Když Opel Astra vyhrál prestižní anketu Evropské auto roku, německé automobilce vzrostlo sebevědomí. A pečlivá analýza ukázala, že zákazníci a fanoušci nejsou úplně spokojení s rozhodnutím nevyrábět koncept Opel GT s pohonem zadních kol. Opel se tak snaží auto připravit k sériové výrobě, ale jednoduché to nebude.
„Je to pravda, nemáme žádnou vhodnou platformu s pohonem zadních kol,“ řekl britskému Autocaru šéf Opelu Karl-Thomas Neumann. Dodal ale, že technici hledají řešení a že tu určité možnosti jsou. Vývoj nové platformy by se nezaplatil, takže bude potřeba použít existující části.
Nabízí se zadní náprava z SUV Opel Mokka, která je konstruována na přenos větších sil kvůli svému použití v SUV. Velikostí by postačoval i zadní diferenciál, i když by samozřejmě doznal některých úprav. Větším problémem bude převodovka, kterou by mohl Opel umístit podélně a která nebude zabírat moc místa.
Při použití podobného řešení ale nezbude Opelu nic jiného než kupé vyrábět s velkým podílem ruční práce. To sníží výrobní kapacity a zvýší náklady, takže pokud se vůz nakonec vyrábět bude, nečekejte podbízivou cenu.
I když se podaří sestavit pohon, je tu ještě jeden problém a tím je splnění bezpečnostních a legislativních požadavků. Design kupé by tak mohl doznat změn, aby auto prošlo nejen nárazovými testy, ale poskytovalo také ochranu chodcům. Koncept Opel GT je příliš nízký a všechna běžná SUV mají nárazník tam, kde řidič Opelu GT hlavu...