TEST Opel Grandland 1.5 CDTI 8AT: Starý známý s novou tváří a skvělou výbavou

Poslední vlna faceliftů je u Opelu ve znamení významných změn. U Grandlandu si v mnoha ohledech přijdete jako ve zcela novém autě, ale naštěstí bez zbytečných experimentů.
Radosti
Nízká spotřeba
Snadná obsluha
Famózní LED světla
Dobře fungující asistenční systémy
Bohatá základní výbava
Starosti
Špetka výkonu navíc by bodla
Naftu nedostanete s 4x4
Nízké rozlišení parkovací kamery
8  /10

Aby se taková spousta lidí otáčela za naftovým SUV segmentu C – to se jen tak nevidí. Vždyť jde o objemovou kategorii, u které se v letošním roce očekává v rámci Evropské unie prodej 2,5 milionu kusů a devatenáctiprocentní podíl na trhu. Grandland (z názvu zmizelo písmenu X) po faceliftu ale budí pozornost zaslouženě.

Všechny novější vozy Opelu dostaly moderní tvář ve formě čelní masky Vizor a je zajímavé, jak dobře se její ostré hrany podařilo naroubovat na původně oblé tvary á la Insignia. Významné změny se děly i v jejím okolí – máme zde Full LED světla už od základní výbavy, sací otvor pod maskou, radar umístěný pod registrační značkou a imitaci sacích otvorů v kontrastní barvě po stranách. Mimochodem, za maskou se může skrývat i systém pro noční vidění, který vám na obrazovce uvnitř zvýrazní osoby či zvěř.

Digitální jen tam, kde je to příjemné

Uvnitř se Opel chlubí čistě digitálním přístrojovým štítem (bez příplatku od druhé výbavy ze tří s názvem GS Line) o úhlopříčce 12 palců a 10palcovou obrazovkou infotainmentu. Obojí působí moderně a snadno se ovládá – grafika ukazatelů je jednoduchá a přehledná, můžete si nastavit i minimalistický režim pouze se zobrazením rychlosti. Infotainment svou strukturou odpovídá sesterským francouzským modelům koncernu Stellantis, startuje vcelku rychle a snadno se v něm zorientujete.

I když se Opel u SUV Grandland kasá přechodem do doby digitální, z hlediska obsluhy základních a důležitých funkcí si naštěstí uchoval zdravý rozum. Teplotu nastavujete otočnými ovladači, hlasitost taktéž, aktivace výhřevu sedaček má svá fyzická tlačítka a nelovíte ji někde v menu na displeji (zdravíme koncern VW) a nechybí zde kolébkový přepínač regulace jasu podsvícení nalevo pod volantem. Klasické čudíky mají také funkce parkovacích senzorů, udržení v jízdním pruhu nebo deaktivace stop startu – jsou hezky po ruce před voličem řazení s tvary rukojeti pistole, který se shoduje s řešením ve francouzských vozech.

Do předních sedaček se hezky poskládá i nadprůměrně rostlý a živený člověk, mají široké sedáky a dostatečný rozsah nastavení. I zde se Opel chlubí certifikátem AGR, tedy potvrzením jejich kvalit institutem ergonomů. Je fakt, že dlouhé cesty vás v nich neunaví a i po mnoha ujetých kilometrech vystupujete svěží a nerozlámaní.

Na druhou řadu sedadel se pohodlně vejdou dva dospělí nebo tři děti, šířka v ramenou by tu ve třech „velkých“ trochu chyběla, ale na kratší vzdálenost se cesta v pěti dá přežít. Místa nad hlavou je pro běžně vysokou osobu dostatek a stehna si zde pohodlně opřete o sedáky. Vzadu by se ale možná hodil více než jeden USB konektor. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 40:60, pokud je podlaha kufru ve své horní poloze, navazují na ni – byť není plocha zcela rovná. Sklápět je můžete i z kufru pomocí táhel po stranách, zavazadelník má hezky pravidelné tvary a nic do něj nevyčuhuje. Nakládací hrana ale není v rovině s podlahou. Pod ní najdete přípravu pro rezervní kolo, protože náhradní disk něco váží a při homologaci hraje roli každý gram.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Diskuze (12) Další článek: Mitsubishi ukazuje nový Outlander PHEV. Na elektřinu zajistí dojezd 87 km

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz