Opel GT zamířil do šuplíku. Přednost mají mainstreamové modely

Opel GT zamířil do šuplíku. Přednost mají mainstreamové modely

Koncept kompaktní sportovní zadokolky Opel GT neskončil v koši, ale automobilka na něj jednoduše nemá čas a volné kapacity. Ani ne kapacity finanční, ale především lidské. Důležitý je totiž vývoj mainstreamových modelů, které mohou (a musí) generovat zisk. Na hračky bude čas až pak.

Opel chce ještě letos dokončit vývoj nové generace důležitého fleetového modelu Insignia. Světovou premiéru by měla novinka zažít na autosalonu v Ženevě na jaře 2017. Už dřívější zprávy ukázaly, že Opel má jako laťku nastavenou Škodu Superb. Nová Insignia se ji bude snažit překonat především v prostoru a praktičnosti.

Důležitým modelem je také nová generace MPV Opel Meriva, které se změní na crossover a vypůjčí si platformu Peugeotu 308. Opel rovněž plánuje další levný model, který se postaví vedle hatchbacku Karl. Připravují se i plug-in hybridy a elektromobily.

V takové situaci si Opel nemůže dovolit plýtvat prostředky na malosériové kupé s pohonem zadních kol. Projekt se přesunul do šuplíku, ale podle Opelu se budoucí modely designem inspirují právě v konceptu Opel GT.

Německá automobilka také pro model GT nemá vhodnou platformu, musela by spojit zadní nápravu z modelu Mokka a použít předek pravděpodobně z Astry. Také ale nemá vhodnou převodovku a celý projekt by byl podle propočtů Opelu v současné situaci beznadějně ztrátový.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud