Opel Frogster: Provokativní a praktický prototyp

Svěže zelený (jako legendární Opel Laubfrosch - Rosnička z dvacátých let) prototyp Frogster je provokativní a zároveň vstřícný, blízký především dnešní mládeži, pro kterou je lákavý jako nějaká filmová hvězda Hollywoodu.
Opel Frogster: Provokativní a praktický prototyp

Opel Frogster přehodnocuje zažité postupy v konstrukci malých vozů a přichází s novými nápady, které se mohou uplatnit u automobilů příští generace.

Jenom 3,7 m dlouhý prototyp je vybavený unikátním rolovacím krytem, který je ovládaný pomocí elektromotoru. Lamelový rolovací kryt chrání interiér vozu před nepřízní počasí a svojí funkcí se podobá stahovacím textilním střechám konvenčních kabrioletů. Kryt je namontovaný do zadní části vozu a při rozbalování se jeho volný konec posouvá vpřed ve dvou kolejničkách umístěných ve výšce boků vozu.

Díky možnosti individuálně překlápět všechna čtyři sedadla může řidič docela snadno - pouhým stisknutím tlačítka ovládajícího elektromotor - přeměnit koncept Frogster do podoby jedno nebo dvousedadlového roadsteru, tří nebo čtyřsedadlového kabrioletu nebo praktického pick-upu. Shrnovací kryt je široký 1,3 m a dokáže se natáhnout do délky až třech metrů.

Druhým unikátním prvkem jasně zeleného přizpůsobivého prototypu Frogster je malý počítač PDA (Personal Digital Assistant), který může být zasazený do speciální konzole v palubní desce. Počítač PDA slouží nejenom jako obvyklý osobní computer, ale ovládá i funkci rolovacího ochranného krytu a zastává i roli elektronického klíče od vozu - protože miniaturní počítač PDA je vyjímatelný ze svého uložení v palubní desce, má řidič stále nejdůležitější prvek Frogsteru stále u sebe v kapse. Za jízdy - po zasazení do palubní desky - slouží počítač PDA jako displej zobrazující funkce autorádia nebo klimatizační jednotky.

V současné době Opel neplánuje, že by koncept Frogster uvedl do sériové výroby. Účelem tohoto prototypu bylo vyzkoušet si v praxi využitelnost některých nových nápadů a otestovat jejich přijetí u dnešní mladé generace. Frogster zároveň jasně dokazuje, že vysoce praktický a přizpůsobivý vůz nemusí být vůbec nudným a nenápaditým modelem.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 182 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 139 229 km
Cena: 252 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 38 291 km
Cena: 246 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků