Opel Grandland X má nově 300 koní a čtyřkolku! O hot-SUV ale nejde

Na každého jednou dojde. Elektrifikovanou budoucnost Opelu Grandland X si však necháme líbit!

Rozsáhlé elektrifikaci se nevyhne ani Opel. Partnerství s koncernem PSA v tom ostatně hrálo velkou roli. Jakožto „nižší střední“ SUV si musel model Grandland X zatím vystačit s předním pohonem a nanejvýš systémem, který usnadňoval jízdu na kluzkém povrchu. Navíc stropem byl dvoulitrový diesel s výkonem 130 kW (177 koní). Už brzy ale v ceníku najdete verzi s výkonem 300 koní a pohonem všech kol.

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi: Resumé po 3 měsících v Autorevue!

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi: Resumé po 3 měsících v Autorevue!

Klíč k úspěchu je ve zmíněné elektrifikaci. Grandland X byl totiž, stejně jako další vozy koncernu PSA, osazen plug-in hybridním ústrojím, složeným ze zážehové jedna-šestky Pure Tech o výkonu 147 kW (200 koní) a dvou elektromotorů (80 kW), z nichž jeden je uložen přímo uvnitř automatické převodovky a druhý supluje funkci tradičního pohonu 4x4. Výsledem je rovných 300 koní (221 kW), a protože jde o plug-in hybrid, čekejte i nízkou udávanou spotřebu.

Opel Grandland X v tichosti dostal nový motor. Nikdy nebyl výkonnější

Opel Grandland X v tichosti dostal nový motor. Nikdy nebyl výkonnější

Opel Grandland X Hybrid4, jak zní celý název, má lithium-iontový akumulátor o kapacitě 13,2 kWh, na který je v měřicím cyklu WLTP schopný ujet až 50 km. Podle Opelu to stačí. Nechal si vypracovat průzkum, ze kterého vyplývá, že 80 % běžných denních jízd není delších než 50 km. Díky dlouhému dojezdu na elektřinu vůz vykazuje spotřebu 2,2 l/100 km. S využitím 7,4kWh wallboxu je pak nabíjení otázkou necelých dvou hodin.

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

Plug-in hybridní Grandland X je dalším krokem Opelu ke snižování emisí CO2. První dodávky zákazníkům jsou plánovány na začátek příštího roku, ještě před tím se ale dočkáme elektrické Corsy nové generace. Malý městský model už Opel dávno testuje a moc se s ním nemazlí. Přesvědčit se o tom můžete sami.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků