Opel Flextreme: další hybrid, co nemusí k pumpě

Plug-in hybridy si pomalu ale jistě začínají získávat oblibu ze strany veřejnosti i výrobců vozidel. Jak je na tom Opel?

Je to nepochybně technologie, na které je co vylepšovat, ale potkávat se s ní budeme stále častěji. Po nedávném představení konceptu od Volva se k plug-in hybridům přidává i Opel Flextreme z dílny koncernu GM.

Už na první pohled je zřejmé, že Flextreme je variací na americký Chevroletu Volt a sdílí s ním jednu platformu. Tyto dva vozy ale mají společného více než jen platformu.

Opel Flextreme ke svému pohonu používá Lithium-Ionové baterie na které je vůz schopen ujet vzdálenost přibližně 100 km. Pokud se hodnota nabití baterii začne přibližovat k nule, baterie začne přímo za chodu dobíjet dieselový motor. Celkový dojezd vozidla, teda na baterie a dieselový motor, se pohybuje kolem 775 km.

Výkon elektromotoru činí 120 kW a je schopen nabídnout točivý až moment 320 Nm. Generátor schopný nabíjet baterie disponuje výkonem 53 kW, který využije na doplnění kapacity baterii. Na podporu tohoto čistého pohonu slouží turbodiesel o objemu 1,3 litru.

Unikátním, ale možná trochu zbytečným řešením je speciální uspořádáni úložního prostoru v kufru vozu. Zde se totiž nachází místo pro dva dvoukolové vozítka Segway využívající ke svému pohonu též elektrickou energii, která může být dodávaná přímo z elektromotoru vozidla.

Pojďme se v krátkosti podívat i na design vozu. Ten v sobě spojuje hatchback s malým vanem. Futuristický vzhled podtrhují zvláštní světla a dveře kufru otevírající se nahoru. Dalších fotografii a nových informací se dočkáme až po představení na Frankfurtském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Flextreme Concept

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků