Opel GT: továreň na zážitky

Opel sa opäť rozhodol vrátiť do kategórie športových roadsterov. Model GT prichádza na trh a jeho parametre sú rozhodne zaujímavé.

Opel predstavil nové GT už minulý rok na autosalóne v Ženeve. Klasický dvojmiestny roadster ihneď zaujal svojimi tvarmi a nikoho nenechal na pochybách, že to Opel po modeli Speedster opäť myslí vážne.

GT je posledným z trojčiat, ktoré stoja na rovnakej platforme. Jeho súrodencami sú Pontiac Solstice a Saturn Sky, ktoré dobývajú cesty v USA a všetky sa v továrni vo Wilingtone aj vyrábajú.

Opel pri voľbe pohonu vsadil na dvojlitrový benzínový štvorvalec Ecotec, ktorý k ľahšiemu dýchaniu používa turobdúchadlo. Vysokými plniacimi tlakmi sa podarilo z motoru dostať výborných 194 kW (264 k) už pri pomerne nízkych 5300 ot./min. a točivý moment 353 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 2500 – 5300 ot./min. Tieto hodnoty dokážu pomerne ľahký roadster (1320 kg) vystreliť na stovku za 5,7 s a maximálna rýchlosť atakuje hranicu 230 km/h. Motor bude zatiaľ k dispozícii výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

O zábavu pri jazde sa rovnako postará pohon zadných kolies, pričom pozícia vodiča je posunutá výrazne vzad. Pomerné malá dĺžka (4,09 m) a výška len 1,27 m zaručí výbornú obratnosť a mrštnosť, tak potrebnú pre kompaktné roadstery.

U Opelu vsadili na plátennú strechu, ktorá zbytočne nezvyšuje hmotnosť vozidla a pri zložení sa schová pod hliníkový diel karosérie. Jej rušivé prvky sú preto v tejto pozícii prakticky nulové. Vydarenému exteriéru zodpovedá aj svieži interiér. Kvalita materiálov má byť oproti modelu Speedster na podstatne vyššej úrovni, ale na čo sa u Opelu najviac zamerali, je pozícia vodiča. Malý volant, extrémne krátka radiaca páka, to všetko by malo hneď padnúť do ruky a zbytočne nerozptyľovať.

Slovenskí a českí importéri by mali cenu roadsteru GT upresniť v najbližšej dobe, ale počíta sa s už dávnejšie avizovanou sumou 1 050 000 Sk (850 000 Kč), čo je hodnota nesmierne zaujímavá. Dobré predaje si sľubuje od nového modelu aj Opel a my nemáme dôvod mu neveriť.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel GT

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků