Menší zájem o turbodiesely Opel neřeší. Grandland X dostal hned dva nové!

V době uvedení na náš trh byl Opel Grandland X nabízen s dvojicí motorů od PSA. Nyní se jejich nabídka rozrůstá o další francouzské kousky.

Úvodní nabídka Opelu Grandland X zahrnovala přeplňovanou zážehovou dvanáctistovku o výkonu 96 kW a vznětovou šestnáctistovkou s 88 kW. Oba agregáty bylo možné kombinovat jak s manuální šestistupňovou, tak automatickou převodovkou o stejném počtu rychlostí, což je stav, který stále přetrvává. Nabídku však doplňují další dva motory, kupodivu oba vznětové.

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

Jedná se o patnáctistovku CDTi a dvoulitr CDTi, které bychom však klidně mohli nazývat BlueHDI. Stejně jako dvojice motorů z úvodní nabídky pocházejí od PSA, přičemž méně objemný agregát dokonce může být silnější než šestnáctistovka zahrnutá do nabídky v rámci uvedení Opelu Grandland X na trh. Novinky plní normu Euro 6.2 a mají české ceny.

Patnáctistovka CDTi je nabízena v provedení se 74 a 96 kilowatty, přičemž silnější verze může být vedle standardně dodávané šestistupňové manuální převodovky kombinována také s novým osmistupňovým automatem za rozumný příplatek 40.000 korun. Toto se týká výbav Selection (základní) a Enjoy, od linie Innovation je v nabídce už pouze silnější provedení agregátu, možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou však zůstává.

Opel Grandland X vstupuje na český trh. Vyzkoušeli jsme obě motorizace

Opel Grandland X vstupuje na český trh. Vyzkoušeli jsme obě motorizace

Čtyřválec 2.0 CDTi je v nabídce od linie Innovation a představuje výkonový i cenový vrchol Grandlandu X. Má výkon 130 kW a je párován výhradně s osmistupňovým automatem, přičemž základní cena po započtení plošného zvýhodnění 50.000 Kč činí 751.900 korun. S vrcholnou výbavou Ultimate se dostáváme na 871.900 korun, což je o 50.000 Kč více, než kolik utratíte za patnáctistovku CDTi (96 kW) v kombinaci s osmistupňovým automatem.

Jak jste si jistě všimli, nabídka stále zahrnuje pouze verze s předním pohonem, Opel už ale v rámci loňské prezentace v Německu, kde jsme se s Grandlandem X projeli poprvé, hovořil o přípravách čtyřkolky. Nepůjde však o systém s mezinápravovou spojkou, na jaký jsme v tomto segmentu zvyklí, ale plug-in hybrid se zadními koly poháněnými elektromotorem.

Německý tuner Irmscher poodhaluje paket vylepšení pro nový Opel Grandland X

Německý tuner Irmscher poodhaluje paket vylepšení pro nový Opel Grandland X

Koncern PSA už toto řešení, avšak bez možnosti vůz jakkoliv dobíjet, v minulosti zkoušel, následně od něj ale upustil. V nabídce jej měly Peugeoty 3008 a 508 RXH či tehdy ještě Citroën DS5 Hybrid4.

Zahrnutím dvojice nových turbodieselů do nabídky modelu Grandland X jde nicméně Opel trochu proti proudu. Zájem o tyto modely totiž postupně opadá, což jde hezky vidět i na výsledcích prodejů nových aut v Česku za leden 2018. Důvodem jsou mimo jiné i větší pořizovací a servisní náklady ve srovnání s benzinovými motory. Hezky to jde vidět i na přiložených cenách německo-francouzského crossoveru. Rozdíl mezi cenou stejně výkonných agregátů 1.2 Turbo a 1.5 CDTi činí 90.000 korun.

Opel Grandland X - aktuální nabídka na českém trhu
Výbava Motor Převodovka Cena
Selection 1.2 TURBO (96kW/130k) 6M 479.900
1.2 TURBO (96kW/130k) 6A 519.900
1.6 CDTI (88kW/120k) 6M 539.900
1.5 CDTI (74 kW/100k) 6M 539.900
1.5 CDTI (96 kW/130k) 6M 569.900
1.5 CDTI (96 kW/130k) 8A 609.900
Enjoy 1.2 TURBO (96kW/130k) 6M 514.900
1.2 TURBO (96kW/130k) 6A 554.900
1.6 CDTI (88kW/120k) 6M 574.900
1.6 CDTI (88kW/120k) 6A 614.900
1.5 CDTI (74 kW/100k) 6M 574.900
1.5 CDTI (96 kW/130k) 6M 604.900
1.5 CDTI (96 kW/130k) 8A 644.900
Innovation 1.2 TURBO (96kW/130k) 6M 571.900
1.2 TURBO (96kW/130k) 6A 611.900
1.6 CDTI (88kW/120k) 6M 631.900
1.6 CDTI (88kW/120k) 6A 671.900
1.5 CDTI (96 kW/130k) 6M 661.900
1.5 CDTI (96 kW/130k) 8A 701.900
2.0 CDTI (130kW/177k) 8A 751.900
Ultimate 1.2 TURBO (96kW/130k) 6M 691.900
1.2 TURBO (96kW/130k) 6A 731.900
1.6 CDTI (88kW/120k) 6M 751.900
1.6 CDTI (88kW/120k) 6A 791.900
1.5 CDTI (96 kW/130k) 6M 781.900
1.5 CDTI (96 kW/130k) 8A 821.900
2.0 CDTI (130kW/177k) 8A 871.900
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků