia se ji bude snažit překonat především v prostoru a praktičnosti.

Opel GT (1968-1973): Nejkrásnější blesk

Opel GT (1968-1973): Nejkrásnější blesk

Důležitým modelem je také nová generace MPV Opel Meriva, které se změní na crossover a vypůjčí si platformu Peugeotu 308. Opel rovněž plánuje další levný model, který se postaví vedle hatchbacku Karl. Připravují se i plug-in hybridy a elektromobily.

V takové situaci si Opel nemůže dovolit plýtvat prostředky na malosériové kupé s pohonem zadních kol. Projekt se přesunul do šuplíku, ale podle Opelu se budoucí modely designem inspirují právě v konceptu Opel GT.

Německá automobilka také pro model GT nemá vhodnou platformu, musela by spojit zadní nápravu z modelu Mokka a použít předek pravděpodobně z Astry. Také ale nemá vhodnou převodovku a celý projekt by byl podle propočtů Opelu v současné situaci beznadějně ztrátový.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků