Opel Grandland X má nově 300 koní a čtyřkolku! O hot-SUV ale nejde

Na každého jednou dojde. Elektrifikovanou budoucnost Opelu Grandland X si však necháme líbit!

Rozsáhlé elektrifikaci se nevyhne ani Opel. Partnerství s koncernem PSA v tom ostatně hrálo velkou roli. Jakožto „nižší střední“ SUV si musel model Grandland X zatím vystačit s předním pohonem a nanejvýš systémem, který usnadňoval jízdu na kluzkém povrchu. Navíc stropem byl dvoulitrový diesel s výkonem 130 kW (177 koní). Už brzy ale v ceníku najdete verzi s výkonem 300 koní a pohonem všech kol.

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi: Resumé po 3 měsících v Autorevue!

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi: Resumé po 3 měsících v Autorevue!

Klíč k úspěchu je ve zmíněné elektrifikaci. Grandland X byl totiž, stejně jako další vozy koncernu PSA, osazen plug-in hybridním ústrojím, složeným ze zážehové jedna-šestky Pure Tech o výkonu 147 kW (200 koní) a dvou elektromotorů (80 kW), z nichž jeden je uložen přímo uvnitř automatické převodovky a druhý supluje funkci tradičního pohonu 4x4. Výsledem je rovných 300 koní (221 kW), a protože jde o plug-in hybrid, čekejte i nízkou udávanou spotřebu.

Opel Grandland X v tichosti dostal nový motor. Nikdy nebyl výkonnější

Opel Grandland X v tichosti dostal nový motor. Nikdy nebyl výkonnější

Opel Grandland X Hybrid4, jak zní celý název, má lithium-iontový akumulátor o kapacitě 13,2 kWh, na který je v měřicím cyklu WLTP schopný ujet až 50 km. Podle Opelu to stačí. Nechal si vypracovat průzkum, ze kterého vyplývá, že 80 % běžných denních jízd není delších než 50 km. Díky dlouhému dojezdu na elektřinu vůz vykazuje spotřebu 2,2 l/100 km. S využitím 7,4kWh wallboxu je pak nabíjení otázkou necelých dvou hodin.

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

Plug-in hybridní Grandland X je dalším krokem Opelu ke snižování emisí CO2. První dodávky zákazníkům jsou plánovány na začátek příštího roku, ještě před tím se ale dočkáme elektrické Corsy nové generace. Malý městský model už Opel dávno testuje a moc se s ním nemazlí. Přesvědčit se o tom můžete sami.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků