Opel GT má aspoň malou šanci na výrobu. Díly si půjčí z SUV Mokka

Opel GT má aspoň malou šanci na výrobu. Díly si půjčí z SUV Mokka

Když Opel Astra vyhrál prestižní anketu Evropské auto roku, německé automobilce vzrostlo sebevědomí. A pečlivá analýza ukázala, že zákazníci a fanoušci nejsou úplně spokojení s rozhodnutím nevyrábět koncept Opel GT s pohonem zadních kol. Opel se tak snaží auto připravit k sériové výrobě, ale jednoduché to nebude.

Opel GT vypadá opravdu dobře a je to zadokolka. Má ale jen tříválec

Opel GT vypadá opravdu dobře a je to zadokolka. Má ale jen tříválec

„Je to pravda, nemáme žádnou vhodnou platformu s pohonem zadních kol,“ řekl britskému Autocaru šéf Opelu Karl-Thomas Neumann. Dodal ale, že technici hledají řešení a že tu určité možnosti jsou. Vývoj nové platformy by se nezaplatil, takže bude potřeba použít existující části.

Nabízí se zadní náprava z SUV Opel Mokka, která je konstruována na přenos větších sil kvůli svému použití v SUV. Velikostí by postačoval i zadní diferenciál, i když by samozřejmě doznal některých úprav. Větším problémem bude převodovka, kterou by mohl Opel umístit podélně a která nebude zabírat moc místa.

Koncept Opel GT umí mluvit a nemá zpětná zrcátka

Koncept Opel GT umí mluvit a nemá zpětná zrcátka

Při použití podobného řešení ale nezbude Opelu nic jiného než kupé vyrábět s velkým podílem ruční práce. To sníží výrobní kapacity a zvýší náklady, takže pokud se vůz nakonec vyrábět bude, nečekejte podbízivou cenu.

I když se podaří sestavit pohon, je tu ještě jeden problém a tím je splnění bezpečnostních a legislativních požadavků. Design kupé by tak mohl doznat změn, aby auto prošlo nejen nárazovými testy, ale poskytovalo také ochranu chodcům. Koncept Opel GT je příliš nízký a všechna běžná SUV mají nárazník tam, kde řidič Opelu GT hlavu...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků