TEST Opel Crossland 1.2 Turbo Ultimate: Změny drobné, ale to dobré zůstalo

Facelift kompaktního SUV dává Crosslandu novou tvář a několik vylepšení, i s francouzskou platformou však zůstává „Opelovatějším“ Opelem, než některé novější modely.
Radosti
Ucelená základní výbava
Posuvná a polohovatelná zadní sedadla
Jízdní komfort i na 17" kolech
Snadné ovládání základních funkcí
Starosti
Aerodynamický hluk ve vyšším tempu
Spotřeba nepatří k nejnižším
V základní výbavě nelze připlatit za posuvná zadní sedadla
9  /10

V roce 2017 a u Crosslandu X to celé začalo – byl prvním modelem, postaveným na platformě francouzského PSA. Nyní v nabídce Opelu najdeme pouze dva zbývající vozy s čistě německým původem, a to Astru a Insignii (byť stojí na platformách GM Delta a Epsilon).

Omlazený Opel Crossland má české ceny. I nejvyšší výbavu teď koupíte pod půl milionu

Omlazený Opel Crossland má české ceny. I nejvyšší výbavu teď koupíte pod půl milionu

Dnes o čtyři roky později tu máme facelift, který vzhledem k především kosmetickým změnám naznačuje, že větších úprav nebylo zapotřebí. Vždyť segment B-SUV zažil v posledních několika letech téměř dvojnásobný růst a předfaceliftový model Crossland X byl druhým nejprodávanějším vozem Opelu.

Tato nová verze odhodila ve svém názvu písmeno X. Dostala novou tvář ve formě přídě nazvané Opel Vizor, kterou u modelu Mokka odstartovala nová vizuální identita značky. Dále může v závislosti na výbavě a provedení dělat parádu stříbřitými doplňky zevnějšku v kombinaci s černým lesklým dekorem pátých dveří a zatmavenými zadními světly.

Opel Insignia GSi po faceliftu má české ceny. Je výhodnější než Octavia RS TSI!

Opel Insignia GSi po faceliftu má české ceny. Je výhodnější než Octavia RS TSI!

Došlo k vyladění odpružení a řízení a nasazení voliče jízdních režimů IntellGrip. Změnily se i ceny a výbavy, Crossland je nyní k mání ve třech specifikacích (Edition, Elegance, Ultimate) místo čtyř u předfaceliftové verze. Základní cena poskočila z 335 900 Kč na 349 990 Kč, ale původní nejlevnější verzi Selection, u níž bylo stejně nutné doplácet 20.000 Kč za manuální klimatizaci, zřejmě nikdo postrádat nebude.

Crossover do města se vším všudy

Nasedání je díky vyšší poloze sedaček snadné. Pohled na palubní desku potěší staromilce – v tom dobrém slova smyslu. Najdete zde skutečná tlačítka a ovladače různých funkcí, nic podstatného tedy nemusíte lovit kdesi v hloubi menu skrze dotykovou obrazovku nebo displej v přístrojovém štítu. Namátkou regulace jasu podsvícení vlevo pod volantem, tamtéž i ovládání průhledového displeje, u řadicí páky pak vypínání systému stop/start nebo vedení v jízdních pruzích. Vše je hezky po ruce.

Nový Opel Mokka-e oficiálně: Uvádí nový směr značky, interiér ovládly displeje

Nový Opel Mokka-e oficiálně: Uvádí nový směr značky, interiér ovládly displeje

Regulace teploty a ovládací prvky klimatizace mají také klasický formát s otočnými voliči. Při jejich obsluze si lze jen postesknout nad současnou módou dotykových plošek a přesunu takto zásadních funkcí na displeje.

Stejně snadné je ovládání palubního systému skrze osmipalcovou dotykovou obrazovku, pod níž opět najdeme skutečná tlačítka pro volbu jednotlivých sekcí typu audiosystému, navigace, telefonu a tak dále. V jednoduché grafice infotainmentu se snadno zorientuje i osoba bez akademického titulu v informačních technologiích.

Opel přetvořil Zafiru Life na kempingový speciál. Na noc ubytuje až čtyři osoby

Opel přetvořil Zafiru Life na kempingový speciál. Na noc ubytuje až čtyři osoby

S pohodlnou obsluhou si nedáme pokoj ani u volantu – pod levým palcem má řidič ovládání standardně dodávaného tempomatu plus vyhřívání volantu, pod pravým multimédia. Vše je opět bez složitostí nebo nelogičností.

Komu by nevyhovoval palubní systém, ten může využít rychlé a bezproblémové připojení chytrého telefonu skrze Android Auto nebo Apple Carplay přes jednu z dvou USB zdířek v přední části středového tunelu. Tamtéž se nachází i indukční nabíječka, dostupná ve dvou vyšších výbavách za příplatek 4000 Kč. Před jejím objednáním bychom doporučili vyzkoušet, zda se vám do přihrádky vejde telefon, na větší „pádla“ její půdorys nestačí.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Prostor na přání? Máme...

Přední sedadla mají slušné vedení v oblasti stehen i trupu. Nad hlavou mají řidič i pasažér hodně místa a na stísněnost si vzhledem k rozměrům crosslandu nelze stěžovat ani vzadu. Sedáky v druhé řadě se nachází v rozumné výšce nad podlahou. Právě zadní sedačky jsou tím zřejmě největším triumfem kompaktního Opelu. Jsou dělené v poměru 40:60 procentům a u obou segmentů lze nezávisle polohovat opěradla a posouvat sedáky v rozsahu patnácti centimetrů.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Ze základního objemu kufru 410 litrů tak můžete vykouzlit až 520 litrů, což je u vozu těchto rozměrů vynikající číslo. Pokud sedadla posunete zcela dopředu, na nohy zbude jen velmi málo místa, ale menší děti nebo ratolesti v dětských sedačkách nebudou mít důvod k protestům. Tento zřejmě nejužitečnější prvek bohužel není dostupný v základní výbavě Edition (což je vzhledem k její bohatosti škoda), v prostřední Elegance za něj připlatíte 10 000 Kč a vrcholná Ultimate jej dostává automaticky.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků