Opel GT: továreň na zážitky

Opel sa opäť rozhodol vrátiť do kategórie športových roadsterov. Model GT prichádza na trh a jeho parametre sú rozhodne zaujímavé.

Opel predstavil nové GT už minulý rok na autosalóne v Ženeve. Klasický dvojmiestny roadster ihneď zaujal svojimi tvarmi a nikoho nenechal na pochybách, že to Opel po modeli Speedster opäť myslí vážne.

GT je posledným z trojčiat, ktoré stoja na rovnakej platforme. Jeho súrodencami sú Pontiac Solstice a Saturn Sky, ktoré dobývajú cesty v USA a všetky sa v továrni vo Wilingtone aj vyrábajú.

Opel pri voľbe pohonu vsadil na dvojlitrový benzínový štvorvalec Ecotec, ktorý k ľahšiemu dýchaniu používa turobdúchadlo. Vysokými plniacimi tlakmi sa podarilo z motoru dostať výborných 194 kW (264 k) už pri pomerne nízkych 5300 ot./min. a točivý moment 353 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 2500 – 5300 ot./min. Tieto hodnoty dokážu pomerne ľahký roadster (1320 kg) vystreliť na stovku za 5,7 s a maximálna rýchlosť atakuje hranicu 230 km/h. Motor bude zatiaľ k dispozícii výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

O zábavu pri jazde sa rovnako postará pohon zadných kolies, pričom pozícia vodiča je posunutá výrazne vzad. Pomerné malá dĺžka (4,09 m) a výška len 1,27 m zaručí výbornú obratnosť a mrštnosť, tak potrebnú pre kompaktné roadstery.

U Opelu vsadili na plátennú strechu, ktorá zbytočne nezvyšuje hmotnosť vozidla a pri zložení sa schová pod hliníkový diel karosérie. Jej rušivé prvky sú preto v tejto pozícii prakticky nulové. Vydarenému exteriéru zodpovedá aj svieži interiér. Kvalita materiálov má byť oproti modelu Speedster na podstatne vyššej úrovni, ale na čo sa u Opelu najviac zamerali, je pozícia vodiča. Malý volant, extrémne krátka radiaca páka, to všetko by malo hneď padnúť do ruky a zbytočne nerozptyľovať.

Slovenskí a českí importéri by mali cenu roadsteru GT upresniť v najbližšej dobe, ale počíta sa s už dávnejšie avizovanou sumou 1 050 000 Sk (850 000 Kč), čo je hodnota nesmierne zaujímavá. Dobré predaje si sľubuje od nového modelu aj Opel a my nemáme dôvod mu neveriť.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel GT

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků