Opel ukázal svou vizi budoucnosti. Jinak to ani dopadnout nemohlo

Po řadě upoutávek Opel konečně odhaluje svůj koncept GT X Experimental. Elektrický crossover ukazuje budoucí směřování značky jak po stránce designu, tak technologií.

Nový koncept GT X Experimental je pro současné působení Opelu i jistým milníkem, označuje totiž sebevědomý restart značky pod křídly francouzské skupiny PSA (Peugeot, Citroën, DS), kterou je německá automobilka součástí od minulého roku.

Především ale vůz uvádí nový designový jazyk pro budoucí modely Opelu. Stylový crossover tak například vyniká poměrně jednoduchou maskou, do níž zapadají štíhlé zalomené LED světlomety, podsvícené logo automobilky a černé pozadí s hliníkovým ohraničením, představujícím tradiční masku chladiče.

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

Z profilu koncept zaujme bezrámovými dveřmi, které se otevírají proti sobě. Střešní linii pak zvýrazňuje svítivě žlutý panel karoserie, táhnoucí se od kapoty až k zadnímu sloupku. Vzadu se znovu objevují zalomené LED svítilny umístěné do výrazného převisu.  

Interiér se drží na vlně prostých řešení. Palubní desce zcela chybí středový panel a přístrojovou desku a infotainment systém zastává jediný širokoúhlý displej. Výrazná je absence skoro jakýchkoliv tlačítek či dotykových ploch. Opel tvrdí, že vůz používá částečně autonomní technologie.

O technice nevíme příliš moc. Koncept má spoléhat na velice lehkou platformu a elektromotor s blíže neurčeným výkonem pohánějící přední kola. Ani kapacitu baterie Opel neuvádí, ačkoliv dřívější upoutávky odhalily dojezd přes 475 kilometrů. Model je prý možné nabíjet i skrze bezdrátovou indukční nabíječku. V případě designové studie jsou však tyto informace často pouhou teorií.

Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

S elektrickými a rovněž hybridními vozy má každopádně Opel velké plány. Do roku 2020 by chtěl totiž výrobce nabízet čtyři elektrifikované řady modelů včetně třeba hybridního Grandlandu X a nové Corsy. O další čtyři roky později už chce v Evropě poskytovat všechny modely s možností elektrifikovaného pohonu, ať už ve formě hybridů nebo elektromobilů.

Nového designového jazyku konceptu GT X Experimental se na produkčních modelech nicméně dočkáme až za pár let. Sama automobilka označuje koncept jako představu Opelu pro rok 2025. Není však vyloučeno, že by se některé prvky vozu nedostaly na chystané novinky ještě dříve. V souvislosti se mluví třeba o nové Astře, která dorazí po roce 2020.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 65 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků