Opel Flextreme: další hybrid, co nemusí k pumpě

Plug-in hybridy si pomalu ale jistě začínají získávat oblibu ze strany veřejnosti i výrobců vozidel. Jak je na tom Opel?

Je to nepochybně technologie, na které je co vylepšovat, ale potkávat se s ní budeme stále častěji. Po nedávném představení konceptu od Volva se k plug-in hybridům přidává i Opel Flextreme z dílny koncernu GM.

Už na první pohled je zřejmé, že Flextreme je variací na americký Chevroletu Volt a sdílí s ním jednu platformu. Tyto dva vozy ale mají společného více než jen platformu.

Opel Flextreme ke svému pohonu používá Lithium-Ionové baterie na které je vůz schopen ujet vzdálenost přibližně 100 km. Pokud se hodnota nabití baterii začne přibližovat k nule, baterie začne přímo za chodu dobíjet dieselový motor. Celkový dojezd vozidla, teda na baterie a dieselový motor, se pohybuje kolem 775 km.

Výkon elektromotoru činí 120 kW a je schopen nabídnout točivý až moment 320 Nm. Generátor schopný nabíjet baterie disponuje výkonem 53 kW, který využije na doplnění kapacity baterii. Na podporu tohoto čistého pohonu slouží turbodiesel o objemu 1,3 litru.

Unikátním, ale možná trochu zbytečným řešením je speciální uspořádáni úložního prostoru v kufru vozu. Zde se totiž nachází místo pro dva dvoukolové vozítka Segway využívající ke svému pohonu též elektrickou energii, která může být dodávaná přímo z elektromotoru vozidla.

Pojďme se v krátkosti podívat i na design vozu. Ten v sobě spojuje hatchback s malým vanem. Futuristický vzhled podtrhují zvláštní světla a dveře kufru otevírající se nahoru. Dalších fotografii a nových informací se dočkáme až po představení na Frankfurtském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Flextreme Concept

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků