Nižší emise, nižší spotřeba a popojíždění ve městě z velké části elektricky. V přednostech nové motorizace má Opel jasno.
Opel už sice pracuje na nové generaci SUV Grandland, ještě před odchodem té stávající však nezahálí a přichází u modelu s rozšířením nabídky motorizací. K čistě spalovacím variantám a plug-in hybridu se tak nyní přidává i mild-hybrid s 48V systémem, který pod střechou Stellantisu obdržely nedávno třeba i Citroëny C4 a C4 X.
Mluvíme tedy o kombinaci přeplňovaného benzinového tříválce o objemu 1,2 litru (136 k/100 kW) ve spojení s elektromotorem (28 k/21 kW) umístěným ve skříni šestistupňové dvouspojkové převodovky. Součástí ústrojí je pak 48V lithium-iontová baterie o kapacitě 432 Wh, která opět našla místo pod levým předním sedadlem.
Hlavním tahákem u nové motorizace je samozřejmě snížení spotřeby paliva a emisí CO2 – celkem o 15 % oproti čistě spalovacímu Grandlandu 1.2 Turbo s osmistupňovým automatem. Přesněji uvádí značka u Grandlandu Hybrid spotřebu v kombinovaném provozu 5,7-5,5 l/100 km a emise CO2 128-124 g/km.
Při nízkých rychlostech se nový hybrid obejde bez síly spalovacího motoru a umí tedy jezdit i plně elektricky, například při parkování či pomalém manévrování ve městě. Opel zmiňuje, že díky efektivní rekuperaci energie mohou řidiči strávit až 50 % jízdy ve městě čistě v elektrickém režimu.
Výbavou se pak Grandland Hybrid vůči zbytku modelové řady nijak neliší. Taky nový mild-hybrid můžete vybavit Matrix LED světlomety Intelli-Lux, kamerovým systémem s 360stupňovým rozhledem nebo aktivními ergonomickými sedačkami s certifikátem AGR.
Českou cenu novinky zatím Opel nezveřejnil, nicméně v Německu bude Grandland Hybrid startovat na ceně 36.120 eur (v přepočtu 916.000 Kč).