Opel GT má aspoň malou šanci na výrobu. Díly si půjčí z SUV Mokka

Opel GT má aspoň malou šanci na výrobu. Díly si půjčí z SUV Mokka

Když Opel Astra vyhrál prestižní anketu Evropské auto roku, německé automobilce vzrostlo sebevědomí. A pečlivá analýza ukázala, že zákazníci a fanoušci nejsou úplně spokojení s rozhodnutím nevyrábět koncept Opel GT s pohonem zadních kol. Opel se tak snaží auto připravit k sériové výrobě, ale jednoduché to nebude.

Opel GT vypadá opravdu dobře a je to zadokolka. Má ale jen tříválec

Opel GT vypadá opravdu dobře a je to zadokolka. Má ale jen tříválec

„Je to pravda, nemáme žádnou vhodnou platformu s pohonem zadních kol,“ řekl britskému Autocaru šéf Opelu Karl-Thomas Neumann. Dodal ale, že technici hledají řešení a že tu určité možnosti jsou. Vývoj nové platformy by se nezaplatil, takže bude potřeba použít existující části.

Nabízí se zadní náprava z SUV Opel Mokka, která je konstruována na přenos větších sil kvůli svému použití v SUV. Velikostí by postačoval i zadní diferenciál, i když by samozřejmě doznal některých úprav. Větším problémem bude převodovka, kterou by mohl Opel umístit podélně a která nebude zabírat moc místa.

Koncept Opel GT umí mluvit a nemá zpětná zrcátka

Koncept Opel GT umí mluvit a nemá zpětná zrcátka

Při použití podobného řešení ale nezbude Opelu nic jiného než kupé vyrábět s velkým podílem ruční práce. To sníží výrobní kapacity a zvýší náklady, takže pokud se vůz nakonec vyrábět bude, nečekejte podbízivou cenu.

I když se podaří sestavit pohon, je tu ještě jeden problém a tím je splnění bezpečnostních a legislativních požadavků. Design kupé by tak mohl doznat změn, aby auto prošlo nejen nárazovými testy, ale poskytovalo také ochranu chodcům. Koncept Opel GT je příliš nízký a všechna běžná SUV mají nárazník tam, kde řidič Opelu GT hlavu...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků