Opel Frogster: Provokativní a praktický prototyp

Svěže zelený (jako legendární Opel Laubfrosch - Rosnička z dvacátých let) prototyp Frogster je provokativní a zároveň vstřícný, blízký především dnešní mládeži, pro kterou je lákavý jako nějaká filmová hvězda Hollywoodu.
Opel Frogster: Provokativní a praktický prototyp

Opel Frogster přehodnocuje zažité postupy v konstrukci malých vozů a přichází s novými nápady, které se mohou uplatnit u automobilů příští generace.

Jenom 3,7 m dlouhý prototyp je vybavený unikátním rolovacím krytem, který je ovládaný pomocí elektromotoru. Lamelový rolovací kryt chrání interiér vozu před nepřízní počasí a svojí funkcí se podobá stahovacím textilním střechám konvenčních kabrioletů. Kryt je namontovaný do zadní části vozu a při rozbalování se jeho volný konec posouvá vpřed ve dvou kolejničkách umístěných ve výšce boků vozu.

Díky možnosti individuálně překlápět všechna čtyři sedadla může řidič docela snadno - pouhým stisknutím tlačítka ovládajícího elektromotor - přeměnit koncept Frogster do podoby jedno nebo dvousedadlového roadsteru, tří nebo čtyřsedadlového kabrioletu nebo praktického pick-upu. Shrnovací kryt je široký 1,3 m a dokáže se natáhnout do délky až třech metrů.

Druhým unikátním prvkem jasně zeleného přizpůsobivého prototypu Frogster je malý počítač PDA (Personal Digital Assistant), který může být zasazený do speciální konzole v palubní desce. Počítač PDA slouží nejenom jako obvyklý osobní computer, ale ovládá i funkci rolovacího ochranného krytu a zastává i roli elektronického klíče od vozu - protože miniaturní počítač PDA je vyjímatelný ze svého uložení v palubní desce, má řidič stále nejdůležitější prvek Frogsteru stále u sebe v kapse. Za jízdy - po zasazení do palubní desky - slouží počítač PDA jako displej zobrazující funkce autorádia nebo klimatizační jednotky.

V současné době Opel neplánuje, že by koncept Frogster uvedl do sériové výroby. Účelem tohoto prototypu bylo vyzkoušet si v praxi využitelnost některých nových nápadů a otestovat jejich přijetí u dnešní mladé generace. Frogster zároveň jasně dokazuje, že vysoce praktický a přizpůsobivý vůz nemusí být vůbec nudným a nenápaditým modelem.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků