Opel ukázal svou vizi budoucnosti. Jinak to ani dopadnout nemohlo

Po řadě upoutávek Opel konečně odhaluje svůj koncept GT X Experimental. Elektrický crossover ukazuje budoucí směřování značky jak po stránce designu, tak technologií.

Nový koncept GT X Experimental je pro současné působení Opelu i jistým milníkem, označuje totiž sebevědomý restart značky pod křídly francouzské skupiny PSA (Peugeot, Citroën, DS), kterou je německá automobilka součástí od minulého roku.

Především ale vůz uvádí nový designový jazyk pro budoucí modely Opelu. Stylový crossover tak například vyniká poměrně jednoduchou maskou, do níž zapadají štíhlé zalomené LED světlomety, podsvícené logo automobilky a černé pozadí s hliníkovým ohraničením, představujícím tradiční masku chladiče.

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

Z profilu koncept zaujme bezrámovými dveřmi, které se otevírají proti sobě. Střešní linii pak zvýrazňuje svítivě žlutý panel karoserie, táhnoucí se od kapoty až k zadnímu sloupku. Vzadu se znovu objevují zalomené LED svítilny umístěné do výrazného převisu.  

Interiér se drží na vlně prostých řešení. Palubní desce zcela chybí středový panel a přístrojovou desku a infotainment systém zastává jediný širokoúhlý displej. Výrazná je absence skoro jakýchkoliv tlačítek či dotykových ploch. Opel tvrdí, že vůz používá částečně autonomní technologie.

O technice nevíme příliš moc. Koncept má spoléhat na velice lehkou platformu a elektromotor s blíže neurčeným výkonem pohánějící přední kola. Ani kapacitu baterie Opel neuvádí, ačkoliv dřívější upoutávky odhalily dojezd přes 475 kilometrů. Model je prý možné nabíjet i skrze bezdrátovou indukční nabíječku. V případě designové studie jsou však tyto informace často pouhou teorií.

Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

S elektrickými a rovněž hybridními vozy má každopádně Opel velké plány. Do roku 2020 by chtěl totiž výrobce nabízet čtyři elektrifikované řady modelů včetně třeba hybridního Grandlandu X a nové Corsy. O další čtyři roky později už chce v Evropě poskytovat všechny modely s možností elektrifikovaného pohonu, ať už ve formě hybridů nebo elektromobilů.

Nového designového jazyku konceptu GT X Experimental se na produkčních modelech nicméně dočkáme až za pár let. Sama automobilka označuje koncept jako představu Opelu pro rok 2025. Není však vyloučeno, že by se některé prvky vozu nedostaly na chystané novinky ještě dříve. V souvislosti se mluví třeba o nové Astře, která dorazí po roce 2020.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků