Opel GT má aspoň malou šanci na výrobu. Díly si půjčí z SUV Mokka

Opel GT má aspoň malou šanci na výrobu. Díly si půjčí z SUV Mokka

Když Opel Astra vyhrál prestižní anketu Evropské auto roku, německé automobilce vzrostlo sebevědomí. A pečlivá analýza ukázala, že zákazníci a fanoušci nejsou úplně spokojení s rozhodnutím nevyrábět koncept Opel GT s pohonem zadních kol. Opel se tak snaží auto připravit k sériové výrobě, ale jednoduché to nebude.

Opel GT vypadá opravdu dobře a je to zadokolka. Má ale jen tříválec

Opel GT vypadá opravdu dobře a je to zadokolka. Má ale jen tříválec

„Je to pravda, nemáme žádnou vhodnou platformu s pohonem zadních kol,“ řekl britskému Autocaru šéf Opelu Karl-Thomas Neumann. Dodal ale, že technici hledají řešení a že tu určité možnosti jsou. Vývoj nové platformy by se nezaplatil, takže bude potřeba použít existující části.

Nabízí se zadní náprava z SUV Opel Mokka, která je konstruována na přenos větších sil kvůli svému použití v SUV. Velikostí by postačoval i zadní diferenciál, i když by samozřejmě doznal některých úprav. Větším problémem bude převodovka, kterou by mohl Opel umístit podélně a která nebude zabírat moc místa.

Koncept Opel GT umí mluvit a nemá zpětná zrcátka

Koncept Opel GT umí mluvit a nemá zpětná zrcátka

Při použití podobného řešení ale nezbude Opelu nic jiného než kupé vyrábět s velkým podílem ruční práce. To sníží výrobní kapacity a zvýší náklady, takže pokud se vůz nakonec vyrábět bude, nečekejte podbízivou cenu.

I když se podaří sestavit pohon, je tu ještě jeden problém a tím je splnění bezpečnostních a legislativních požadavků. Design kupé by tak mohl doznat změn, aby auto prošlo nejen nárazovými testy, ale poskytovalo také ochranu chodcům. Koncept Opel GT je příliš nízký a všechna běžná SUV mají nárazník tam, kde řidič Opelu GT hlavu...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků