Opel GT: továreň na zážitky

Opel sa opäť rozhodol vrátiť do kategórie športových roadsterov. Model GT prichádza na trh a jeho parametre sú rozhodne zaujímavé.

Opel predstavil nové GT už minulý rok na autosalóne v Ženeve. Klasický dvojmiestny roadster ihneď zaujal svojimi tvarmi a nikoho nenechal na pochybách, že to Opel po modeli Speedster opäť myslí vážne.

GT je posledným z trojčiat, ktoré stoja na rovnakej platforme. Jeho súrodencami sú Pontiac Solstice a Saturn Sky, ktoré dobývajú cesty v USA a všetky sa v továrni vo Wilingtone aj vyrábajú.

Opel pri voľbe pohonu vsadil na dvojlitrový benzínový štvorvalec Ecotec, ktorý k ľahšiemu dýchaniu používa turobdúchadlo. Vysokými plniacimi tlakmi sa podarilo z motoru dostať výborných 194 kW (264 k) už pri pomerne nízkych 5300 ot./min. a točivý moment 353 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 2500 – 5300 ot./min. Tieto hodnoty dokážu pomerne ľahký roadster (1320 kg) vystreliť na stovku za 5,7 s a maximálna rýchlosť atakuje hranicu 230 km/h. Motor bude zatiaľ k dispozícii výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

O zábavu pri jazde sa rovnako postará pohon zadných kolies, pričom pozícia vodiča je posunutá výrazne vzad. Pomerné malá dĺžka (4,09 m) a výška len 1,27 m zaručí výbornú obratnosť a mrštnosť, tak potrebnú pre kompaktné roadstery.

U Opelu vsadili na plátennú strechu, ktorá zbytočne nezvyšuje hmotnosť vozidla a pri zložení sa schová pod hliníkový diel karosérie. Jej rušivé prvky sú preto v tejto pozícii prakticky nulové. Vydarenému exteriéru zodpovedá aj svieži interiér. Kvalita materiálov má byť oproti modelu Speedster na podstatne vyššej úrovni, ale na čo sa u Opelu najviac zamerali, je pozícia vodiča. Malý volant, extrémne krátka radiaca páka, to všetko by malo hneď padnúť do ruky a zbytočne nerozptyľovať.

Slovenskí a českí importéri by mali cenu roadsteru GT upresniť v najbližšej dobe, ale počíta sa s už dávnejšie avizovanou sumou 1 050 000 Sk (850 000 Kč), čo je hodnota nesmierne zaujímavá. Dobré predaje si sľubuje od nového modelu aj Opel a my nemáme dôvod mu neveriť.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel GT

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků