Opel Flextreme GT/E: hybrid v plném lesku

General Motors uvádí předběžné informace ke své nové studii, jež se objeví letos v Ženevě. Půjde o „předskokana” Opelu Ampera.

V Ženevě se Flextreme GT/E objeví zcela nepochybně, s ohledem na první dostupné snímky (komentovali jsme je pro vás na tomto místě) však zatím stále není jasné, zda se na jeho přídi objeví znak Opelu, nebo Vauxhallu. Vzhledem k bezvýznamnosti britské filiálky GM to však zřejmě bude ten Opelu, pokud tedy prostor nebude nějakým způsobem šalamounsky dán oběma.

O pohon Flextreme GT/E se má postarat elektromotor s točivým momentem 370 Nm, jeho výkon zatím zveřejněn nebyl, zřejmě nebude tak zajímavý. Tento moderní, sportovně laděný automobil s hybridním pohonem má zrychlit z klidu na 100 km/h pod 9 sekund a dosáhne rychlosti přes 200 km/h, což je konfigurace poněkud směřující proti trendům současných elektromobilů a hybridů, které se spíše soustředí na brilantní akceleraci, ale nejvyšší rychlosti zpravidla poněkud zaostávají...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V režimu čistě elektrického pohonu má stroj ujet zhruba 60 km, prodloužení této hodnoty má zajistit malý vznětový spalovací motor, jenž je určen výhradně pro pohon generátoru. V celkovém úhrnu má spotřeba paliva modelu Flextreme GT/E činit 1,6 l/100 km, lví podíl na tom může mít i proměnná regulace aerodynamiky při rychlosti přes 50 km/h se základní hodnotou koeficientu Cx 0,22.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Flextreme GT/E má být 4 700 mm dlouhá a 1 300 mm vysoká a ve své pětidvéřové karosérii by měla zajistit komfortní prostor pro posádku. Zalomené hrany předních i zadních světlometů mohou naznačovat směřování designu evropských automobilů General Motors po odeznění současné Insignie a vyjadřuje jistou inspiraci řadou Corvette. Za pozornost stojí hlavní reflektory z LED, na pětidvéřový koncept dosti protažená a nízká příď nebo futuristicky střižená jedenadvacetipalcová litá kola.

Podle všeho má prototyp Flextreme GT/E především pomoci umést cestu nastupující Ampery, za Atlantikem popisované jako Chevrolet Volt. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Flextreme GT/E
Opel Zafira 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 98 717 km
Cena: 229 000 Kč
Opel Astra 1.701
Rok výroby: 2013
Stav: 141 846 km
Cena: 150 000 Kč
Opel Omega 2.172
Rok výroby: 2003
Stav: 270 632 km
Cena: 28 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků