Stylových kupé má Opel ve své historii hned několik, tento kousek se však sériové produkce bohužel nedočkal.
Zatímco dnes byste v nabídce Opelu hledali sportovní model už marně, před rovnými 50 lety byla u německé značky myšlenka dvoumístného kupé s ladnou karoserií silným pilířem pokroku. Mimo Opel GT, který byl v produkci již od konce 60. let, měl cestu kupředu v tomto segmentu naznačit také působivý koncept Genève, který nám automobilka připomíná v rámci jeho výročí. Bohužel také s dodatkem, že „studie dechberoucího sporťáku zůstala pouhým snem“.
Na ženevském autosalonu v roce 1975 byl zlatě lakovaný koncept Genève nepochybně hvězdou, minimálně tedy na stánku Opelu. Karoserie pocházející od týmu okolo šéfdesignéra Erharda Schnella pracovala se zaoblenými křivkami, nízkou siluetou a vyklápěcími světlomety. Už při svém představení byl nicméně koncept pouhým dozvukem myšlenky sériového sporťáku, který mohl být, ale nakonec nebyl.
Původ studie Genève lze totiž najít v dřívějším projektu inženýrů a designérů Opelu, kteří už v roce 1972 dali vzniknout prototypu GT-W. Jak napovídalo označení, sporťák s obdobnými proporcemi měl být poháněn Wankelovým rotačním motorem z tehdejšího vývoje mateřského koncernu General Motors. V důsledku ropné krize byl ovšem vývoj v roce 1974 nakonec zastaven. Jinak nevyužitá myšlenka GT-W se tak přerodila s upravenou karoserií do konceptu Genève, již výhradně zamýšleného jako „výstavní vůz“, který měl v Ženevě především otáčet hlavy.
Slušným kontrastem Opelu Genève byl každopádně téhož roku na autosalonu ve Frankfurtu další koncept, tentokrát označený GT2. Další kupé již v detailnější formě, s funkčními posuvnými dveřmi, plně navrženým interiérem a funkčním pohonným ústrojím, mělo tehdy dle značky poskytnout živý pohled na její budoucí vývoj. Svými tvary už ostatně napovídalo příchod éry hranatějšího designového jazyku Opelu s blížícími se 80. léty.
Koncept GT2 byl nakonec v květnu 1978 darován vědeckotechnickému Německému muzeu v Mnichově, kdežto Genève zůstal dlouhá léta vystaven v designovém oddělení Opelu. V roce 1977 byl koncept přelakován do zářivě oranžového laku (jako na současných studiových fotkách) a v této specifikaci je nyní jedním z vrcholů tovární sbírky Opel Classic Collection, kterou si dnes můžete prohlédnout i virtuálně.