Opel Flextreme: další hybrid, co nemusí k pumpě

Plug-in hybridy si pomalu ale jistě začínají získávat oblibu ze strany veřejnosti i výrobců vozidel. Jak je na tom Opel?

Je to nepochybně technologie, na které je co vylepšovat, ale potkávat se s ní budeme stále častěji. Po nedávném představení konceptu od Volva se k plug-in hybridům přidává i Opel Flextreme z dílny koncernu GM.

Už na první pohled je zřejmé, že Flextreme je variací na americký Chevroletu Volt a sdílí s ním jednu platformu. Tyto dva vozy ale mají společného více než jen platformu.

Opel Flextreme ke svému pohonu používá Lithium-Ionové baterie na které je vůz schopen ujet vzdálenost přibližně 100 km. Pokud se hodnota nabití baterii začne přibližovat k nule, baterie začne přímo za chodu dobíjet dieselový motor. Celkový dojezd vozidla, teda na baterie a dieselový motor, se pohybuje kolem 775 km.

Výkon elektromotoru činí 120 kW a je schopen nabídnout točivý až moment 320 Nm. Generátor schopný nabíjet baterie disponuje výkonem 53 kW, který využije na doplnění kapacity baterii. Na podporu tohoto čistého pohonu slouží turbodiesel o objemu 1,3 litru.

Unikátním, ale možná trochu zbytečným řešením je speciální uspořádáni úložního prostoru v kufru vozu. Zde se totiž nachází místo pro dva dvoukolové vozítka Segway využívající ke svému pohonu též elektrickou energii, která může být dodávaná přímo z elektromotoru vozidla.

Pojďme se v krátkosti podívat i na design vozu. Ten v sobě spojuje hatchback s malým vanem. Futuristický vzhled podtrhují zvláštní světla a dveře kufru otevírající se nahoru. Dalších fotografii a nových informací se dočkáme až po představení na Frankfurtském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Flextreme Concept

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků