Opel ukázal svou vizi budoucnosti. Jinak to ani dopadnout nemohlo

Po řadě upoutávek Opel konečně odhaluje svůj koncept GT X Experimental. Elektrický crossover ukazuje budoucí směřování značky jak po stránce designu, tak technologií.

Nový koncept GT X Experimental je pro současné působení Opelu i jistým milníkem, označuje totiž sebevědomý restart značky pod křídly francouzské skupiny PSA (Peugeot, Citroën, DS), kterou je německá automobilka součástí od minulého roku.

Především ale vůz uvádí nový designový jazyk pro budoucí modely Opelu. Stylový crossover tak například vyniká poměrně jednoduchou maskou, do níž zapadají štíhlé zalomené LED světlomety, podsvícené logo automobilky a černé pozadí s hliníkovým ohraničením, představujícím tradiční masku chladiče.

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

Z profilu koncept zaujme bezrámovými dveřmi, které se otevírají proti sobě. Střešní linii pak zvýrazňuje svítivě žlutý panel karoserie, táhnoucí se od kapoty až k zadnímu sloupku. Vzadu se znovu objevují zalomené LED svítilny umístěné do výrazného převisu.  

Interiér se drží na vlně prostých řešení. Palubní desce zcela chybí středový panel a přístrojovou desku a infotainment systém zastává jediný širokoúhlý displej. Výrazná je absence skoro jakýchkoliv tlačítek či dotykových ploch. Opel tvrdí, že vůz používá částečně autonomní technologie.

O technice nevíme příliš moc. Koncept má spoléhat na velice lehkou platformu a elektromotor s blíže neurčeným výkonem pohánějící přední kola. Ani kapacitu baterie Opel neuvádí, ačkoliv dřívější upoutávky odhalily dojezd přes 475 kilometrů. Model je prý možné nabíjet i skrze bezdrátovou indukční nabíječku. V případě designové studie jsou však tyto informace často pouhou teorií.

Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

S elektrickými a rovněž hybridními vozy má každopádně Opel velké plány. Do roku 2020 by chtěl totiž výrobce nabízet čtyři elektrifikované řady modelů včetně třeba hybridního Grandlandu X a nové Corsy. O další čtyři roky později už chce v Evropě poskytovat všechny modely s možností elektrifikovaného pohonu, ať už ve formě hybridů nebo elektromobilů.

Nového designového jazyku konceptu GT X Experimental se na produkčních modelech nicméně dočkáme až za pár let. Sama automobilka označuje koncept jako představu Opelu pro rok 2025. Není však vyloučeno, že by se některé prvky vozu nedostaly na chystané novinky ještě dříve. V souvislosti se mluví třeba o nové Astře, která dorazí po roce 2020.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků