Opel Flextreme GT/E: hybrid v plném lesku

General Motors uvádí předběžné informace ke své nové studii, jež se objeví letos v Ženevě. Půjde o „předskokana” Opelu Ampera.

V Ženevě se Flextreme GT/E objeví zcela nepochybně, s ohledem na první dostupné snímky (komentovali jsme je pro vás na tomto místě) však zatím stále není jasné, zda se na jeho přídi objeví znak Opelu, nebo Vauxhallu. Vzhledem k bezvýznamnosti britské filiálky GM to však zřejmě bude ten Opelu, pokud tedy prostor nebude nějakým způsobem šalamounsky dán oběma.

O pohon Flextreme GT/E se má postarat elektromotor s točivým momentem 370 Nm, jeho výkon zatím zveřejněn nebyl, zřejmě nebude tak zajímavý. Tento moderní, sportovně laděný automobil s hybridním pohonem má zrychlit z klidu na 100 km/h pod 9 sekund a dosáhne rychlosti přes 200 km/h, což je konfigurace poněkud směřující proti trendům současných elektromobilů a hybridů, které se spíše soustředí na brilantní akceleraci, ale nejvyšší rychlosti zpravidla poněkud zaostávají...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V režimu čistě elektrického pohonu má stroj ujet zhruba 60 km, prodloužení této hodnoty má zajistit malý vznětový spalovací motor, jenž je určen výhradně pro pohon generátoru. V celkovém úhrnu má spotřeba paliva modelu Flextreme GT/E činit 1,6 l/100 km, lví podíl na tom může mít i proměnná regulace aerodynamiky při rychlosti přes 50 km/h se základní hodnotou koeficientu Cx 0,22.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Flextreme GT/E má být 4 700 mm dlouhá a 1 300 mm vysoká a ve své pětidvéřové karosérii by měla zajistit komfortní prostor pro posádku. Zalomené hrany předních i zadních světlometů mohou naznačovat směřování designu evropských automobilů General Motors po odeznění současné Insignie a vyjadřuje jistou inspiraci řadou Corvette. Za pozornost stojí hlavní reflektory z LED, na pětidvéřový koncept dosti protažená a nízká příď nebo futuristicky střižená jedenadvacetipalcová litá kola.

Podle všeho má prototyp Flextreme GT/E především pomoci umést cestu nastupující Ampery, za Atlantikem popisované jako Chevrolet Volt. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Flextreme GT/E
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků