Vůz Opel Admiral jsem kdysi vlastnil. Při kupování mi předchozí majitel řekl, že vůz měl první syn A. Zápotockého. Jak se k němu dostal ? Kolovaly kolem toho různé fámy. Zpátky k vozu. I když měl už za sebou 15 let, byl u nás dost atraktivní, luxusní. Zkrátka, kam jsem přijel, tak jsem byl trnem v oku různých závistivců. Na druhou stranu jsem navázal několik dobrých známostí a kamarádů. Díky nim jsem sehnal náhr. díly a dokonce funkční motor na typ Diplomat. Ten krásný osmiválec jsem prodal fandovi amerik do Litoměřic. Doufám, že ještě žije a má se dobře. A díky tomuto fandovi jsem "ochutnal" jízdu s Oplem, v kterém byl zprovozněn. Jinak vozy Opel, zvláště řada Record A,B,C a E jsem užíval v mém radostném mládí za totality.
V té době bych usiloval o Opel Diplomat Coupé. Nádherný vůz i dnes pro své jednoduché a elegantní tvary. Takové vozy mám rád. Vlastně ho můžu mít i dnes. Jen ne nový.
militantne mena? To nie, odkazuju na namorne tradicie...
Opel nikdy neměl vyrábět auta a kdyby ho nekoupilo GM, asi by tenhle výrobce mizerných jízdních kol zanikl. Prakticky celý život staví na tom co jim dalo GM, ať už konstrukce vlastní nebo koupené. Spousta věcí je vlastně vykradená ze Saabu nebo (světe div se) z bývalého Daewoo. Opel není automobilka, je to jako stará Lada, prakticky je to licence na výrobu
To je 100% lož, je to presne naopak Opel, ktorý vyvinul 50% všetkých použitých technológií GM.Sklamaní nadšenci Saabu vynašiel a rozprával.Klamstvo.Facts, technical facts prove that these are lies.This is a total and elaborate cheeky lie without any truth or grounding in reality.These are lies that were created and spread by Saab enthusiasts from all over the world when Saab was shut down, To take revenge because they accused Opel of what happened.Instead, it was Saab that destroyed for Opel by stopping several important models.All these lies are revenge from disappointed and jealous competitors
Rover: jsi mimo ale fest.Daewoo?Saab?Daewoo delalo Kadetty v licenci,Saab prebiral motory Opel a nejen motory,chces rict ze Calibru nevyvinul Opel? 😃
Saab měl vlastní konstrukci, která byla velmi úspěšná. Bohužel, co vynalezla, bylo okamžitě okleštěno a zlevněno a vyráběno v ostatních divizích (zejména Opelu). Např. Insignia byla kopií Saabu 9-5,i když podvozek a všechny důležité části vznikly v Trollhiemu. GM podvozek výrazně zlevnil (horší materiály, snížil pevnost na určitých částech konstrukce atd..) a začal vyrábět levnější Insigniu, která byla na trhu paradoxně mnohem dříve, než samotný Saab. Další paradox je ten, že nový majitel Saabu nemohl ani novou generaci 9-5 vyrábět, protože licence zůstala samozřejmě GM, aniž by s tím současný GM včetně Opelu měl cokoli společného, co se vynálezu týče...
Opel bol najúspešnejší v 80. a 90. rokoch, kedy jeho automobily mali úplne európsky dizajn. Céčkovou Vectrou sa Opel chcel vrátiť k americkému dizajnu a odvtedy to ide s Oplom z kopca. Ople tú typickí Amíci - cvalíci s nadváhou s relatívne málo miestom pre posádku (v porovnaní s konkurenciou). Z toho vyplývajú horšie dynamické vlastnosti a vyššia spotreba. Platí to Corsu, novú Astru, Insigniu, Zafiru aj Merivu.Práve z toho dôvodu by som si Opel nekúpil. Aj keď ešte v polovici 90. rokov bol u mňa Opel mainstreamový kráľ...
Nuz, vectra C je dizajnovy nepodarok co je jasne, suhlas. Na druhej strane, insignia po fejslifte sa celkom pozdava, kombik astra povazujem za dizajnersky vynikajuci...s jednasestkou SIDI by som to aj bral. Pokial je to naozaj tak robustne ako to vyzera, potom by to mohlo aj cosi vydrzat (nemam este to auto az tak dokladne prelezene, snad prilezitost bude). Tych par deci na spotrebe a par kil naviac by som v zaujme vydrze a spolahlivosti pokojne obetoval, ostatne spotreba je v prvom rade zavisla od toho, co je medzi sedackou a volantom :-)Zamer Opelu mi v poslednom case pripada prave v orientacii na jednoduchu solidnu robustnost a jednoduchy nadcasovy dizajn, co by mohol byt smer, ktory sa moze vyplatit (pripomina mi to taku reinkarnaciu na temu kokta1), za co im fandim, snad tych pitvornych vyjavenych potvor (dizajnovo) uz na cestach pribudat nebude.
Hezká připomínka. Akorát se mi nezdá, že by skoro pětapůllitrový motor potřeboval na pouhých 230 koní opravdu točit sedm tisíc otáček, jak se uvádí v technických údajích. Tipnul bych si max. pět tisíc, ale možná ještě míň.
Dobrý den, děkuji za upozornění na otáčky nejvyššího výkonu. Znovu jsem nahlédl do zdrojů, otáčky jsou skutečně poněkud nižší... V tabulce opraveno, navíc jsem doplnil nejvyšší točivý moment a několik dalších údajů. Děkuji za všímavost a přeji příjemný večer!
Ano, takové otáčky nemají ani nejnovější small blocky. Dle dostupných údajů byl maximální výkon při 4700 rpm. Co mě ale překvapilo, je kompresní poměr 10,5:1. Na tehdejší dobu a na americký původ motoru se mi to zdá hodně. Ale jiný údaj něž jsem nenašel.
To je normální a správný kompresní poměr. Některé tehdejší motory měly ještě víc. Třeba sedmilitr do Corvetty měl 11:1 a v roce 69 až 12,5:1. Tohle nastartovat, to se asi baterky kroutily.
Takovéhle kompresní poměry mají například i dnešní supersportovní motorky. Třeba Honda Fireblade, jak se dívám, má 11,9 - 12,3:1Já myslím, že na 60. léta a tak velké osmiválce je to famózní.
Nemalo to dekompresor?
Ze Stadionu S 11. Za příplatek z Jawety.:-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.