Opel GT vypadá opravdu dobře a je to zadokolka. Má ale jen tříválec

V jednoduchosti je krása, dokazuje koncept Opel GT. A ano, skutečně má červené přední pneumatiky.
Seznam kapitol
  1. Koncept Opel GT
  2. Fotogalerie: Koncept Opel GT

Opel dodržel, co slíbil. Na autosalon do Ženevy přiveze koncept stručně označený jako Opel GT a i když se mluvilo o tom, že má mít tohle auto platformu nové Astry a pohon předních kol, je to úplně nové kupé s motorem vpředu podélně a pohonem kol zadních.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel GT je nakonec kompaktní zadokolka s hmotností pod 1000 kg a výkonem 145 koní. Má ale jen tříválec. Třeba se ale do sériové výroby podívá pod kapotu i něco jiného

Roadstery Mazda MX-5 nebo Fiat 124 Spider by tak měly zbystřit. Pokud se Opel GT dostane do sériové výroby, má potenciál stát se cenově dostupnou alternativou pro ty, kteří ze samotného principu potřebují pohon zadních kol nehledě na výkon vozu.

Testy | Opel | Hatchbacky

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Toho navíc moc nedostanou, protože Opel použil v konceptu GT pouze litrový tříválec z Astry, Corsy nebo Adama. Motor má sice solidní výkon 107 kW (145 k) a točivý moment 205 Nm, ale nějak se nemůžeme ubránit dojmu, že by to chtělo aspoň čtrnáctistovku nebo šestnáctistovku a především minimálně se čtyřmi válci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Konstrukce Opelu GT je vlastně tradiční a jednoduchá. Z technologických novinek stojí za zmínku snad jen inteligentní LED světla vpředu

I když zadní nápravě pomáhá s trakcí samosvorný diferenciál, Opel použil sekvenční šestistupňovou převodovku s řazením pod volantem. Nový Opel GT váží méně než 1000 kg a díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za necelých osm sekund. Maximální rychlost je 215 km/h.

Z detailů se ještě sluší zmínit, že je koncept GT vybaven inteligentními LED světlomety, které se poprvé objevily na nové Astře. Jinak toho vlastně na Opelu GT moc není, protože takováto auta mají být hlavně jednoduchá a lehká. Tak držme Opelu palce, ať dotáhne koncept GT do sériové výroby.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Koncept Opel GT
  2. Fotogalerie: Koncept Opel GT
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků