Opel Frogster: Provokativní a praktický prototyp

Svěže zelený (jako legendární Opel Laubfrosch - Rosnička z dvacátých let) prototyp Frogster je provokativní a zároveň vstřícný, blízký především dnešní mládeži, pro kterou je lákavý jako nějaká filmová hvězda Hollywoodu.
Opel Frogster: Provokativní a praktický prototyp

Opel Frogster přehodnocuje zažité postupy v konstrukci malých vozů a přichází s novými nápady, které se mohou uplatnit u automobilů příští generace.

Jenom 3,7 m dlouhý prototyp je vybavený unikátním rolovacím krytem, který je ovládaný pomocí elektromotoru. Lamelový rolovací kryt chrání interiér vozu před nepřízní počasí a svojí funkcí se podobá stahovacím textilním střechám konvenčních kabrioletů. Kryt je namontovaný do zadní části vozu a při rozbalování se jeho volný konec posouvá vpřed ve dvou kolejničkách umístěných ve výšce boků vozu.

Díky možnosti individuálně překlápět všechna čtyři sedadla může řidič docela snadno - pouhým stisknutím tlačítka ovládajícího elektromotor - přeměnit koncept Frogster do podoby jedno nebo dvousedadlového roadsteru, tří nebo čtyřsedadlového kabrioletu nebo praktického pick-upu. Shrnovací kryt je široký 1,3 m a dokáže se natáhnout do délky až třech metrů.

Druhým unikátním prvkem jasně zeleného přizpůsobivého prototypu Frogster je malý počítač PDA (Personal Digital Assistant), který může být zasazený do speciální konzole v palubní desce. Počítač PDA slouží nejenom jako obvyklý osobní computer, ale ovládá i funkci rolovacího ochranného krytu a zastává i roli elektronického klíče od vozu - protože miniaturní počítač PDA je vyjímatelný ze svého uložení v palubní desce, má řidič stále nejdůležitější prvek Frogsteru stále u sebe v kapse. Za jízdy - po zasazení do palubní desky - slouží počítač PDA jako displej zobrazující funkce autorádia nebo klimatizační jednotky.

V současné době Opel neplánuje, že by koncept Frogster uvedl do sériové výroby. Účelem tohoto prototypu bylo vyzkoušet si v praxi využitelnost některých nových nápadů a otestovat jejich přijetí u dnešní mladé generace. Frogster zároveň jasně dokazuje, že vysoce praktický a přizpůsobivý vůz nemusí být vůbec nudným a nenápaditým modelem.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků