Opel Grandland X v tichosti dostal nový motor. Nikdy nebyl výkonnější

SUV s bleskem ve znaku chyběl silný zážehový motor. Od příbuzného Peugeotu 3008 jej konečně dostává do dvou nejlepších výbavových stupňů.

Bylo to rande, které nečekaně brzy skončilo velkolepou svatbou. Skupina PSA se o značku Opel rozrostla už v době, kdy nabíhala výroba SUV Crossland X a Grandland X, v podstatě odvozenin Peugeotu 2008 a 3008 s jiným designem exteriéru a interiéru.

Přidejte k tomu turbulentní dobu kolem nových emisních předpisů dle protokolu WLTP a vyjde vám, že například dieselová šestnáctistovka vydržela ve výrobním procesu jen necelý rok, kdy jej nahradila jednotka 1.5 BlueHDi. To zážehová šestnáctitovka ve svém provedení, kdy si ještě říkala THP a měřena byla podle staršího protokolu NEDC, se pod kapotu Opelu ani nestačila podívat.

Minitest Opel Astra 1.6 Turbo: Talentovaný tichošlápek

Minitest Opel Astra 1.6 Turbo: Talentovaný tichošlápek

Francouzi si počkali na novou verzi přejmenovanou na PureTech a především přizpůsobenou novým regulím. Motor prapůvodně vyvíjený ve spolupráci s BMW dostal novou techniku a především opět vylepšený systém rozvodů, který mu na začátku život neudělal dobré jméno. Nyní je v rámci skupiny PSA k dispozici ve variantách 180 a 225, přičemž čísla určují počet koňských sil.

Právě ve verzi 180 se nyní nabízí i v Grandlandu. Svých 133 kilowattů umí v 5500 otáčkách za minutu, maximální točivý moment dosahuje v 1750 hodnoty 250 Nm. Hodnoty zrychlení či maximální rychlosti zatím Opel neudává. Motor je vždy spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin.

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

Nová jednotka se v ceníku objevila u dvou nejvyšších výbavových stupňů. V rámci linie Innovation přijde na 683.900 korun po padesátitisícové slevě. Za to nabídne například automatickou dvouzónovou klimatizaci, ambientní osvětlení interiéru či osmnáctipalcová kola.

Nejvyšší stupeň Ultimate pak s touto jednotkou po shodné slevě stojí 803.900 korun. Zde už jsou ve standardu prvky jako LED přední světlomety, navigace, couvací kamera, vyhřívání volantu či devatenáctipalcová kola.

Opel Grandland X - technické údaje a ceník září 2018
Motor 1.2 Turbo 1.2 Turbo AT 1.6 Turbo AT 1.5 CDTI 1.5 CDTI AT 2.0 CDTI AT
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1598 1499 1499 1997
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 96/5500 96/5500 133/5500 96/3750 96/3750 130/3750
Točivý moment [N.m/min] 230/1750 230/1750 250/1750 300/1750 300/1750 400/2000
Převodovka 6M 8A 8A 6M 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 188 188 - 195 195 214
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 10,9 - 11,3 - 9,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,2 5,8 4,1 4,1 4,8
Cena Selection [Kč] 489.900 539.900 - 569.900 609.900 -
Cena Enjoy [Kč] 524.900 574.900 - 604.900 644.900 -
Cena Innovation [Kč] 581.900 631.900 683.900 661.900 701.900 751.900
Cena Ultimate [Kč] 701.900 751.900 803.900 781.400 821.900 871.900
*ceny jsou uvedeny po akční slevě 50.000 korun

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 je Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

včera | Martin Jeník | 12 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků