Opel Frogster: Provokativní a praktický prototyp

Svěže zelený (jako legendární Opel Laubfrosch - Rosnička z dvacátých let) prototyp Frogster je provokativní a zároveň vstřícný, blízký především dnešní mládeži, pro kterou je lákavý jako nějaká filmová hvězda Hollywoodu.
Opel Frogster: Provokativní a praktický prototyp

Opel Frogster přehodnocuje zažité postupy v konstrukci malých vozů a přichází s novými nápady, které se mohou uplatnit u automobilů příští generace.

Jenom 3,7 m dlouhý prototyp je vybavený unikátním rolovacím krytem, který je ovládaný pomocí elektromotoru. Lamelový rolovací kryt chrání interiér vozu před nepřízní počasí a svojí funkcí se podobá stahovacím textilním střechám konvenčních kabrioletů. Kryt je namontovaný do zadní části vozu a při rozbalování se jeho volný konec posouvá vpřed ve dvou kolejničkách umístěných ve výšce boků vozu.

Díky možnosti individuálně překlápět všechna čtyři sedadla může řidič docela snadno - pouhým stisknutím tlačítka ovládajícího elektromotor - přeměnit koncept Frogster do podoby jedno nebo dvousedadlového roadsteru, tří nebo čtyřsedadlového kabrioletu nebo praktického pick-upu. Shrnovací kryt je široký 1,3 m a dokáže se natáhnout do délky až třech metrů.

Druhým unikátním prvkem jasně zeleného přizpůsobivého prototypu Frogster je malý počítač PDA (Personal Digital Assistant), který může být zasazený do speciální konzole v palubní desce. Počítač PDA slouží nejenom jako obvyklý osobní computer, ale ovládá i funkci rolovacího ochranného krytu a zastává i roli elektronického klíče od vozu - protože miniaturní počítač PDA je vyjímatelný ze svého uložení v palubní desce, má řidič stále nejdůležitější prvek Frogsteru stále u sebe v kapse. Za jízdy - po zasazení do palubní desky - slouží počítač PDA jako displej zobrazující funkce autorádia nebo klimatizační jednotky.

V současné době Opel neplánuje, že by koncept Frogster uvedl do sériové výroby. Účelem tohoto prototypu bylo vyzkoušet si v praxi využitelnost některých nových nápadů a otestovat jejich přijetí u dnešní mladé generace. Frogster zároveň jasně dokazuje, že vysoce praktický a přizpůsobivý vůz nemusí být vůbec nudným a nenápaditým modelem.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků